  • 21. Data: 2010-04-15 09:54:09
    Temat: Re: Wasze rekordy w spalaniu?
    Od: b <b...@g...com>

    Skoda Superb 3,6 V6 FSI z DSG 4x4,
    butowany non stop 25 litry :-)

  • 22. Data: 2010-04-15 09:56:48
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 15 kwi 2010 o 01:08 GMT, Filip KK napisał(a):

    > Ale BMW MINI Ci tyle spaliło?

    Oczywiscie ze nie mini :)

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 23. Data: 2010-04-15 10:00:37
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    czw, 15 kwi 2010 o 01:12 GMT, Filip KK napisał(a):

    > Ale ja się spytałem i minimalne spalanie, a Wy mi wypisujecie kosmiczne
    > liczby maksymalnego spalania :D

    Minimalne?

    mialem kilka tankowan temu: 18.6l/100, ale mysle ze to byl blad na poziomie
    tego ze wczesniej odbilo przy tankowaniu, bo wiecej takie spalanie juz nie
    chce sie powtorzyc :)

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 24. Data: 2010-04-15 10:10:39
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Filip KK pisze:

    > Fakt, się pospieszyłem...
    > Olej napędowy. Masa auta 1.8t.

    Jechales caly czas z gory?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 25. Data: 2010-04-15 10:12:26
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Gabriel'Varius' wrote:

    > Liczone z tankowan(recznie) czy wynik z komputera w aucie - czesto te
    > wyliczenia sie b. roznia?

    Liczyłem recznie i sprawdzałem z komputerem. Kompputer pokazuje z dokładnością
    do 0,05l / 100km, więc jest super dokładny.

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 26. Data: 2010-04-15 10:19:09
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    DooMiniK wrote:

    > Jak Wy tak dokładnie sprawdzacie ilość litrów? Ten sam dystrybutor,
    > takie samo tankowanie, temperatura, itd.?

    W sumie jak masz sprawny komputer to liczenie ręczne mozna pominąć. Ważne tylko,
    aby nie przestawać lac pod korek jak raz "odbije" pistolet, ale nawet 2-3 razy
    dolac niech odbije. wtedy masz pewność, że jest zawsze tyle samo paliwka.

  • 27. Data: 2010-04-15 10:55:41
    Od: Olek <a...@d...pl>

    On 2010-04-15 02:00, Przemek wrote:
    > w niektórych
    > sytuacjach używanie "luzu" (tak, wiem, śmiertelne zagrożenie).

    a to akurat mało ma wspólnego z oszczędnością...

    > ale także hamowania
    > silnikiem.

    a tego czego unikasz , akurat ma...

  • 28. Data: 2010-04-15 11:26:57
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    Olek pisze:

    > a tego czego unikasz , akurat ma...

    Wcześniej też napisał o hamowaniu biegami.
    A to, co wyrwałeś z kontekstu, to się nazywa przewidywanie sytuacji,
    czyli jazda tak, aby nie hamować po niepotrzebnym przyśpieszeniu.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 29. Data: 2010-04-15 11:35:09
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    DooMiniK pisze:

    > Jak Wy tak dokładnie sprawdzacie ilość litrów? Ten sam dystrybutor,
    > takie samo tankowanie, temperatura, itd.? Ja na kilku stacjach niby
    > mam sprawdzone, który dystrybutor leje "pod korek", no ale do
    > dziesiętnych części po przecinku... Pogratulować.

    Jaka może być różnica w odbijaniu pistoletu na 40 litrowym baku - 2 l?
    to jest 5% z tych 40l. Przy spalaniu rzędu 7l/100km daje różnicę 0,35 l.
    Biorąc pod uwagę inne niesprzyjające warunki (temperatura, czynnik
    między pistoletem, a samochodem, itp.) wychodzi, że dokładność na
    podstawie pojedynczego tankowania jest na poziomie 0,5l. Czyli pięć
    DZIESIąTYCH litra :) Rzeczywiście - drugie miejsce po przecinku tojuż
    nadinterpretacja.

    Pozdr,

  • 30. Data: 2010-04-15 12:20:05
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    LEPEK wrote:

    > Jaka może być różnica w odbijaniu pistoletu na 40 litrowym baku - 2
    > l? to jest 5% z tych 40l.

    2 litry???
    U mnie na jednej stacji przy tankowaniu do 4 odbicia, wchodzi niecałe
    pół litra więcej niż do pierwszego.

    Na 50 litrach, bo tyle zwykle tankuję, to jest raptem 1 procent.
    Przy średnim spalaniu 10-11l różnica raptem 0,1 litra/100km.

    Bardziej wiarygodne dla długoterminowego mierzenia jest po prostu
    zliczanie kolejnych tankowań. Tylko komu się chce...

    --
    Pozdro
    Massai