  • 181. Data: 2012-07-30 00:22:15
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>

    Przemek O <p...@o...eu> napisał(a)

    > Oczywiście innej odpowiedzi nie mogło być. Nie ważne czy amerykanin
    > rasowy czy naturalizowany. To stan umysłu jak rosja. Wszystko mamy the
    > best :) Dobrze że AL nie mieszka w teksasie, bo jeszcze doszła by do
    > tego mania wielkości.
    >
    > Szkoda tylko, że jego przekonanie kłóci się z faktem, że typowy
    > przedstawiciel szkoły średniej z USA ma wiedzę tak w okolicy naszego
    > gimnazjum.
    >
    > Pomijam już poziom wiedzy ogólnej w tym kraju. Ale niech mają się
    > dobrze, grunt to dobra mniemanie o sobie :P

    Więc jak wytłumaczysz, że jednak maja spore osiągnięcia?
    I to zarówno w "czystej" nauce (Noble, Fieldsy, itp.), jak i w
    zastosowaniach (biznes).

    --
    Tomek

  • 182. Data: 2012-07-30 01:55:19
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Tomek Kańka <t...@t...eu.org> wrote:
    > Przemek O <p...@o...eu> napisał(a)

    > Więc jak wytłumaczysz, że jednak maja spore osiągnięcia?
    > I to zarówno w "czystej" nauce (Noble, Fieldsy, itp.), jak i w
    > zastosowaniach (biznes).
    ... echelon czyni cuda;-))) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 183. Data: 2012-07-30 03:32:45
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sun, 29 Jul 2012 22:22:15 +0000 (UTC), Tomek Ka?ka
    <t...@t...eu.org> wrote:

    >Przemek O <p...@o...eu> napisał(a)

    Nei wiem kto to ejst PrzemekO; byc moze dlatego nie wiem ze zapewne
    siedzi u mnie w KF.

    Owszem, mamy manie wielkosci, co juz napisalem: najgorsze uczelnie sa
    tak zle jak najgorsze polskie. Co jest osiagnieciem samym w sobie.
    Dla amerykanskich uczelni, oczywiscie.

    Biorac jednak pod uwaga ze Polska rocznie zglasza tyle patentow ile
    mala (nawet nei srednia) amerykanska korporacja, to jednak z ta nauka
    amerykanska byc moze nie jest tak calkiem zle.

    A.L.

  • 184. Data: 2012-07-30 10:53:05
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-07-30 00:22, Tomek Kańka pisze:
    > Przemek O<p...@o...eu> napisał(a)

    > Więc jak wytłumaczysz, że jednak maja spore osiągnięcia?
    > I to zarówno w "czystej" nauce (Noble, Fieldsy, itp.), jak i w
    > zastosowaniach (biznes).

    Wiesz, zdolność jednostki nie przekłada się na ogół. Fakt, mają kilka
    dobrych uczelni. Mają wybitne jednostki. Szkoda że większość tych
    jednostek jest amerykanami z importu (pomijam że to specyfika działania
    tego kraju). Zresztą nie mam zamiaru przekonywać że u nich jest źle, nie
    o to chodzi. Szkoły wyższe są o niebo lepiej dotowane i mają
    nieporównywalny poziom finansowania nauki.
    Jednak nie przekłada się to na resztę społeczeństwa, które nie potrafi
    wymienić choćby stolic największych państw europejskich (zakładając że
    wiedzą że Europa to kontynent a nie państwo :/).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 185. Data: 2012-07-30 10:57:28
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 30-07-2012 00:22, Tomek Kańka wrote:
    > Przemek O <p...@o...eu> napisał(a)
    >>

    > Więc jak wytłumaczysz, że jednak maja spore osiągnięcia?
    > I to zarówno w "czystej" nauce (Noble, Fieldsy, itp.), jak i w
    > zastosowaniach (biznes).

    Bo jest ich 300 mln i wystarczu ten %1 ludzi sensownych aby sie krecilo.
    Dodaj to tego iz budzet na nauke maja 50x wiekszy niz w polsce, wiec ten
    %1 ma tez fundusze.
    Wydatki publiczne USA: 18 mld (NASA) + 7.8 mld (National Science
    fundation) + 78 mld (Edukacja) vs Polska: 1.5 mld (Nauka).

    Pozdrawiam

    Marek

  • 186. Data: 2012-07-30 11:20:49
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>

    On 2012-07-30, Przemek O <p...@o...eu> wrote:

> [...]
    > wymienić choćby stolic największych państw europejskich (zakładając że
    > wiedzą że Europa to kontynent a nie państwo :/).

    Przepraszam, a ty jesteś w stanie z pamięci wymienić nazwy choćby połowy
    stanów USA albo Australii? Dlaczego wymagasz od nich znajomości
    geografii politycznej zupełnie innego kontynentu?

    Nie żebym bronił Amerykanów. Kłócę się jedynie z aplikowalnością
    argumentu, skoro już został wyciągnięty.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot

  • 187. Data: 2012-07-30 11:28:38
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 30 Jul 2012 10:57:28 +0200, Marek Borowski napisal:

> [...]
    > Wydatki publiczne USA: 18 mld (NASA) + 7.8 mld (National Science
    > fundation) + 78 mld (Edukacja) vs Polska: 1.5 mld (Nauka).

    U nich większość z tych pieniędzy pochodzi z nauki, z przemysłu
    opartego na nauce. Amerykański profesor: ekspert w kilku dziedzinach
    vs. Polska - ekspert w dziedzinie sprzed 30 lat, za to na poziomie.

    Przed chwilą zdaje się Pan pisał, że pieniądze to samo zło, lepiej
    pogadać o Riemannie (nie rozumiem, co w tej chwili napisałem,
    tylko powtarzam).

    Edek

  • 188. Data: 2012-07-30 11:30:05
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Mon, 30 Jul 2012 10:53:05 +0200, Przemek O napisal:

    > Jednak nie przekłada się to na resztę społeczeństwa, które nie potrafi
    > wymienić choćby stolic największych państw europejskich (zakładając że
    > wiedzą że Europa to kontynent a nie państwo :/).

    Bądź uczciwy i wymień kilka dużych miast Indonezji, RPA i Wietnamu,
    bez zaglądania do sieci.

    Edek

  • 189. Data: 2012-07-30 11:53:30
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sunday, July 29, 2012 6:02:20 PM UTC+1, Przemek O wrote:

> [...]
    >
    > rasowy czy naturalizowany. To stan umysłu jak rosja. Wszystko mamy the
    >
    > best :) Dobrze że AL nie mieszka w teksasie, bo jeszcze doszła by do

    Jest szereg roznych rankingow uniwersytetow swiatowych, najlepsze polskei (UW i UJ)
    plasuja sie w nich w okolicach 200.-300. miejsca, powyzej nich jest od groma
    amerykanskich (i nie tylko) uczelni.

    Znam kilka osob ktore pracowaly naukowo w Polsce i w USA/UK, i ich opinie na ten
    temat najlepiej oddaje okreslenie "to jak niebo i ziemia", i Polska niestety jest w
    tej drugiej kategorii.

    > Szkoda tylko, że jego przekonanie kłóci się z faktem, że typowy
    >
    > przedstawiciel szkoły średniej z USA ma wiedzę tak w okolicy naszego
    >
    > gimnazjum.

    Ale masz jakies wsparcie w danych statystycznych?

    RW

  • 190. Data: 2012-07-30 11:54:17
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sunday, July 29, 2012 11:22:15 PM UTC+1, Tomek Kańka wrote:
    > Przemek O <p...@o...eu> napisał(a)

    > Więc jak wytłumaczysz, że jednak maja spore osiągnięcia?
    >
    > I to zarówno w "czystej" nauce (Noble, Fieldsy, itp.), jak i w
    >
    > zastosowaniach (biznes).

    W ogole kiedy ostatnio w Polsce dokonano znaczacego odkrycia naukowego?

    RW