  • 1. Data: 2013-07-08 17:34:34
    Temat: Wakacyjnie i audiofilsko :p
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    http://allegro.pl/doskonale-uzupelnienie-twojego-wzm
    acniacza-i3362857187.html

    http://archi.inosak.org/imgdb/item3362857187_1.html

    Moim skromnym zdaniem, kable usłyszymy wtedy gdy będziemi nimi nap... o
    rynnę, lub poręcz na klatce...

    Tak, tylko czy to akurat musza być kable ;-)

    Włodek

  • 2. Data: 2013-07-08 20:18:42
    Temat: Re: Wakacyjnie i audiofilsko :p
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.07.2013 17:34, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > Moim skromnym zdaniem, kable usłyszymy wtedy gdy będziemi nimi nap... o
    > rynnę, lub poręcz na klatce...

    W piątek wymieniałem znajomemu kabel od słuchawek - miał kupić jakiegoś
    "dawcę" ale zamiast posłuchać rad jak wybrać kupił najtańsze słuchawki
    dokanałowe za 5 zł.

    Przylutowałem jedną słuchawkę - gra ładnie i czysto, przylutowałem drugą
    - zonk. Słuchawki brzmią jakby je ktoś wsadził do puszki - mowa bardzo
    cicho, zniekształcona i w ogóle brzmią "nie tak".

    Wymieniłem na jakiś kabel z zapasów i jest ok, ale nadal mnie zastanawia
    jak się zrobił ten filtr - sprzężenie pojemnościowe? Indukcyjność przewodu?

    Michoo

  • 3. Data: 2013-07-08 22:58:44
    Od: pilocik <p...@n...pl>

    > Wymieniłem na jakiś kabel z zapasów i jest ok, ale nadal mnie zastanawia
    > jak się zrobił ten filtr - sprzężenie pojemnościowe? Indukcyjność przewodu?

    A może najprostszym wyjaśnieniem jest to, że pochrzaniłeś kabelki ?
    W tych taniutkich prawie-słuchawkach czasem "gorący" i masowy się nie
    różnią, przekrój 0xnic a i polutować się tego cholerstwa nie daje

  • 4. Data: 2013-07-08 23:15:25
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "pilocik" <p...@n...pl>
    > ...i polutować się tego cholerstwa nie daje

    Ja te lineczki maczam w kropli zmywacza do farb (taka pianka w spray-u).
    Przygrzeję lutownicą i już się pięknie cynują.

    Robert

  • 5. Data: 2013-07-09 00:05:53
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 08.07.2013 22:58, pilocik wrote:

    > A może najprostszym wyjaśnieniem jest to, że pochrzaniłeś kabelki ?

    A może nie pochrzaniłem? Nawet pomierzyłem, bo podejrzewałem najpierw
    nierówny opór.

    > W tych taniutkich prawie-słuchawkach czasem "gorący" i masowy się nie
    > różnią,

    Jak się ma parę pomarańczowy-zielony i pomarańczowy-czerwony to
    faktycznie łatwo się pomylić.

    > przekrój 0xnic a i polutować się tego cholerstwa nie daje

    Kup w aptece listek polopiryny S, cynuj kabelki w ~300 stopniach i
    zapomnij o problemie z lutowaniem ;)

    Naprawdę - gorący kwas natychmiastowo czyści miedź z emalii, ale lepiej
    nie wdychać.

    Michoo

  • 6. Data: 2013-07-09 02:11:22
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "pilocik" <p...@n...pl> napisał w wiadomości
    > W tych taniutkich prawie-słuchawkach czasem "gorący" i masowy się nie
    > różnią, przekrój 0xnic a i polutować się tego cholerstwa nie daje

    Aż chyba kupię do zabawy, bo jak mi się trafia coś z tanich słuchawideł, to
    kabelki są często kolorowe dzięki emalii, której wystarczy dotyk lutu i
    topnik, żeby lutowanie przebiegło pomyślnie... oczywiście wszystko z użyciem
    lutownicy... mam taką za dychę kupioną w WGE przy GUS-ie, mocno grzeje, może
    dlatego? Prawdą jest jednakże, że parę bladzi zwykle puszczam przy takiej
    okazji. Do swoich słuchawek Philips (SHP1900), co kiedyś tak narzekałem, że
    kabel jest syf (i to totalny), kupiłem (sklep na Wiktorskiej, Warszawa) 3
    metry przewodu mikrofonowego, zdążyłem już krzesłem rozwalić zewnętrzną
    izolację, a nic się nie przerwało i gra gites. Oczywiście, uszkodzenie
    zabezpieczyłem. Więcej do szczęścia mi nie trzeba.

  • 7. Data: 2013-07-09 10:52:33
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 09.07.2013 02:11, Anerys wrote:

> [...]
    > na Wiktorskiej, Warszawa) 3 metry przewodu mikrofonowego, zdążyłem już
    > krzesłem rozwalić zewnętrzną izolację, a nic się nie przerwało i gra

    Tylko jest jeden problem - wtyczki do montażu ręcznego są dość duże, a
    to w przypadku sprzętu przenośnego powoduje duże naprężenia i tendencję
    do wyrywania gniazda. A samodzielne zalewanie wtyczki jest lekko upierdliwe.

    Michoo

  • 8. Data: 2013-07-09 15:51:26
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-07-09 10:52, Michoo pisze:

> [...]
    > to w przypadku sprzętu przenośnego powoduje duże naprężenia i tendencję
    > do wyrywania gniazda. A samodzielne zalewanie wtyczki jest lekko

    Dlatego kupuje się kabel z wtyczką i wtedy nie ma problemu. Na dodatek
    odpada dość upierdliwa robota z jackiem (przynajmniej ja tego nie lubię).

    Pozdrawiam

    DD

  • 9. Data: 2013-07-09 16:39:54
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Mini-jack 3mm?

    Nie bardzo rozumiem o co chodzi... że jak ręcznie zarobię wtyczkę, to mi
    będzie wyrywało z gniazdka, a jak fabryczna, to nie? Ja po migrenie z rana,
    więc jeszcze jestem lekko skołowany...

    > Dlatego kupuje się kabel z wtyczką i wtedy nie ma problemu. Na dodatek
    > odpada dość upierdliwa robota z jackiem (przynajmniej ja tego nie lubię).

    Ja tam nie miałem wielkiego problemu - rozpieprzyłem wtyczkę, oczyściłem,
    zalutowałem co trzeba, klej superglue i ściśnięcie połówek, trzyma się kilka
    miesięcy i rozpaść się nie chce... Jak ktoś się nie czuje na siłach zarabiać
    mini-jacka, to nie ma sprawy, ale ja się czułem na siłach, więc cóż,
    rzeczywiście cokolwiek upierdliwe było, ale jaka fajda, gdy zabanglało
    zgodnie z oczekiwaniami :)) Może nie wygląda to ślicznie i uroczo, ale
    DZIAŁA I NIE ROZPADA SIĘ :)) A już zdarzyło mi się nogą zaczepić za kabel i
    spieprzyć towar ze stołu, wyrwanie wtyczki z gniazdka też w ten sposób
    zaliczone... Żyje, nic nie przerywa, nie zwiera, dobry kabelek kupiłem :))
    Jak trzeba, to sztukuję takie kabelki, połączenie jest mocniejsze, niż sam
    kabel. Także smycz psowa automatyczna - dwa zesztukowane sznurki... coś
    ostatnio klej się pogorszył i nie penetruje tak dobrze, a jest to istotne do
    poprawnej naprawy. Ale już zaczynam to obchodzić. Sznurek kiepskawy i się
    przeciera. Drugi pies chwilowo, z tego powodu, chodzi na zwykłej smyczy.

  • 10. Data: 2013-07-09 17:03:38
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2013-07-09 16:39, Anerys pisze:

> [...]
    > naprawy. Ale już zaczynam to obchodzić. Sznurek kiepskawy i się
    > przeciera. Drugi pies chwilowo, z tego powodu, chodzi na zwykłej smyczy.

    OK, jak użyłeś starego, to OK, cyna itp...
    Mnie cholera bierze przy nowych, które za nic nie chcą się dać
    pocynować, a jak już się to w końcu uda, to plastyk się topi. Mnie w
    tym momencie coś bierze i odbiera ochotę na dalszą zabawę.
    Ja wiem, kwestia znalezienie nie dość tandetnego wtyku. Tylko że na tyle
    rzadko się z tym problemem stykam, że na razie nie trafiłem na taki,
    który mógłbym polecić z czystym sumieniem.
    A na dodatek koszt kabelka z zarobioną wtyczką z reguły nie jest wiele
    wyższy niż bez wtyczki - a na co ja mam się tym zajmować?
    Na dodatek mam "obcykane" dobre kabelki...

    Pozdrawiam

    DD