eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Wal po osobówce"
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 135

  • 71. Data: 2011-04-01 17:17:53
    Temat: Re: "Wal po osobówce"
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2011-04-01 12:10, Cavallino pisze:
    > A tu doszłyby jeszcze problemy dowodowe z wykazaniem "co by było gdyby"
    > czyli ile firma by zarobiła gdyby auto pracowało (nie jest jedyne).

    Jak nie jest jedyne to im więcej aut, tym sprawa prostsza,
    bo łatwo wykazać średni zarobek jednego samochodu. Gorzej,
    jak to jest właśnie jedyne auto. Sprawę ułatwia, jeśli auto
    jest firmowe i służy do stałego transportowania czegoś,
    a nie pełnienia dyżuru lub wożenia prezesa. Zawsze pozostaje
    coś takiego, jak auto zastępcze i odszkodowanie za nie.
    Tylko to się zwykle wiąże z dodatkowymi kosztami. Zwykle rzędu
    ~2000 pln netto za miesiąc za jakiegoś prostego dostawczaka
    typu Vivaro. Gorzej jak auto jest specjalistyczne, np. chłodnia.

    Ogólnie sprawa nie wymaga armii prawników i jest czysta. Jedyny
    problem to czas jej trwania... ale zawsze można jeździć przez
    dwa lata autem zastępczym. :)

    --
    Pozdrawiam
    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)


  • 72. Data: 2011-04-01 17:21:45
    Temat: Re: Re:
    Od: "Roman" <g...@w...pl>

    >> W jaki sposób zachęcisz przewoźników do włożenia tira na tory?
    >> Zwłaszcza, że na kołach tir po prostu rusza i jedzie. Tak po załadunku
    >> musisz dojechać na stację, poczekać na najbliższy pociąg (bo przecież nie
    >> bedą jeździły co 10 minut), załadować, dojechać (plus typowe dla PKP
    >> opóźnienia), wyładować, dojechać z dworca do celu.
    >
    > Poznań - Warszawa: poc. 3 godz.,
    > Warszawa - Kraków: poc. 3 godz,
    > to są trasy po modernizacjach
    >
    > Równoległa do A4 jest linia E30 Zgorzelec - Medyka
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_E_30
    > modernizowana z bólami do prędkości 120 dla towarowych
    >
    > Z bólami, bo w tym dziwnym kraju nie zna się pojęcia zrównoważony
    > transport i zabiera dotacje unijne na kolej, skutkiem czego są kolumny
    > tirów tam, gdzie ich być nie powinno, oraz "typowe dla pkp opóźnienia"
    >


    Dochodzą jeszcze terminale na granicach, przeładunki itp.....I tak
    mandarynki z Hiszpanii albo Portugalii zamiast jechac max 2 dni,, będą
    jechały tydzień albo i dłużej, cena wzrośnie dwukrotnie....no chyba, że masz
    pomysł jak pociąg podjedzie pod markety, zakłady produkcyjne itd....



  • 73. Data: 2011-04-01 17:34:05
    Temat: Re: Re:
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 1 Apr 2011 15:19:47 +0200, jarek d. napisał(a):

    > Równoległa do A4 jest linia E30 Zgorzelec - Medyka
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_E_30
    > modernizowana z bólami do prędkości 120 dla towarowych

    szkoda, że nawet do własnego linka ci się nie chciało zajrzeć...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 74. Data: 2011-04-01 17:35:00
    Temat: Re: "Wal po osobówce"
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 01/04/2011 16:10, Rychu wrote:
    > W dniu 2011-04-01 16:27, Kamil pisze:
    >> Nigdy się nie zagapiłeś? Nigdy nie krzyknęło ci dziecko na tylnej
    >> kanapie i nie zerknąłeś w lusterko?
    >> Robot jakiś, jak nic.
    >
    > Nie raz, nie dwa. Nie o to chodzi.
    >
    > Niektórzy się zagapiają i giną pod tramwajem, spadają ze skarpy,
    > itp. To, że nie wjechał celowo, nie jest usprawiedliwieniem.
    >
    > Nie mówimy o celowym wjeżdżaniu pod pędzącego tira, bo to podchodzi
    > pod zaburzenia psychiczne. Mowa jest o tym, co kierowca tira
    > (ale i osobówki) powinien zrobić jak mu wyskakuje jakiś samochód
    > i ma wyjścia: walić lub próbować omijać ryzykując zdrowie/życie
    > swoje i wielu innych uczestników ruchu.
    >
    > Spójrz na to zdjęcie, a potem przeczytaj opis.
    > http://img851.imageshack.us/img851/9662/dsc00054c.jp
    g
    >
    > Tym Volvem jechały 4 osoby w góry. Miejsce to trasa katowicka,
    > jakieś 20 km przed Częstochową. Jechali lewym pasem zbliżając
    > się do wyprzedzenia jakiegoś pojazdu. Nagle z prawej strony,
    > leciało szybko jakieś auto i zamiast wyhamować, to się zaczęło
    > wciskać między nich na lewym, a tego z przodu na prawym.
    > Kierowca Volvo starając się uniknąć zderzenia wyleciał na pas
    > rozdziału. Gdyby nie ok. 30 centymetrowa warstwa śniegu,
    > to wylecieliby na czołówkę. Skurwysyn uciekł. Wszyscy w szoku,
    > nikt nie pamiętał co to za auto, a już tym bardziej numerów.
    > Wiadomo tylko, że jakieś czarne. Na całe szczęście nikomu nic
    > się nie stało. Jedynie trzeba było czekać godzinę na lawetę,
    > bo pomimo awd nie dało się jechać. Ponadto ucierpiał zderzak, prawy
    > wahacz, padły dwa czujniki ABS i komputer do ABS. Łączny koszt
    > naprawy ok. 6 tys. (tu akurat należy pogratulować Volvo, że
    > skrzynka do ABS kosztuje 4,5 tys.). To jest przykład historii,
    > która skończyła się "pozytywnie". Po za poniesionymi kosztami nikomu
    > nic się nie stało. Pomyśl co by było jakby wpadli czołowo w jakiegoś
    > fiata Uno z rodziną w środku? Pewnie 4 trupy w Uno, w Volvo pewnie
    > też mogłyby być ofiary... jakby kierowca przeżył, to by poszedł na
    > 2-8 lat do pierdla za spowodowanie śmiertelnego wypadku, tylko dlatego,
    > że próbował uniknąć zderzenia ...no, a skurwysyn uciekł.
    >
    > Teraz moje zdanie do tej sytuacji. Wystarczyło się twardo trzymać
    > swojego toru jazdy. Najwyżej by się przytarły auta, może skurwysyna
    > by obróciło. Może by w coś wleciał, może nie. Jednak sprawa by była
    > prosta i czysta. Nie było by żadnej wątpliwości, ryzyka śmierci
    > lub zmarnowania życia niewinnego człowieka.
    >
    >> Nie wiem, o czym "wy tu mówicie", ale na szkoleniu padły słowa "wal w
    >> osobówkę bo jest poniżej nóg", a nie "wal w osobówkę jeśli to uratuje 30
    >> istnień ludzkich". Więc nie pitol.
    >
    > Nie widziałem filmu, odnoszę się do czegoś innego.
    >

    Więc może odnieś się do tematu wątku, zamiast dywagować "a gdyby tu
    jechała cysterna, w przyszłości". ;)



    --
    Pozdrawiam
    Kamil


  • 75. Data: 2011-04-01 17:43:31
    Temat: Re: Re:
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>


    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
    news:1w3bnyssgajdp.dlg@lepper.institute.com...
    > Dnia Fri, 1 Apr 2011 16:24:07 +0200, jarek d. napisał(a):
    >
    >> Poza tym kolej nie zanczy PKP. W Polsce wydano już ponad 50 koncesji na
    >> przewóz
    >> towarów koleją.
    >
    > Serio? No popatrz. A tu twierdzą inaczej:
    > http://www.pkp.pl/kontakt/spolki
    > ale oni pewnie się nie znają - skąd mieliby sie znać...
    >
    > PKP Polskie Linie Kolejowe
    > Rozbudowa i utrzymanie dróg kolejowych (linii kolejowych), utrzymanie
    > rozkładu jazdy i wydarzenia na drogach kolejowych

    Odrobiłeś lekcje ale na złych materiałach. Mylisz pojęcia.
    PKP PLK to kolejowy odpowiednik GDDKiA. Utrzymuje sieć kolejową i sprzedaje
    prawo do poruszania sie po niej.
    Przedrostek PKP jest w trakcie odklejania - PLK ma wyjść ze struktur PKP i stać
    się agendą rządową.

    Natomiast te 50 licencji (błędnie użyłem sformułowania "koncesja"), to
    przewoźnicy kolejowi, którzy płacą za możliwość jeżdżenia po sieci PLK
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewo%C5%BAnicy_kolejo
    wi_w_Polsce

    Ty z kolei podałeś spółki http://www.pkp.pl/kontakt/spolki(nie tylko przewozowe)
    wchodzące w skład Grupy PKP. Na tej stronie masz 2 przewoźników: PKP GARGO i PKP
    LHS. A poza tym, tych spółek w Grupie PKP jest dużo, dużo więcej. Ale skąd
    miałbyś to znać :)

    dobra, robi się totalny offtop

    jarek d.


  • 76. Data: 2011-04-01 17:45:34
    Temat: Re: Re:
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>


    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
    news:157x9kfaag1f6$.dlg@lepper.institute.com...
    > Dnia Fri, 1 Apr 2011 15:19:47 +0200, jarek d. napisał(a):
    >
    >> Równoległa do A4 jest linia E30 Zgorzelec - Medyka
    >> http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_E_30
    >> modernizowana z bólami do prędkości 120 dla towarowych
    >
    > szkoda, że nawet do własnego linka ci się nie chciało zajrzeć...

    A co ci nie pasuje?

    jarek d.


  • 77. Data: 2011-04-01 17:47:25
    Temat: Re: Re:
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 1 Apr 2011 17:43:31 +0200, jarek d. napisał(a):

    > Odrobiłeś lekcje ale na złych materiałach. Mylisz pojęcia.
    > PKP PLK to kolejowy odpowiednik GDDKiA. Utrzymuje sieć kolejową i sprzedaje
    > prawo do poruszania sie po niej.

    Za to ty głosisz swoje jedynie słuszne poglądy zamiast rozmawiać. Bo od
    samego początku tłumaczę, że jak ja bym tak utrzymywał rodzinę jak PLK
    "utrzymuje" tory to bym pod mostem mieszkał - w najlepszym przypadku.

    > Natomiast te 50 licencji (błędnie użyłem sformułowania "koncesja"), to
    > przewoźnicy kolejowi, którzy płacą za możliwość jeżdżenia po sieci PLK
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewo%C5%BAnicy_kolejo
    wi_w_Polsce

    z prędkościami przeciętnie 30 km/h bo tory w zdecydowanej większości
    przerdzewiałe/przegniłe a reszta infrastruktury w podobnym stanie.


    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 78. Data: 2011-04-01 17:48:42
    Temat: Re: Re:
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 1 Apr 2011 17:45:34 +0200, jarek d. napisał(a):

    >> szkoda, że nawet do własnego linka ci się nie chciało zajrzeć...
    >
    > A co ci nie pasuje?
    >

    że nawet nie spojrzałeś przez jakie stacje wiedzie ta linia.
    Albo o jakich stacjach pisałem powyżej.

    Po raz kolejny - przestań głosić kazanie, zacznij rozmawiać

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 79. Data: 2011-04-01 17:51:02
    Temat: Re: Re:
    Od: "jarek d." <d...@w...tlen.pl>


    Użytkownik "Roman" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:in4qic$erd$1@news.dialog.net.pl...
    >>> W jaki sposób zachęcisz przewoźników do włożenia tira na tory?
    >>> Zwłaszcza, że na kołach tir po prostu rusza i jedzie. Tak po załadunku
    >>> musisz dojechać na stację, poczekać na najbliższy pociąg (bo przecież nie
    >>> bedą jeździły co 10 minut), załadować, dojechać (plus typowe dla PKP
    >>> opóźnienia), wyładować, dojechać z dworca do celu.
    >>
    >> Poznań - Warszawa: poc. 3 godz.,
    >> Warszawa - Kraków: poc. 3 godz,
    >> to są trasy po modernizacjach
    >>
    >> Równoległa do A4 jest linia E30 Zgorzelec - Medyka
    >> http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_E_30
    >> modernizowana z bólami do prędkości 120 dla towarowych
    >>
    >> Z bólami, bo w tym dziwnym kraju nie zna się pojęcia zrównoważony transport i
    >> zabiera dotacje unijne na kolej, skutkiem czego są kolumny tirów tam, gdzie
    >> ich być nie powinno, oraz "typowe dla pkp opóźnienia"
    >>
    >
    >
    > Dochodzą jeszcze terminale na granicach, przeładunki itp.....I tak mandarynki
    > z Hiszpanii albo Portugalii zamiast jechac max 2 dni,, będą jechały tydzień
    > albo i dłużej, cena wzrośnie dwukrotnie....no chyba, że masz pomysł jak pociąg
    > podjedzie pod markety, zakłady produkcyjne itd....

    1. Nie pod markety, tylko do centrum logistycznego. Dalej samochodem.
    Niekoniecznie o ładowności TIRa.
    2. Pod zakłady produkcyjne, jeśli skala produkcji jest wystarczająco duża - jak
    najbardziej. To się nazywa bocznica. Jeśli nie jest - analogicznie jak w pkt 1.

    Nie chodzi mi o to, żeby wszystko ładować na pociąg, tylko żeby wozić
    _odpowiednim_ dla wielkości ładunku środkiem transportu.

    jarek d.


  • 80. Data: 2011-04-01 18:12:33
    Temat: Re: "Wal po osob?wce"
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-04-01 13:29, LEPEK pisze:
    > W dniu 2011-04-01 11:41, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:
    >
    >> Nie czepiam się sytuacji, tylko nieścisłości wywodu, który może kogoś
    >> wprowadzić w błąd.
    >> ATSD to te przeszkody stojące wcale nie muszą być groźniejsze dla auta
    >> niż inny samochód - [...] drzewko, które się ugnie,
    >
    > No, z tym drzewem, to tu raczej nie pasuje. Te rośliny są wyjątkowo
    > zdradliwe i odporne. Zadziwiająco cienkie potrafią stać niewzruszone w
    > konfrontacji z samochodem. I raczej się nie ugina - albo trzaśnie, albo
    > najwyżej straci odrobinę kory.
    Otóż to, 10-15cm średnicy drzewko potrafi przeciąć pół auta, choć samo
    się zachwieje, straci trochę liści i kory. Jednak przyłożenie siły na
    obszar pnia np 15cm x 50cm daje ogromną siłę /cm^2, 10x większą w
    porównaniu do siły rozłożonej na np 150cm x 50cm przodu auta.

    A wiata przystankowa... "uwaga może zawierać dzieci" itd.

    Ja wychodzę raczej z założenia że z obiektów które można spotkać na
    drodze (w sytuacji gdy trzeba w coś walnąć i już nie ma ratunku) to auta
    są do walenia najlepiej konstrukcyjnie przygotowane, najlepiej
    zabezpieczone na taką sytuację (choćby w porównaniu do tej wiaty
    przystankowej, w której nie wiadomo co się ukrywa), i równocześnie
    posiadając dużą masę, mają znaczną strefę zgniotu = rozproszenia
    energii. Bardzo dobrym elementem zastępczym byłaby świeżo zaorana
    ziemia, beczki z wodą, stos opon... ale w statystycznym miejscu polski
    najłatwiej niestety o rów, drzewo, słup, przystanek, oraz inne auto.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 ... 14


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: