  • 41. Data: 2012-05-21 14:26:01
    Temat: Re: WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizację
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
    news:jpbo29$khd$1@inews.gazeta.pl...
    > Tak więc odgrzebano stary pomysł, zaimplementowano w system i.... apple
    > odkryło koło na nowo. ale jest to nowe koło, bardziej okrągłe.

    Z Twojego opisu wynika że to koło jest wreszcie okrągłe i teraz
    dopiero się może toczyć bo wcześniej koło było... prostokątne... :-)
    ATM narzekał tutaj że adres trzeba dodać do kontaktów aby tego
    użyć i ten fakt sprawia że jest to niewygodne - co dopiero wpisywanie
    pozycji BTSów do triangulacji :-))))

    Z Twojej wypowiedzi wynika, że z tym pomysłem borykało się wcześniej
    wielu różnych producentów i z ich starań nic użytecznego nie wynikło.
    Apple się za to zabrał, zrobił coś użytecznego i prostego w obsłudze.
    I wreszcie zaczęło to działać i służyć ludziom jak należy. Typowy Apple :-)

    > Co do przydatności. NA pewno komuś się przyda. NApewno ktoś zlecił badania
    > tłumu i uzyskał satysfakcjonujące wyniki - skoro taki "feature" istnieje.
    > zauważ jednak ze w żadnej wcześniejszej dyskusji, w żadnej reklamie nie
    > padł argument ze właśnie ta funkcja daje iPhonowi przewagę.

    Trzeba czytać literaturę fachową to byś reklamy i dyskusje takie czytał.

    > czyżbyś odkrył tą funkcje przedwczoraj? Fajnie. 99.3% wogóle jej nie
    > użyje.

    Czy ja ją odkryłem przedwczoraj? Śmieszny jestes...
    Jak tylko usłyszałem co nowego jest w iOS5 to właśnie ta funkcja
    mi przypadła do gustu i jak tylko zainstalowałem sobie tą wersję
    to zacząłem jej używać.
    A te 99.3% to jak mniemam wynik Twoich obszernych badań
    socjologicznych i marketingowych? :-))))

    > Z puntu widzenia ej grupy, jest to kolejna próba zaistnienia, choć trzeba
    > przyznać ze sprawa jest całkiem na temat i z sensem.

    W przeciwieństwie do Twojej próby zaistnienia, która nie ma sensu.

  • 42. Data: 2012-05-21 16:47:50
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > "Skrypëk" <škrypëk@publiçenëmy.pl> wrote in message
    .com...

    > Większość ludzi nawet nie użyje smartfona - a niektórzy, na dalekiej
    > Syberii,
    > nawet telefonu komórkowego mieć nie będą... Ale co z tego wynika?
    > Czyżbyś sugerował że to źle że taka możliwość istnieje?

    Jest mi to zupełnie obojętne.

    > A dla kogoś może mieć to wartość aby
    > przypomnienie nie pojawiło się w określonej godzinie tylko określonym
    > miejscu.

    Ale generalnie nobody gives a shit.

  • 43. Data: 2012-05-21 18:58:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Skrypëk" <škrypëk@publiçenëmy.pl> wrote in message
    .com...
    > Ale generalnie nobody gives a shit.

    I tu się mylisz - Ty jeden Skrypek to nie "everybody"
    więc to że Ty nie dbasz nie znaczy że nikt nie dba...

    I po co w ogóle bierzesz głos w temacie który Cię
    podobno nie interesuje? Najwyraźniej Cię temat
    jednak zainteresował bo inaczej by cie tu nie było :-)

  • 44. Data: 2012-05-21 18:58:20
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 21.05.2012 14:26, Pszemol pisze:

    > Z Twojego opisu wynika że to koło jest wreszcie okrągłe i teraz
    > dopiero się może toczyć bo wcześniej koło było... prostokątne... :-)

    bo wcześniej nie było metody która nie zabiła by baterii i informowała
    gdzie jesteś. Dziękujemy Ci.... GOOGLE nie apple

    > ATM narzekał tutaj że adres trzeba dodać do kontaktów aby tego
    > użyć i ten fakt sprawia że jest to niewygodne - co dopiero wpisywanie
    > pozycji BTSów do triangulacji :-))))
    Tak czy siak, jest to niewygodne.

    Jakoś sobie nie potrafię wyobrazić listy zakupów, listy o której
    przypomni mi telefon jak będę w tesco... Tym bardziej że taka
    lokalizacja może mocno nie zadziałać...

> [...]
    > Apple się za to zabrał, zrobił coś użytecznego i prostego w obsłudze.
    > I wreszcie zaczęło to działać i służyć ludziom jak należy. Typowy Apple :-)
    nieprawda. Aple połączyło pomysł innych i technologie google. nie było
    pierwsze, wcześniej działało to dobrze na androidzie, ale apple
    "wprowadziło to do systemu" co jest krokiem milowym :) ?

    > Trzeba czytać literaturę fachową to byś reklamy i dyskusje takie czytał.
    może TOBIE trzeba, bo nam tutaj grupowo iPhone wisi i powiewa. nikt kto
    nie musi się tym nie interesuje. RAz na jakiś czas wpada Pszemol z
    odkryciem

> [...]
    > to zacząłem jej używać.
    > A te 99.3% to jak mniemam wynik Twoich obszernych badań
    > socjologicznych i marketingowych? :-))))
    tak. większość normalnych ludzi, (każdy ma prawo być nienormalny, byle
    by nie twierdził że margines stanowi ogół) wpisuje do telfonu daty,
    przypomnienia czegoś co zazwyczaj jest odległe. łatwiej jest dodać
    budzik na za 15 minut, niż wpis do kalendarza albo definiować okolice.
    Tak więc z badań w które wątpisz, wynika ze lenistwo przeciętnego
    człowieka zniechęca do notowania czegoś czego raczej nie zapomni.
    natomiast urodzinki, impreza, wizyta u lekarza - musi być. jak w to
    wprowadzić lokalizacje? TE przykłady które podałeś mimo że mocno
    naciągane - wyczerpują temat. Moich znajomych z iPhonami można na
    palcach jednej ręki policzyć. łączy ich jeszcze jedno. zero pojęcia o
    telefonie. zero nawigacji, zero sensownych dodatków. Telefony niemalże
    pudełkowe sciągany soft to tylko zabawki. przypomnienia? terminarz?
    lista spraw do załatwienia? żartujesz. Dla nich to nowoczesna odmiana
    N3310+aparat. >

    > W przeciwieństwie do Twojej próby zaistnienia, która nie ma sensu.
    nie wiem czy niema sensu. Ty nas informujesz o tym co większość z nas
    zna i olewa. JA Ciebie poinformowałem o korzeniach pomysłu, Waldek że
    działa to w oparciu o Google. Dalej będziesz udowadniał ze Aplowe koło
    jest bardziej okrągłe? Proszę bardzo..
    ToMasz

  • 45. Data: 2012-05-21 20:04:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@n...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > mi telefon jak będę w tesco... Tym bardziej że taka lokalizacja może mocno

    A ja nie wyobrażam sobie czego tu możesz nie rozumieć...
    I dlaczego miałaby lokalizacja nie zadziałać?

    > nieprawda. Aple połączyło pomysł innych i technologie google. nie było
    > pierwsze, wcześniej działało to dobrze na androidzie, ale apple
    > "wprowadziło to do systemu" co jest krokiem milowym :) ?

    Jak nie masz takiej funkcji w telefonie, nawet w podstawowej wersji,
    to skąd dowiesz się o możliwości ściągnięcia sobie takiej aplikacji?
    To bardzo trudne aby coś takiego miał "wymyślać" od nowa każdy
    użytkownik... Apple dało to jako dodatkową opcję przy ustawianiu
    istniejących już przypomnień - zamiast daty/czasu podajesz lokację.
    Proste, intuicyjne i funkcjonalne.

    > może TOBIE trzeba, bo nam tutaj grupowo iPhone wisi i powiewa.
    > nikt kto nie musi się tym nie interesuje. RAz na jakiś czas wpada Pszemol
    > z odkryciem

    I cała grupa się aktywuje tak, że się nagle setki postów dziennie pojawia
    jako efekt tego braku zainteresowania :-)

> [...]
    > przypomnienia czegoś co zazwyczaj jest odległe. łatwiej jest dodać budzik
    > na za 15 minut, niż wpis do kalendarza albo definiować okolice.

    Właśnie tym bardziej przy odległych zdarzeniach w czasie trudno dobrać
    odpowiednio czas na ustawienie przypomnienia - lepiej jest operować
    lokalizacją. Podałem Ci swoje 5 przykładów jak ja to używam - czy możesz
    skomentować te 5 przykładów i opisać co w nich takiego "nienormalnego"?

> [...]
    > człowieka zniechęca do notowania czegoś czego raczej nie zapomni.
    > natomiast urodzinki, impreza, wizyta u lekarza - musi być. jak w to

    Podałeś akurat zdarzenia które nie są uruchamiane lokalizacją.
    Przypomnienie o wizycie do lekarza oparte o lokalizację nie ma
    przecież sensu - do lekarza musisz się wybrać na określoną datę
    i godzinę. Po co podajesz bezsensu przykład i na jego przykładzie
    próbujesz uzasadniać nieprzydatność funkcji?

    > TE przykłady które podałeś mimo że mocno naciągane - wyczerpują temat.

    No ale te przykłady przewijają się w życiu każdego z nas bardzo
    często - to są zdarzenia przy których czas/data nie są istotne
    a mają za zadanie zaoszczędzić Ci fatygę, benzynę itp...

    Sterowanie przypomnieniem lokalizacją to fajna możliwość
    i nie wiem czemu tak zajadle się jej opierasz - sądzisz że lepiej
    będzie jak takiej możliwości ustawienia przypomnienia nie byłoby?

> [...]
    > zabawki. przypomnienia? terminarz? lista spraw do załatwienia? żartujesz.
    > Dla nich to nowoczesna odmiana N3310+aparat.

    Pozostaje tylko współczuć Ci znajomych...
    Ale podobno każdy z nas ma takich przyjaciół i znajomych na jakich
    zasługuje ;-)

    > nie wiem czy niema sensu. Ty nas informujesz o tym co większość z nas zna
    > i olewa.

    Kto Ci daje uprawnienia do wypowiadania się za większość grupowiczów?
    Czy wydaje Ci się że wygrałeś jakiś plebiscyt popularności na rzecznika
    grupy?
    Jesteś delusional...

    > JA Ciebie poinformowałem o korzeniach pomysłu, Waldek że działa to w
    > oparciu o Google. Dalej będziesz udowadniał ze Aplowe koło jest bardziej
    > okrągłe? Proszę bardzo..

    Ja zadałem konkretne pytania, na które wciąż nie odpowiedziałeś.

  • 46. Data: 2012-05-21 20:25:03
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > "Skrypëk" <škrypëk@publiçenëmy.pl> wrote in message
    .com...

    > I tu się mylisz

    Udowodnij. Bo ja widzę, że nikt z tego nie korzysta. Nawet androidziarze,
    którzy lubią wszystko mieć przekombinowane, jakoś ten bajer przegapili.
    Tylko że nie wypada im tego wprost powiedzieć, więc się wiją jak cipy w
    occie, że "brak funkcji fabrycznych jest zaletą". W sumie to ci się udało,
    gratuluję.

    > I po co w ogóle bierzesz głos w temacie który Cię
    > podobno nie interesuje? Najwyraźniej Cię temat
    > jednak zainteresował bo inaczej by cie tu nie było :-)

    Temat jak temat, zainteresowało mnie o co flejm jest, bo flejmy lubię.

  • 47. Data: 2012-05-21 21:39:53
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "ToMasz" <t...@n...gazeta.pl>

    > Jakoś sobie nie potrafię wyobrazić listy zakupów, listy o której przypomni
    > mi telefon jak będę w tesco...

    W sklepie jesteś już po przypomnieniu które dostałeś w samochodzie jak
    przejeżdżałeś obok.

  • 48. Data: 2012-05-21 22:04:31
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 20 May 2012 23:35:05 +0200, ToMasz napisał(a):

    > W dniu 20.05.2012 15:18, Pszemol pisze:
    > do Pszemola:
    >
    > Jakaś akcja zależna od lokalizacji jest znana od niepamiętnych czasów.
    > chyba jakas nokia to robiła i siemens. Tyle ze to były czasy przed
    > popularyzajcą gps w telefonach i lokalizacja działała na bazie BTSów
    > kiedyś tak miałem że jak byłem w kosciele to telfon był głuchy, przy
    > próbie połączenia - w odpowiedzi wysyłał zaprogramowanego smsa. ale to
    > się robiło w super ekstra skomplikowany sposób.

    http://pdassi.de/pocketlanden/product.php?pf=pocketp
    c&prod_id=26426
    2005 rok. A to już było po wykupieniu firmy przez Psiloc, wcześniej to
    zrobiła inna firma, OIDP to zaczęło się jakoś w 2003 roku

    Niestety, wasza dyskusja z tym azbestowym trollem wciąż jest bezcelowa. Aż
    odpowiednie obrazki zdążyły się pojawić:
    http://kwejk.pl/obrazek/1178916/kłótnia,z,idiotą.htm

    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "PS3 nie zostało złamane NIGDY a kasy do ugrania na piractwie wiecej niz w
    Cydii prawda? Wiec nie mow hoooop" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 49. Data: 2012-05-21 22:23:20
    Od: atm <...@v...pl>

    > No ale te przykłady przewijają się w życiu każdego z nas bardzo
    > często - to są zdarzenia przy których czas/data nie są istotne
    > a mają za zadanie zaoszczędzić Ci fatygę, benzynę itp...

    Widzisz Pszemol jak to jest kiedy Twoje zastosowanie jakiejs funkcji
    jest dla kogos innego akademickim wymyslem? To apropos regulacji
    glosnosci, o ktorej nieco wyzej dyskutowalismy ;]
    Jak dla mnie lokalizowane przypomnienie jest bardzo fajna funkcja i z
    przyjemnoscia zobaczylbym ja zgrabnie zaimplementowana w moim telefonie.
    W zasadzie, wg mnie jest to jedna z wazniejszych zmian w przypomnieniach
    kalendarzowych od czasow Palma III. Ficzer oczywiscie nie jest do
    codziennego uzytku jednak nie mialbym problemu z zastosowaniem tej
    funkcji w pewnych przypadkach.
    Jedyna kwestia to jak dobrze jest zrealizowana ta funkcja: jak bardzo
    musi byc odslonieta komorka, zeby wiedziec gdzie sie znajduje (korzysta
    z btsow czy gps?) i czy wlaczenie tego przypomnienia nie zwieksza
    znaczaco zuzycia energii.

  • 50. Data: 2012-05-21 22:33:00
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 21.05.2012 20:04, Pszemol pisze:

    > Pozostaje tylko współczuć Ci znajomych...
    > Ale podobno każdy z nas ma takich przyjaciół i znajomych na jakich
    > zasługuje ;-)
    nie wiem czy żartujesz, czy muszę udowadniać że nie jestem wielbłądem?
    Niektórzy moi znajomi kupili pierwszego iPhona ze względu na....
    nawigacje? mmsy? wideorozmowy? zdecydowanie nie. coś się zmieniło? U
    nich nic. Natomiast szanuje ich, ba, lubie, ale na temat iPhnoów nie
    rozmawiamy.

    > Kto Ci daje uprawnienia do wypowiadania się za większość grupowiczów?
    > Czy wydaje Ci się że wygrałeś jakiś plebiscyt popularności na rzecznika
    > grupy?
    wypowiadania się ZA? broń Boże. jak poprostu podsumowałem ilość głosów i
    podałem wyniki.
    > Jesteś delusional...

    > Ja zadałem konkretne pytania, na które wciąż nie odpowiedziałeś.
    sory, jakoś umknęły. ale dajmy już spokój. fajna funkcja te
    przypomnienia w zależności od lokalizacji. Jutro ją zainstaluje i
    przypomne sobie o zakupach i że jak wyjdę z pracy ma kupic chleb, i...
    wymyśle jeszcze coś na siłę.

    ToMasz