    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Wam wszytskim odbilo z tym Lispem :)
    Date: Thu, 26 Jul 2012 01:43:14 +0100
    <a...@g...com>
    <jup7b3$4vm$1@inews.gazeta.pl> <jup7i7$ci4$1@inews.gazeta.pl>
    <jupflm$a9a$1@inews.gazeta.pl> <s...@t...dom.local>
    <juq2ou$744$1@inews.gazeta.pl>

    On 26/07/2012 01:24, Andrzej Jarzabek wrote:
    > On 25/07/2012 23:10, Tomek Kańka wrote:
    [...]
    > Może to i dobry pomysł, ale z samych wykładów raczej się nie nauczysz
    > programować. Nie wiem dokładnie, jak to jest na MIT i Berkeley, ale mam
    > mocne podejrzenie, że tam też korzystają z podręczników, mają
    > laboratoria i robią ćwiczenia.

    No więc zapuściłem google i znalazłem opis kursu podstaw programowania w
    MIT:
    http://mit.edu/6.01/mercurial/spring12/www/index.htm

    I proszę bardzo: są laborki, w tym z robotami, do robienia ćwiczeń
    samodzielnie so online-owe narzędzia dostępne tylko dla studentów,
    podobnie z 'Python tutor'...

    > W każdym razie jeśli chodzi o MIT to przeglądałem SICP, które było do
    > niedawna podręcznikiem do kursu podstaw programowania i nie jest to
    > lekki materiał. Wiem, że teraz uczą na Pythonie, ale nie wydaje mi się,
    > żeby poziom był szczególnie niższy.

    ...za to skrypt w PDF-ie może sobie ściągnąć każdy. Zajrzyj do niego i
    powiedz sam, czy na pewno uważasz, że sensownym jest przepuszczanie
    waldiego przez taki magiel tylko dlatego, że używają tam Pythona zamiast
    Scheme?