  • 31. Data: 2012-05-20 15:09:41
    Temat: Re: WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizację
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jpa8fv$nne$1@node2.news.atman.pl...

    > Nie sadze, zeby ten ficzer byl w Androidzie na dziendobry.
    > Nie przylozylem sie do jego szukania. Wynika to z glupiej polityki
    > sprzedawania wodki z zagryzka: mamy dla Ciebie super ekstra szybki
    > AGPS, mowi Google....ale jesli go wlaczysz - automatycznie bedziesz nam
    > podawal swoja lokalizacje niezaleznie czy masz wlaczony jakis program
    > satnav czy nie. Sam GPS w telefonach, wiadomo ze potrzebuje troche czasu i
    > odpowiedniej widocznosci, zeby sie odnalezc.

    Panowie - ale to nie jest Twoja lokalizacja... To jest lokalizacja
    anonimowego telefonu X potrzebna choćby do oznaczenia
    pobliskich sieci wifi do późniejszego użycia ich do lokalizacji
    jak GPS nie będzie możliwy do zafiksowania...

  • 32. Data: 2012-05-20 15:18:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jpaeua$tqs$1@node2.news.atman.pl...
> [...]
    > mp3.
    > Nastepna rzecz, wsponiales o Llame. Zajrzalem do marketu i zobaczylem
    > super kombajn... tyle, ze ja na przyklad chcialbym przyciac tylko troche
    > trawy za garazem. Ta kobyla pomimo wielu ficzerow, zniecheca na dziendobry
    > ich mnogoscia, mozna tez unieruchomic ta aplikacje -
    > jeden z komentarzy: "Aplikacja z grupy MUST HAVE! Pierwsza i najlepsza!
    > Testuję od bardzo dawna. W tej chwili już bardzo dojrzała i działa bez
    > zarzutów. -Jeśli coś się wiesza, to sprawdź gdzie sam namieszałeś w

    Dobre :-)

    > Pszemol, czy jestes w stanie zawiesic przypomnienia lokalizowane?

    Nie, przypomnienia nie zawiesiły mi się... Ale po ostatniej aktualizacji
    systemu do 5.0.1 zdarzyło mi się, że telefon się dwa razy zawiesił
    przy próbie odpalenia aparatu foto - ta symulacja przesłony na ekranie
    nigdy się nie otworzyła :-) i to tak, że trzeba go było zresetować
    trzymając 10 sekund dwa sławetne guziki...
    Czas chyba zrobić następne upgrade bo coś w wersji 5.0.1 spitolili:
    telefon się wczesniej przez ostatnie dwa lata nie zawiesił ani razu
    a tu masz dwa zwisy na przestrzeni może 2-3 miesięcy od upgrade.

    > Jeszcze jedna sprawa to ilosc zezwolen, ktore trzeba przelknac instalujac
    > Llame, ktos wymienil je w nastepnej opinii:
    > "Świetna, jednak zbyt dużo uprawnień dla autorów: DOKŁADNA LOKALIZACJA
    > (GPS), DODAWANIE I MODYFIKOWANIE WYDARZEŃ W KALENDARZU ORAZ WYSYŁANIE
    > WIADOMOŚCI E-MAIL DO GOŚCI, CZYTANIE DANYCH KONTAKTÓW opinię zmienię jak
    > uprawnienia zostaną zmniejszone."

    No ale trzeba zerknąć na te uprawnienia w kontekście co ta applikacja
    robi: jeśli ma przypominać po lokalizacji to chyba normalne jest że
    chce znać dokładną lokalizację GPS... Jeśli wysyła e-maile to chyba normalne
    że chce do tego uprawnienia, jeśli wysyła e-maile to również trzeba kontakty
    itp. Taka wada kombajnów że nie bardzo jest jak się "niezgodzić" na
    pewne uprawnienia aplikacji - niektórzy mają tu paranoję że ich ktoś śledzi,
    podogląda itp - ale jak ma inaczej bez tych zezwoleń aplikacja realizować
    swoje fukcje?

    > Stan z lutego, moze cos sie zmienilo. Nadal jednak jestem zdania, ze nie
    > jest to dobry odpowienik prostej fkcji w iOS.

    Nie jest. App z iOS jest szalenie prosty i wygodny.

  • 33. Data: 2012-05-20 18:49:17
    Od: ArekM <a...@j...com>

    .

    > A jak się nazywa aplikacja z przypomnieniami lokacyjnymi na Androida?
    > Czy jest taka aplikacja dla Windows Mobile (WM)?

    Można sobie poszukac - troche tego jest:
    https://play.google.com/store?hl=pl

    Ja nic nie polece bo nie uzywam - jakos nie widze zastosowania w _swoim_
    zyciu takiego cuda.

    --
    Pzdr!
    SGSII/iP4S

  • 34. Data: 2012-05-20 21:47:03
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > "ArekM" <a...@j...com> wrote in message

    > A jak się nazywa aplikacja z przypomnieniami lokacyjnymi na Androida?
    > Czy jest taka aplikacja dla Windows Mobile (WM)?

    Na WM już nawet marketu nie ma. Po co nieboszczyka kopiesz?

  • 35. Data: 2012-05-20 23:35:05
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 20.05.2012 15:18, Pszemol pisze:
    do Pszemola:

    Jakaś akcja zależna od lokalizacji jest znana od niepamiętnych czasów.
    chyba jakas nokia to robiła i siemens. Tyle ze to były czasy przed
    popularyzajcą gps w telefonach i lokalizacja działała na bazie BTSów
    kiedyś tak miałem że jak byłem w kosciele to telfon był głuchy, przy
    próbie połączenia - w odpowiedzi wysyłał zaprogramowanego smsa. ale to
    się robiło w super ekstra skomplikowany sposób.
    To samo pamiętam z WM. jak sobie przypomniałem że napierw trzeba
    "wymacać nadajniki" potem z btssearch.org je rozkminić gdzie stoją..
    ręce mi opadły. Raz to chyba uruchomiłem, żeby zobaczyć skąd mam w pracy
    taki lichy sygnał.
    Po wifi nie działało, a z GPS? to nie czasy w których GPS działał non
    stop! wtedy telefony działały 5 dni bez ładowania, chyba że ktoś włączył
    internet - ale panie wtedy niema co się dziwić że bareria wysiadła.
    Teraz są czasy w których jesteś/możesz być śledzony w każdej chwili. i
    uwierz mi, że ten gps nie pracuje ciągle bo telefon zdechł by Ci po 4
    godzinach. Tak więc odgrzebano stary pomysł, zaimplementowano w system
    i.... apple odkryło koło na nowo. ale jest to nowe koło, bardziej okrągłe.
    Tyle w tej sprawie.

    Co do przydatności. NA pewno komuś się przyda. NApewno ktoś zlecił
    badania tłumu i uzyskał satysfakcjonujące wyniki - skoro taki "feature"
    istnieje. zauważ jednak ze w żadnej wcześniejszej dyskusji, w żadnej
    reklamie nie padł argument ze właśnie ta funkcja daje iPhonowi przewagę.
    czyżbyś odkrył tą funkcje przedwczoraj? Fajnie. 99.3% wogóle jej nie użyje.

    Z puntu widzenia ej grupy, jest to kolejna próba zaistnienia, choć
    trzeba przyznać ze sprawa jest całkiem na temat i z sensem.

    ToMasz

  • 36. Data: 2012-05-21 00:11:38
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl>

    > A możesz powiedzieć, po cholerę w ogóle coś takiego? Jakiś przykład z
    > życia, bo moja wyobraźnia zawodzi ;-)

    Masz coś zrobić po powrocie do domu

  • 37. Data: 2012-05-21 00:16:28
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:
    > Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl>

    > Masz coś zrobić po powrocie do domu

    Większość ludzi po prostu ustawi sobie alarm na konkretnę godzinę. Tak samo
    jak robiło się to w Outlokach i telefonach komórkowych od kilkunastu lat.

  • 38. Data: 2012-05-21 01:00:24
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-05-19 21:31, Maciej Bebenek pisze:

    > iOS sobie radzi co najmniej tak samo dobrze z namierzaniem po WiFi.

    Nokia też. W opcjach GPS-a mam możliwość włączenia/wyłączenia
    wspomagania z: BTS (Bazująca na sieci), wspomaganie GPS (A-GPS), serwera
    lokalizacji (Internet), WiFi oraz zewnętrznego odbiornika GPS
    podłączonego przez Bluetooth. I są to ustawienia konfiguracyjne telefonu
    (Metody pozycjonowania), a nie wbudowanej aplikacji Nokia (Ovi) Maps.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 39. Data: 2012-05-21 02:03:41
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl>

    > Teraz są czasy w których jesteś/możesz być śledzony w każdej chwili. i
    > uwierz mi, że ten gps nie pracuje ciągle bo telefon zdechł by Ci po 4
    > godzinach. ..

    Jak włączysz telefon to się uruchomi, czyli jak np jedziesz samochodem albo
    na ładowarkę w domu położysz albo po prostu załączysz na chwilę

    >..
    > Z puntu widzenia ej grupy, jest to kolejna próba zaistnienia, choć trzeba
    > przyznać ze sprawa jest całkiem na temat i z sensem.

    Mówiąc szczerze to to jest na *.gps a nie *.gsm

  • 40. Data: 2012-05-21 14:16:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Skrypëk" <škrypëk@publiçenëmy.pl> wrote in message
    .com...

    > Większość ludzi po prostu ustawi sobie alarm na konkretnę godzinę. Tak
    > samo jak robiło się to w Outlokach i telefonach komórkowych od kilkunastu
    > lat.

    Większość ludzi nawet nie użyje smartfona - a niektórzy, na dalekiej
    Syberii,
    nawet telefonu komórkowego mieć nie będą... Ale co z tego wynika?
    Czyżbyś sugerował że to źle że taka możliwość istnieje? Nikt Cię zmuszać
    do jej używania nie będzie przecież... A dla kogoś może mieć to wartość aby
    przypomnienie nie pojawiło się w określonej godzinie tylko określonym
    miejscu.