    Date: Fri, 30 May 2014 20:01:28 +0200
    From: mk <reverse_lp.pw@myzskm>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wątek radioimpulsy cd.

    W dniu 2014-05-29 20:38, badworm pisze:

    > Malutki procesorek nie poradzi sobie z obróbką danych, na bazie których
    > wedle Ciebie da się określić jaki kanał ogląda dana osoba.
    >
    > ROTFL! Chyba naprawdę masz coś z głową. Domokrążców to się powinno z
    > definicji odsiewać na poziomie drzwi wejściowych do klatki schodowej
    > bądź furtki. Jeśli ktoś ich wpuszcza bądź nie spławia momentalnie to
    > żadna analiza zachowań na bazie danych z licznika nie jest potrzebna.

    Skoro są, to ktoś ich wpuszcza.
    Załóżmy, że teraz by takiego kogoś znaleźć, to muszą obejść 100
    mieszkań. Jeśli dzięki dodatkowym danym, by znaleźć tą jedną na 100
    ofiarę, będzie trzeba obejść tylko powiedzmy 30 mieszkań, to jest to
    znaczący wzrost skuteczności, obok którego nie można przejść obojętnie.

    Powstrzymaj się, proszę, od wzmacniania swych argumentów w ten sposób.
    Wierzę, że potrafisz.

    > Sygnał TV to nie tylko luminancja.

    No i?

    > A zakłócenia zasilacza komputerowego ze znaczkiem CE (China Export) i
    > drewnianym układem PFC korelują? Czekam na linki do opracowań, gdzie
    > wykazano na bazie pomiaru prądu jaki kanał w danym momencie był
    > oglądany.

    Nie widziałem takich opracowań.
    Widzę tylko potencjalną możliwość. Wcale się nie zdziwię, jeśli komuś to
    się uda. Swoje argumenty zaprezentowałem.
    Przy nadmiarze wolnego czasu, być może sam spróbuję coś takiego zrobić.
    Bazując na swym doświadczeniu jestem przekonany (być może błędnie), że
    taki wyciek, wcale nie mały, istnieje. Pytanie tylko czy do określenia
    kanału TV (z odpowiednio wysokim poziomem ufności) trzeba pojedynczych
    minut, kilkunastu minut, dziesiątek minut, czy jeszcze dłuższego czasu.

    Widziałem natomiast zajawki prasowe, że prowadzone są badania nad
    wyznaczeniem zużycia energii elektrycznej przez poszczególne odbiorniki
    gospodarstwa domowego, tylko bazując na pomiarach zbiorczych
    realizowanych przez "smart meter". Do prac (wyników badań) nigdy nie
    udało mi się dotrzeć. Zapowiadano, że usługa Google Power Meter miała
    mieć taką funkcję. Nie uważam, że to absolutnie niemożliwe, widzę w tym
    pewien potencjał, pewnie da się trochę tu poczarować. Obstawiam jednak,
    że wcześniej każdy znaczący odbiornik energii będzie mieć przy tyłku
    własny układ pomiarowy niż te metody dojrzeją.

    > No i pytanie co, jeśli ktoś wstawi sobie w domu UPS online
    > czyli tak naprawdę przetwornicę AC->DC->AC.

    Jeśli ktoś tak zrobi, to zmniejszy znacząco wyciek (prawdopodobnie do
    wartości bezużytecznej). Nie twierdzę, że zabezpieczenia są niemożliwe.

    > Chyba czas kończyć dyskusję bo mówiąc delikatnie nie masz pojęcia o czym
    > piszesz. Jak Twoim zdaniem powiązanie poboru prądu przez całe
    > gospodarstwo domowe z oglądanym kanałem TV jest takie proste to czekam
    > na informacje, że komuś już się to udało. I nie przywołuj tutaj mocno
    > hipotetycznych przypadków wycieku danych z komputerów poprzez EMI.

    Chyba czas kończyć... swoje poglądy chyba wystarczająco dobrze zarysowałem.

> [...]
    > i zaproponować odpowiednio dobraną reklamę (i na jakim procencie
    > społeczeństwa to zadziała). Reklamy w internecie bazujące na cookies i
    > wcześniej odwiedzonych stronach i wynikach wyszukiwania są na ogół (w
    > moim przypadku) kompletnie nietrafione. Potrzebowałem noclegu w Wiedniu,
    > znalazłem go korzystając z tego samego portalu co zawsze, zrobiłem
    > rezerwację a google mi wciskają reklamy noclegów w Wiedniu na tym samym
    > portalu przez kolejnych kilka dni. Wszelakiego spamu (a do tego
    > zaliczają się również domokrążcy) unikam z definicji - cudownych okazji

    Praca marketingowców podobna jest do tarła rybek. Składanych jest
    tysiące jajeczek, ale z całej puli wieku dojrzałego dożyją tylko
    pojedyncze osobniki. Ocenianie tego zjawiska, przez pryzmat pojedynczej
    obserwacji (prawdopodobnie wybranej zupełnie nieobiektywnie) nie ma sensu.

    W trakcie wycieczki (wyjazdu) zawsze może coś pójść nie tak i wcale nie
    jest to nieprawdopodobne. Większość ludzi nie robi jednak rezerwacji
    alternatywnej. A jak już coś pójdzie nie tak, to jest wysokie
    prawdopodobieństwo, że wystąpią dodatkowe niekorzystne okoliczności w
    postaci nerwów, presji czasu, płaczu dzieci i żony wykrzykującej: "Zrób
    coś!". I wtedy...
    Może na tym polegała strategia tej reklamy w Googlu...

    W każdym razie o rzędy wielkości lepiej było wyświetlać oferty noclegów
    w Wiedniu Tobie, niż mnie -- domatorowi, który bardzo rzadko za granicę
    w ogóle jeździ; u mnie zamiast tego wyświetlają się ostatnio bez przerwy
    oferty książek z zakresu psychologii i marketingu ;-)

    Bardziej wartościowe byłoby podanie takiej sytuacji, kiedy jednak dałeś
    złapać się na haczyk. Tylko nie pisz, że nigdy nie dałeś się złapać :-)

    pzdr
    mk