    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wątek radioimpulsy cd.
    Date: Sun, 1 Jun 2014 11:45:14 +0200

    Użytkownik "mk" <reverse_lp.pw@myzskm> napisał w wiadomości
    news:5388d744$0$2157$65785112@news.neostrada.pl...

    > Tw. Shannona:
    > C = W lg(1+S/N)
    >
    > tj.
    > W = 3 kHz
    > S/N = -40 dB = 1/10000
    > daje przepustowość kanału:
    > 0.43 bps tj. jeden bit na 2.31 s
    >
    > Albo jesteś audiofil, albo Twoje oszacowanie S/N nijak się ma do

    Zdecydowanie jestem. Ale jeszcze bardziej zdecydowanie nie-audio-voodoo. (1)

    > Shannonowego S/N ;-)
    > Chyba, że był wyciek danych w postaci czytania z ruchu ust.

    Przyznam, że nie zastanawiałem się nad tym, urządzenia hałasowały (kierownik
    mi mówił, że c.a. 17500 wybieraków miała ta centrala)
    W każdym razie, możliwa była spokojna rozmowa. Wycieku raczej nie używałem.

    > Podobnie jak pracujący czajnik czy inny podgrzewacz wody.

    No tak.

    > Dokładnie. Dźwięki korelują z zapamiętanym wzorcem, który w przeszłości
    > powodował awarie.

    Może to i na tej zasadzie? Słuch wiedział, czego w którym miejscu szukać i
    dlatego odebrał zrozumiał przekaz?
    A nawet może i w drugą stronę - nawet nieznana odchyłka od stanu
    prawidłowego - co pewnie i trudniej - powoduje znów sygnał "coś się dzieje,
    zajmij się tym"...

    (1) z paki audio-voodoo, ale bez audio - oglądałem w jednym z ostatnich
    "Galileo"... (tu zebrałem parę ciekawostek z Gugla)
    http://japoland.pl/blog/ciekawostki/owocowy-szczyt-l
    uksusu/
    http://rankingi24.pl/index.php/zdrowie/421-10-drogic
    h-i-luksusowych-owocow-z-calego-swiata.html
    (pozycja 8 i 9, to było w Galileo)
    http://www.senbikiya.co.jp/ tylko po japońsku, ale można przez google
    translate
    http://www.sembikiya.co.jp/en/ po angielsku, jest różnica w nazwie domeny,
    ale na obrazkach nazwa już jest ta sama. To jest odpowiednik audio-voodoo
    dla owoców...

    Czemu ja o tych owocach, bo wprawdzie truskawki, to ja jednak cukrem, ale po
    prostu z krzaczka, tak wprost (no, opłukać pod kranem, to co ewentualnie
    lisy z pobliskiego lasu obszczały - leptospiroza mnie nie interesuje...),
    malinkę, czy jeżynkę wprost z gałązki, to nic, że jedna kuleczka
    przyschnięta, ale reszta - mniut-malyna :))
    Tak samo uważam za przesadę cyzelowanie dźwięku ponad miarę.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.