    From: __Maciek <i...@c...org>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Wash PCB in ultrasonic bath" - co to takiego
    Date: Mon, 10 Aug 2009 14:22:19 +0200

    Mon, 10 Aug 2009 11:39:39 +0200 games <g...@g...home.pl> napisał:

    >Moczenie elektroniki w wodzie to moze byc dla niej zabojstwo

    Bo? Ciekawe że przeznaczony do mycia elektroniki płyn Safewash jest na
    bazie wody. Wiele płytek już zmontowałem i umyłem opisaną wyżej metodą
    i jakoś wszystkie działają. Kolega który składa elektronikę w bardziej
    masowych ilościach myje tak samo i też wszystko działa. Nie popadajmy
    w paranoję.
    Scalakom, rezystorom kondensatorom itp. woda nie robi absolutnie nic.
    Niektóre elementy (np. buzzery) mają otwory zaklejone nalepką którą
    zdejmuje się po myciu.
    Ostrożność należy tylko zachować przy komponentach takich jak np.
    przekaźniki (muszą być przystosowane do mycia) i przyciski membranowe
    - ja wlutowuję po myciu.