  • Data: 2012-07-26 14:15:57
    Temat: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Od: Piotr Chamera <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-07-26 11:53, AK pisze:

    > Dokladnie tak jak wyzej. Wtedy widoczne sa tylko w aktualnym zasiegu.
    > Aby byly traktowane jako globalne trzeba by je wczesniej zadeklarowac
    > instrukcja: global

    no właśnie nie dokładnie :) i o tę różnicę mi chodziło

    CL-USER> (setq r
    (let* ((a 8)
    (b (+ a 7))
    (c 12)
    (d 2))
    (* (+ a b) (- c d))))
    230
    CL-USER> r
    230
    CL-USER> a
    Unbound variable: A
    [Condition of type UNBOUND-VARIABLE]

    w pythonie

    >>> a = 8
    b = a + 7
    c = 12
    d = 2
    r = (a + b) * (c - d)

    >>> r
    230
    >>> a
    8

    chodzi o to, że let ogranicza zasięg zmiennych do swojego ciała...
    poza let a, b, c, d są nadal niezdefiniowane...