  • Data: 2009-09-15 18:40:39
    Temat: Re: WM+dobry GPS
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ToMasz pisze:

    > automapa "daje" jakiegoś patcha dla i780, niemniej jednak nie poprawia
    > to niczego w zauważany sposób. Mam i780 tak usytuowane w samochodzie

    Mi się kiedyś wyraźnie rzucił w oczy jakiś moduł do AM mający w nazwie:
    "i780", "A-GPS" i "Plus GSM" bodajże. ;) Tyle tylko, że AGPS nie
    poprawie Ci mocy sygnału - zapewnia Ci jedynie dużo szybszy dostęp do
    aktualnych kepsów, przez co szukanie pierwszego fixa nie trwa tak długo. ;)

    > zeby mnie było wygodnie, ale niestety cześć nieba zasłania dach. tak
    > wiec utraty sygnału się trafiają nawet podczas jazdy w gęstej zabudowie.
    > po podłączeniu odbiornika GPS z BT, nic takiego sienie dzieje. Odbiornik
    > moze być gdziekolwiek - jest poprostu lepszy :)

    Stawiałbym na to, że to kwestia anteny. Przynajmniej w większym stopniu
    niż chipsetu. Ostatnio miałem okazję rozmontować swój moduł GPS na
    Bluetooth, gdyż nieopatrznie zostawiłem go na deszczu. Płytka po
    wysuszeniu i przetarciu izopropanolem wróciła do świata żywych. Zapewne
    miał w tym udział fakt, że obudowa zdołała do pewnego stopnia zachować
    wodoszczelność (ciecz jej nie spenetrowała doszczętnie) a bateria
    wyładowała się jakiś czas wcześniej.
    W każdym razie anteną GPS jest tam naprawdę spory klocek. Zapewniam, iż
    zajmuje dużo więcej miejsca niż antena GSM w telefonie czy WiFi na
    płycie głównej laptopa. Nie wyobrażam sobie, żeby coś takiego można było
    wcisnąć do tak smukłego urządzenia jak i780. ;)

    Zresztą nie wiem czy wiesz, ale ponoć TomTom na iPhone'a ma być
    sprzedawany wraz ze specjalnym uchwytem wyposażonym we własny odbiornik
    BT. Chęć zachowania kompatybilności z 2G? Być może, ale chyba również
    chodzi o jakość sygnału. Jakby nie patrzeć taki moduł GPS to odbiornik
    satelitarny - urządzenie, którego nie można bez końca miniaturyzować nie
    martwiąc się o konsekwencje. ;)

    BTW i780 ma wyprowadzone wejście zewnętrznej anteny GPS? Chociażby na
    złączu synchronizacyjnym?