  • 11. Data: 2023-12-27 20:51:02
    Temat: Re: Waga
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 27 Dec 2023 20:01:24 +0100, sundayman wrote:

    > nie mówię o gotowcu. Ja bym kupił jakąś najtańszą wagę i sprawdził, czy
    > nie da się jakoś wyciągnąć danych. Tak samo jak w tanich suwmiarkach
    > właśnie.

    Z dużym trudem pewnie.
    Chociaż ... może mają jakies złącze do kalibracji.

    Kolejna sprawa, ze mogą nie pokazać nic zanim sie pomiar nie
    ustabilizuje.
    A kolejna ... czy tam nie ma ADC sigma-delta? One chyba dosc powolne
    ... przy pełnej dokładnosci ...

    J.

  • 12. Data: 2023-12-27 21:21:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman pisze:

    > nie mówię o gotowcu. Ja bym kupił jakąś najtańszą wagę i sprawdził, czy
    > nie da się jakoś wyciągnąć danych. Tak samo jak w tanich suwmiarkach
    > właśnie.

    Zamiast kombinować, można po prostu tak:

    https://allegro.pl/oferta/belka-tensometryczna-5kg-t
    ensometr-12124615618

    Jarek

    --
    Twarz jaśnieje mu szczęśliwa
    I wyciąga, i wyciąga...

  • 13. Data: 2023-12-28 01:30:52
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 27 grudnia 2023 o 17:01:10 UTC+1 Robert Wańkowski napisał(a):
    > Pewnie ktoś ma taką wagę hakową/bagażową co można za darmo kupić.
    > Niektóre mają funkcję HOLD. Pewnie w każdej działa tak samo. Nada się
    > taka waga (z tą funkcjonalnością) do pomiaru siły zrywającej? Czy
    > szarpnięcie zapamięta, czy to się musi ustabilizować, a może trzeba
    > nacisnąć, aby zapamiętała?
    >

    > Robert
    Weź stary smartfon i filmuj wyswietlacz. Taniej i prosciej się nie da.

  • 14. Data: 2023-12-29 17:39:29
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > Toto pewnie nie ma, ale można wywalić elektronikę i użyć HX711.
    >
    > https://allegro.pl/oferta/291-hx711-wzmacniacz-belki
    -tensometrycznej-arduino-9673506116

    > Może dawać albo 10 próbek na sekundę albo 80 (choć nie wiem, na ile przy
    > 80 sps cierpi dokładność, może nie cierpi).
    >
    > Interfejs to nie jest RS tylko jakaś własna wydumka, ale bardzo łatwa do
    > oprogramowania.

    Proste w użyciu, nawet w Arduino jest biblioteka do niego :)
    --
    pzdr, j.r.

  • 15. Data: 2023-12-29 17:44:27
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

> [...]
    > taka waga (z tą funkcjonalnością) do pomiaru siły zrywającej? Czy
    > szarpnięcie zapamięta, czy to się musi ustabilizować, a może trzeba

    Dlaczego chcesz szarpać?
    Nie masz wystarczającej siły napędu żeby powoli zrywać?
    Fabryczne układy jakie widziałem działają na zasadzie powolnego
    naciągania z wieloma pomiarami i dopiero jak się zerwie
    brany jest najwyższy wynik.

    Zrywanie gumek jak w skarpetkach czy majtkach
    trwało ok 20s.
    Odczytów jest wtedy >100 i można pięknie uśrednić...
    --
    pzdr, j.r.

  • 16. Data: 2023-12-29 18:46:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 29.12.2023 o 17:44, Rutkowski, Jacek pisze:

    > Dlaczego chcesz szarpać?

    Z szarpaniem może przesadziłem, ale dobrze by było, szybkie zmiany zapisać.

    Ja chcę magnesy mierzyć.

    Robert

  • 17. Data: 2023-12-29 21:10:38
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 29.12.2023 18:46, Robert Wańkowski wrote:

    > Ja chcę magnesy mierzyć.

    A nie można by tego na zasadzie wagi prądowej zrobić? - byłby od razu
    napęd i pomiar.

    --
    Mirek.

  • 18. Data: 2023-12-30 09:52:29
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > Z szarpaniem może przesadziłem, ale dobrze by było, szybkie zmiany zapisać.

    > Ja chcę magnesy mierzyć.

    W czym polega problem ich powolnego naciągania?
    rozrywasz je ręcznie?

    Wystarczy silnik od wycieraczek napędzający śrubę M6 z nakrętką
    lub coś podobnego i wtedy naciąg można powoli zwiększać.
    --
    pzdr, j.r.

  • 19. Data: 2023-12-30 12:32:54
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 29 Dec 2023 18:46:08 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

    > Z szarpaniem może przesadziłem, ale dobrze by było, szybkie zmiany zapisać.

    > Ja chcę magnesy mierzyć.

    Jakoś tak kilka lat temu byłem u wytwórcy magnesów neodymowych, aby zanabyć
    taki troszkę większy.
    Miał mechaniczną wagę zegarową z drugą wskazówką popychaną przez wskazówkę
    pomiarową. Wskazówka pomiarowa po zerwaniu obciążenia powracała, druga
    zostawała na pozycji maksymalnego wychyłu.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 20. Data: 2023-12-30 12:52:10
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 30.12.2023 o 12:32, Adam pisze:

> [...]
    > pomiarową. Wskazówka pomiarowa po zerwaniu obciążenia powracała, druga
    > zostawała na pozycji maksymalnego wychyłu.

    Proste i skuteczne tyle że zupełnie analogowe :)
    Autor chce pewnie coś "cyfrowego" z pamięcią i zapisem...
    --
    pzdr, j.r.