    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: WM & Android - przypomnienia oparte o lokalizac ję
    Date: Sat, 19 May 2012 17:32:48 -0500

    @news.home.net.pl...
    @news.home.net.pl...

    > Spróbuj sobie wymyśleć, szczególnie w sytuacji gdy jesteś np. w biurowcu z
    > żelbetu z metalizowanymi szybami,, na którymś z wyższych pięter. Sygnał
    > sieci komórkowych jeśli dochodzi, to słabo, a odbiornik GPS na pewno nic
    > nie odbierze.

    Ale pytanie nie brzmiało "dlaczego telefon nie może używać BTS na
    górnych piętrach w wieżowcu" tylko w jaki sposób może używać wifi
    do namierzania swojej lokalizacji...
    Skąd taki biedny routerek Linksysa jaki mam obok telewizora będzie
    wiedział gdzie jest, skoro nie ma żadnego GPSa ani nikt mu nie
    powiedział gdzie jest... A skoro routerek Linksysa, dostarczający
    mojemu iPhone wifi nie wie, to skąd iPhone będzie wiedział ?

    > A możesz powiedzieć, po cholerę w ogóle coś takiego?
    > Jakiś przykład z życia, bo moja wyobraźnia zawodzi ;-)

    1) Chcesz aby Ci telefon przypomniał że jak skończysz jeździć na rowerze
    i wyjedziesz z parku to w drodze do domu kupić trzeba np. winko/piwko :-)
    Nie wiesz kiedy skończysz jazdę na rowerze, nie ma więc jak ustawić
    przypomnienia względem czasu. Ustawiasz względem opuszczenia obszaru.

    2) Trenujesz w pewnym parku rundki na rowerze... Ale często w połowie
    jazdy orientujesz się, że nie włączyłeś programu Endomodo na iPhone
    i nie zarejestrowałeś sobie dzisiejszej trasy z dzisiejszym rekordem :-)
    Ustawiasz sobie przypomnienie że jak tylko znajdziesz się w tym parku
    to Ci telefon przypomni abyś włączył Endomodo.

    3) Odwiedzasz kolegę, ciągle zapominasz od niego odebrać tej swojej
    ulubionej płyty BD-DVD z "Planet Earth" co mu pożyczyłeś miesiąc temu.
    Ustawiasz więc przypomnienie że "jak kiedyś znowu go odwiedzę to
    niech mi telefon przypomni". Nie wiem kiedy go odwiedzę, więc
    ustawienie względem czasu/daty nie ma sensu. Ustawiam więc
    przypomnienie z jego adresem...

    4) Jadąc do sklepu akwarystycznego z morskimi rybkami widziałeś po
    drodze fajny sklep z jedzeniem włoskim ale nie miałeś już czasu tam
    wstąpić bo spieszyłeś się na jakieś spotkanie. Sklep jest dosyć daleko
    od domu więc nie ma sensu tam specjalnie jechać - planujesz więc że
    jak następnym razem wstąpisz do tego akwarystycznego wstąpisz też
    do spożywczego - może mają fajne makarony, albo jakiś egzotyczny
    olej z oliwek :-) Nie ma sensu przypomnienie względem czasu bo nie
    wiesz kiedy znów będziesz jechał po mrożone żarcie dla rybek - ustawiasz
    więc przypomnienie z adresem sklepu z rybkami - jak się znajdziesz w
    jego okolicy ponownie telefon przypomni Ci o włoskim spożywczaku.

    5) Z roboty wysyłają Cię w lipcu na delegację do Indii... Szef prosi Cię
    abyś przyniósł paszport aby Ci zrobili wizę... Już trzeci raz zapominasz
    wziąć paszportu ze sobą do biura i przypominasz sobie o tym dopiero
    w pracy... :-) Ustawiasz sobie przypomnienie na dotarcie do domu że
    masz wrzucić paszport do auta. Nie wiesz kiedy będziesz w domu, może
    jeszcze dziś na luncz wyskoczysz, a może dopiero po robocie - o byle
    której godzinie to telefon Ci przypomni o paszporcie.

    Nie wiem jak to zadziałało na Twoją wyobraźnię - podoba Ci się?
    Ja nie wysilałem swojej wyobraźni - to jest przykład jak ja użyłem
    tego ficzerka w swoim iPhone na przestrzeni ostatnich jakichś 2 tygodni.