    From: Edek Pienkowski <e...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Date: Mon, 30 Jul 2012 17:17:36 +0000 (UTC)
    <jup7b3$4vm$1@inews.gazeta.pl> <jup7i7$ci4$1@inews.gazeta.pl>
    <jupflm$a9a$1@inews.gazeta.pl> <s...@t...dom.local>
    <juq2ou$744$1@inews.gazeta.pl> <juqq6i$7jn$11@mx1.internetia.pl>
    <juqsqo$m8d$1@inews.gazeta.pl> <juqula$7jn$13@mx1.internetia.pl>
    <b...@4...com>
    <jv1l32$lg6$2@mx1.internetia.pl>
    <2...@4...com>
    <jv1p0m$lg6$3@mx1.internetia.pl>
    <v...@4...com>
    <jv3qhj$pne$1@mx1.internetia.pl> <s...@t...dom.local>
    <jv5ia2$pga$1@inews.gazeta.pl> <jv5k46$lg6$7@mx1.internetia.pl>
    <jv6bvu$beq$1@inews.gazeta.pl>

    Dnia Mon, 30 Jul 2012 18:15:57 +0200, Marek Borowski napisal:

    > Tym wiekszka przepasc. Podawalem wylacznie wydatki publiczne.

    > Dla przemyslu inne rzeczy sa wazne w nauce.

    Inne niż co?

    Ważna jest technologia i biznes. Tak się dobrze składa,
    że często nauka też potrzebuje technologii, być może jednostkowej
    ale za to z dużym wkładem w ulepszanie. Co wprost oznacza, że jest
    tam parę osób znających się na rzeczy lepiej niż etatowy edzio
    i za worek dudków zrobi dla firmy cuda. Te osoby z kolei również
    potrzebują teoretyków. Rozpatrywanie tego jednostkowo w prymitywny
    sposób do niczego nie prowadzi.

    > Gdyby myslec kategoriami jak
    > Ty to nigdy nie badalimysmy marsa, jowisza pasa kuipera, bo z tego zysku
    > finansowego nie ma. Pienadze by byly przeznaczane na szukanie produktow
    > dla mas typu tanszych proszkow do prania czy innych piedrol na ktorych
    > mozna zarobic. Sorry to nie jest nauka to jest kurestwo.

    Bezpośrednio nie ma, pośrednio jest. Rosjanie bawili się ołówkiem
    i taśmą klejąca z nudów i odkryli grafen - szczerze mówiąc, nawet nie
    wiem co z tego dzisiaj wynika, ale to ciekawy materiał.

    > Dokladnie tak samo jak "lekarz" chirurg plastyczny.
    >>
    > Dokladnie tak. Problem jest tylko taki iz do wielu rzeczy kasa jest
    > potrzebna a wieszkosc dostaje goraczki na punkcie kasy i ma problem aby
    > stosowac inne kryteria.

    Kasa niestety jest potrzebna do życia. Nigdy cała nauka nie będzie
    finansowana tylko z państwowych dotacji. Fakt, te u nas są dosyć mizerne,
    nawet licząc wg. procentu PKB. Ale słysząc argumenty typu "my nie ruszymy
    się proszków do prania, bo to jest kurestwo", "tylko kasa, nikt nas nie
    rozumie", "a co z badaniami podstawowymi" to ja się wcale nie dziwię,
    bo to znaczy, że byłoby to zmarnowanie kasy niezależnie od wzniosłosci
    badań, bo jak ktoś nie umie nic zorganizować i jedynie gra w swoje
    gierki, to się szuka kogoś, kto znajdzie paru doktorantów gotowych
    również zakasać rękawy i ulepszyć proszek do prania - i ten może się
    gapić przez resztę czasu na Jowisza czy co go tam interesuje.

    Edek