  • Data: 2013-12-08 14:29:15
    Temat: Re: Waga 150kg domowej roboty
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 07.12.2013 o 22:00 Luke <l...@l...net> pisze:

    > Akurat tego uczyłem się na studiach, więc coś tam o tym wiem. Robi się
    > OT, ale do rzeczy:
    >
    > Jest kilka faktów:
    >
    > 1. Nawet jeśli współczesne elektroniczne sensory ciśnienia mają
    > akceptowalną dokładność, jest ona zawsze gorsza niż normalny słup rtęci,
    > który się nie rozkalibruje z czasem, postępem i osiągnięciami.
    No i co z tego? typowa dokładność nadgarstkowych to 3-5mmHg dla domowych
    pomiarów w zupełności wystarczająca, jak się spełnia wymagania dobrego
    pomiaru to kolejne pomiary mają niewielkie odchyłki albo sa one
    proporcjonalne do tętna.
    Co do rtęciowych to co z tego że są dokładniejsze, ja jeszcze nie
    widziałem aby lekarz mierzył prawidłowo cisnienie, najczęściej tak szybko
    spuszcza ciśnienie że g..o wie gdzie się zaczeło skurczowe i rozkurczowe.
    Tętna w ogóle nie bada. I to nie jeden byłem już u wielu i u wszystkich
    tak pomiar wygląda.

    > Ja nie twierdzę, że dobrej klasy ciśnieniomierz elektroniczny
    > nadgarstkowy z certyfikatami mierzy ŹLE i się nie nadaje do codziennego
    > kontrolowania ciśnienia, ale nie wiecie ilu lekarzy nakupowało rtęciowe
    > aparaty na zapas, bo ta subtelna różnica jest dla nich nie do
    > zaakceptowania w codziennej pracy.
    Niech oni się lepiej przyłożą do tego mierzenia a nie p..lą że np
    nadgarstkowe są złe.

    --

    Pozdr
    Janusz