  • 11. Data: 2012-05-19 21:45:55
    Temat: Re: WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizację
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message
    news:jp8k0u$5s$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > systemu i ekranu mało ma zastosowań. telefon z gps. po co? bez nawigacji?
    > Telefon z dobyrm aparatem - 12 mpix w telefonie daje takie zdjecia jak 2 w
    > minolcie z1.
    > Tak więc jaki jest sens ekonomiczny pchania oprogramowania w telefon w
    > pudełku? Namiastka nawigacji, facebok, twiter, jakaśtam przeglądarka,
    > youtube i spadaj.
    >
    > Programy o które pytasz, lepiej działają pod androidem, bo o ile wiem,
    > mogą położenie telefonu określać dzięki sieciom wifi - jest to
    > dokładniejsze niż po BTS na przykład. To wszystko zależy jednak od

    Czyli Android prosto z pudełka nie ma w ogóle przypomnień po lokacji?
    Jak Samsung wypuszcza high endowe telefony Galaxy II S lub III S to
    one nie mają takich przypomnień po lokalizacji wyjęte prosto z pudełka?

  • 12. Data: 2012-05-19 22:31:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message
    @news.home.net.pl...

    > iOS sobie radzi co najmniej tak samo dobrze z namierzaniem po WiFi.

    A w jaki sposób może telefon sobie używać wifi do namierzania lokacji?

    Swoją drogą przypomnienia po lokalizacji są w iOS dopiero od wersji 5
    i działają tylko gdy się uruchomi synchronizację przypomnień z iCloud.

  • 13. Data: 2012-05-19 22:40:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jp8q1u$bth$1@node2.news.atman.pl...

    > Ten ficzer w iOS na papierze wyglada bardzo fajnie, jednak pierwsza wersja
    > wg tego opisu byla bardzo czasochlonna przy wprowadzaniu tego
    > typu przypomnienia:
    > http://techcocktail.com/apple-ios-5-location-based-r
    eminders-2011-10#.T7eZIsXrlEI
    > Czy cos sie tutaj uproscilo?

    Zauważ, że w tym przykładzie masz wprowadzanie dwu rzeczy naraz.
    Oprócz właściwego przypomnienia wprowadzasz też nowy kontakt.

    W przypadku ustawiania przypomnienia przy posiadanym już kontakcie
    procedura jest dużo prostsza i nie wiem jak można to "uprościć".

    Czy możesz coś zaproponować w sprawie uproszczenia? :-)

  • 14. Data: 2012-05-19 22:50:15
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-05-19 22:40, Pszemol wrote:

> [...]
    > procedura jest dużo prostsza i nie wiem jak można to "uprościć".
    >
    > Czy możesz coś zaproponować w sprawie uproszczenia? :-)

    1. Po prostu wpisac adres w odpowiednim polu z opcjonalnym promieniem
    wlaczenia alarmu.
    2. Wskazac na mapie, ktora wywolalbym z okna ustawienia remindera.

    Z tego co zrozumialem pobieznie przegladajac zamieszczony wczesniej
    artykul, zeby dodac przypomnienie z lokalizacja, musze wczensiej
    stworzyc kontakt z lokalizacja. Czy tak jest faktycznie?

  • 15. Data: 2012-05-20 00:19:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:
    > "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl> wrote in message
    @news.home.net.pl...

    > A w jaki sposób może telefon sobie używać wifi do namierzania lokacji?

    Spróbuj sobie wymyśleć, szczególnie w sytuacji gdy jesteś np. w biurowcu z
    żelbetu z metalizowanymi szybami,, na którymś z wyższych pięter. Sygnał
    sieci komórkowych jeśli dochodzi, to słabo, a odbiornik GPS na pewno nic
    nie odbierze.

    > Swoją drogą przypomnienia po lokalizacji są w iOS dopiero od wersji 5
    > i działają tylko gdy się uruchomi synchronizację przypomnień z iCloud.

    A możesz powiedzieć, po cholerę w ogóle coś takiego? Jakiś przykład z
    życia, bo moja wyobraźnia zawodzi ;-)

  • 16. Data: 2012-05-20 00:19:53
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia 19 May 2012 23:49:40 +0100, Maciej Bebenek napisał(a):

    > To się okaże, że taka funkcja jest w ogóle niepotrzebna, i że nigdy jej nie
    > było :-P

    Eeee.. nie sądzę. Nie po to zainwestowali kasę za dewocjonalia w trzy
    firmy, żeby teraz była niepotrzebna. Zresztą są już pierwsze fotki jak to
    ma wyglądać, znów będzie amejzing i takie tam.
    Paradoksalnie to zrobi dobrze tez Google Maps w iOS, może się pokaże jako
    normalna, normalnie aktualizowana aplikacja a nie część systemu

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Nie to co trole z polskiego usenetu ... ci to sami madrale..." - Paweł

  • 17. Data: 2012-05-20 00:32:48
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    @news.home.net.pl...
> [...]
    > żelbetu z metalizowanymi szybami,, na którymś z wyższych pięter. Sygnał
    > sieci komórkowych jeśli dochodzi, to słabo, a odbiornik GPS na pewno nic

    Ale pytanie nie brzmiało "dlaczego telefon nie może używać BTS na
    górnych piętrach w wieżowcu" tylko w jaki sposób może używać wifi
    do namierzania swojej lokalizacji...
    Skąd taki biedny routerek Linksysa jaki mam obok telewizora będzie
    wiedział gdzie jest, skoro nie ma żadnego GPSa ani nikt mu nie
    powiedział gdzie jest... A skoro routerek Linksysa, dostarczający
    mojemu iPhone wifi nie wie, to skąd iPhone będzie wiedział ?

    > A możesz powiedzieć, po cholerę w ogóle coś takiego?
    > Jakiś przykład z życia, bo moja wyobraźnia zawodzi ;-)

    1) Chcesz aby Ci telefon przypomniał że jak skończysz jeździć na rowerze
    i wyjedziesz z parku to w drodze do domu kupić trzeba np. winko/piwko :-)
    Nie wiesz kiedy skończysz jazdę na rowerze, nie ma więc jak ustawić
    przypomnienia względem czasu. Ustawiasz względem opuszczenia obszaru.

    2) Trenujesz w pewnym parku rundki na rowerze... Ale często w połowie
    jazdy orientujesz się, że nie włączyłeś programu Endomodo na iPhone
    i nie zarejestrowałeś sobie dzisiejszej trasy z dzisiejszym rekordem :-)
    Ustawiasz sobie przypomnienie że jak tylko znajdziesz się w tym parku
    to Ci telefon przypomni abyś włączył Endomodo.

    3) Odwiedzasz kolegę, ciągle zapominasz od niego odebrać tej swojej
    ulubionej płyty BD-DVD z "Planet Earth" co mu pożyczyłeś miesiąc temu.
    Ustawiasz więc przypomnienie że "jak kiedyś znowu go odwiedzę to
    niech mi telefon przypomni". Nie wiem kiedy go odwiedzę, więc
    ustawienie względem czasu/daty nie ma sensu. Ustawiam więc
    przypomnienie z jego adresem...

    4) Jadąc do sklepu akwarystycznego z morskimi rybkami widziałeś po
    drodze fajny sklep z jedzeniem włoskim ale nie miałeś już czasu tam
    wstąpić bo spieszyłeś się na jakieś spotkanie. Sklep jest dosyć daleko
    od domu więc nie ma sensu tam specjalnie jechać - planujesz więc że
    jak następnym razem wstąpisz do tego akwarystycznego wstąpisz też
    do spożywczego - może mają fajne makarony, albo jakiś egzotyczny
    olej z oliwek :-) Nie ma sensu przypomnienie względem czasu bo nie
    wiesz kiedy znów będziesz jechał po mrożone żarcie dla rybek - ustawiasz
    więc przypomnienie z adresem sklepu z rybkami - jak się znajdziesz w
    jego okolicy ponownie telefon przypomni Ci o włoskim spożywczaku.

    5) Z roboty wysyłają Cię w lipcu na delegację do Indii... Szef prosi Cię
    abyś przyniósł paszport aby Ci zrobili wizę... Już trzeci raz zapominasz
    wziąć paszportu ze sobą do biura i przypominasz sobie o tym dopiero
    w pracy... :-) Ustawiasz sobie przypomnienie na dotarcie do domu że
    masz wrzucić paszport do auta. Nie wiesz kiedy będziesz w domu, może
    jeszcze dziś na luncz wyskoczysz, a może dopiero po robocie - o byle
    której godzinie to telefon Ci przypomni o paszporcie.

    Nie wiem jak to zadziałało na Twoją wyobraźnię - podoba Ci się?
    Ja nie wysilałem swojej wyobraźni - to jest przykład jak ja użyłem
    tego ficzerka w swoim iPhone na przestrzeni ostatnich jakichś 2 tygodni.

  • 18. Data: 2012-05-20 00:34:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:jp912b$5t0$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > artykul, zeby dodac przypomnienie z lokalizacja, musze wczensiej stworzyc
    > kontakt z lokalizacja. Czy tak jest faktycznie?

    Tak jest w mojej wersji 5.0.1 - jestem jednak dwie wersje do tyłu, może
    coś się w tym zakresie zmieniło.

    A teraz - jak się to dzieje w Androidzie? Wskazujesz miejsce i promień
    rażenia na mapie? Podajesz adres? Jakie funkcje alarmu możesz ustawić?
    Czy jest to w telefonie z pudełka czy trzeba coś dograć z Marketu?

  • 19. Data: 2012-05-20 00:36:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    @news.home.net.pl...

    > To się okaże, że taka funkcja jest w ogóle niepotrzebna, i że nigdy jej
    > nie
    > było :-P

    Nie rozumiem dowcipu... Przecież ta funkcja już jest od wersji 5.0 iOS.

  • 20. Data: 2012-05-20 00:49:40
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>