  • 11. Data: 2010-04-15 01:31:50
    Temat: Re: Wasze rekordy w spalaniu?
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-04-15 00:54, Filip KK pisze:
    > Jakie są wasze rekordy w spalaniu?
    >
    > Ja uzyskałem na trasie 600 km wynik 3,33 litra na 100 km.

    270CDI W210 - 5,5l/100km

  • 12. Data: 2010-04-15 02:00:41
    Od: "Przemek" <s...@s...pl>

    Filip KK wrote:

    > Jakie są wasze rekordy w spalaniu?

    1. Peugeot 205 1.0 benzyna, trasa 800 km, masa ok. 1000 kg (samochód +
    ładunek). Jazda 70-90km/h - 4,2 l/100 km.

    2. Peugeot 206 1.4 benzyna, trasa 800 km, masa ok. 1200 kg, jazda 80-100
    km/h - 5,3 l/100 km.

    W obu przypadkach szybka jazda w zakrętach (unikanie hamowania przed
    zakrętami), na prostej bez szaleństw. Hamowanie biegami, w niektórych
    sytuacjach używanie "luzu" (tak, wiem, śmiertelne zagrożenie). Jazda ze
    stałą prędkością na możliwie najwyższym biegu, redukcja przy konieczności
    przyspieszania. I przede wszystkim jazda w taki sposób, aby unikać hamowania
    nie tylko hamulcem zasadniczym, ale także hamowania silnikiem.

    W pierwszym przypadku - jak najdelikatniejsze korzystanie z pedału gazu,
    unikanie wyższych prędkości obrotowych silnika.
    W drugim przypadku - dość agresywne przyspieszanie, w wielu sytuacjach pedał
    gazu prawie w podłodze, korzystanie z wyższych prędkości obrotowych silnika
    przy przyspieszaniu (do ok. 4500 obr./min)

    Wniosek:
    Dynamiczne, szybie przyspieszanie nie musi wpływać istotnie na zużycie
    paliwa, podobnie korzystanie z wyższych obrotów silnika podczas
    przyspieszania

    pozdrawiam,
    Przemek

  • 13. Data: 2010-04-15 02:03:42
    Od: AL <a...@s...tam>

    Filip KK pisze:
    > Jakie są wasze rekordy w spalaniu?
    >
    > Ja uzyskałem na trasie 600 km wynik 3,33 litra na 100 km.

    1.5D - 3.2l/100km - Lodz-Tarn.Gory

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 14. Data: 2010-04-15 03:54:37
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    "Filip KK" <n...@n...pl> wrote
    > Ale ja się spytałem i minimalne spalanie, a Wy mi wypisujecie
    > kosmiczne liczby maksymalnego spalania :D

    Spytales sie o rekordy. Nie doprecyzowales czy min czy max. :)

    Jesli chodzi o minimum, to mi sie udalo zejsc do 7,6l/100km na odcinku
    860 km w 530i.

    Pozdr.

    Pete

  • 15. Data: 2010-04-15 04:08:54
    Od: " Michał" <m...@N...gazeta.pl>

    Filip KK <n...@n...pl> napisał(a):

    > Jakie są wasze rekordy w spalaniu?
    >
    > Ja uzyskałem na trasie 600 km wynik 3,33 litra na 100 km.

    reno safrane ph1 2.2 12v ("ekononomiczne, nie szybkie"):

    minimum, na 60km: 7.3 l/100
    max, na ~40km: 26 l/100
    srednie: 19l/100

    pozdrawiam.

  • 16. Data: 2010-04-15 08:51:22
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Jakie są wasze rekordy w spalaniu?
    >
    > Ja uzyskałem na trasie 600 km wynik 3,33 litra na 100 km.

    Astra 75KM, średnie spalanie w/g BC 17,1L/100km (BC nie myli się zwykle
    więcej niż +/- 0,2L/100km), Kraków w korkach,

    brat

  • 17. Data: 2010-04-15 08:59:04
    Od: "Katanka" <k...@i...pl>

    Filip KK wrote:
    > Jakie są wasze rekordy w spalaniu?
    >
    > Ja uzyskałem na trasie 600 km wynik 3,33 litra na 100 km.

    2.5T benzyna, masa 1.6t + 2 pasażerów.

    Trasa 600km Giżycko-Bielsko, przejazd przez centrum Warszawy

    7,7l/100km

    --
    Kacper Potocki vel Katanka
    PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

  • 18. Data: 2010-04-15 09:11:31
    Od: DooMiniK <m...@c...pl>

    On 2010-04-14 23:54, Filip KK wrote:
    > Jakie są wasze rekordy w spalaniu?
    >
    > Ja uzyskałem na trasie 600 km wynik 3,33 litra na 100 km.

    Jak Wy tak dokładnie sprawdzacie ilość litrów? Ten sam dystrybutor,
    takie samo tankowanie, temperatura, itd.? Ja na kilku stacjach niby
    mam sprawdzone, który dystrybutor leje "pod korek", no ale do
    dziesiętnych części po przecinku... Pogratulować.
    Kierując się tą zasadą, na krótkich odnikanch mój samochód
    wytwarza paliwo ;-)

    --
    Dominik Siedlak (bachus)

  • 19. Data: 2010-04-15 09:16:46
    Od: Gabriel'Varius' <g...@U...TO.Z.ADRESU.poczta.onet.pl>

    Użytkownik Katanka napisał:

    > 2.5T benzyna, masa 1.6t + 2 pasażerów.
    >
    > Trasa 600km Giżycko-Bielsko, przejazd przez centrum Warszawy
    >
    > 7,7l/100km
    Liczone z tankowan(recznie) czy wynik z komputera w aucie - czesto te
    wyliczenia sie b. roznia?
    pozdrawiam

    Oskar Wilde

  • 20. Data: 2010-04-15 09:17:10
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    Filip KK pisze:
    > Jakie są wasze rekordy w spalaniu?
    >
    > Ja uzyskałem na trasie 600 km wynik 3,33 litra na 100 km.

    Wartburg 353W - 14l/100km, jazda po DC jakieś 10 lat temu.
    Gaz traktowany zero - jedynkowo.

    Pozdrawiam !!