  • 41. Data: 2012-11-09 11:42:09
    Temat: Re: WIWA HD50 OUT
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-08 21:02, Bartłomiej Zieliński pisze:

    > To masz kilka możliwości:
    > 1. Ustawienia wyjścia SCART w Wiwie - najlepiej jeśli jest ustawione na
    > RGB, (...)

    Sprawa się wyjaśniła, ustawienie 'wyjscie wideo' ma być,
    w moim przypadku, CVBS.
    Teraz kolory są ok. :-)

    Krycha.

  • 42. Data: 2012-11-09 11:43:18
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-08 07:28, pawell32 pisze:
    > W dniu 2012-11-07 18:25, Krycha_net pisze:
    (...)

    > przełącz dekoder w tryb rgb

    Sprawa się wyjaśniła, po wizycie w sklepie,

  • 43. Data: 2012-11-09 12:35:53
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2012-11-09 11:43, Krycha_net pisze:
    > Sprawa się wyjaśniła, po wizycie w sklepie,
    > ustawienie 'wyjscie wideo' ma być,
    > w moim przypadku, CVBS.
    > Teraz kolory są ok. :-)

    czyli odwrotnie niż radziliśmy.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    OpenSuse 12.1 - power of linux

  • 44. Data: 2012-11-09 19:58:10
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Krycha_net" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Sprawdziłam, wyłączając z zasilania wzmacniacz anteny siatkowej.
    > Na ekranie -'brak sygnału'.
    > Po włączeniu pojawił się obraz.
    > Wzmacniacz musi jednak być, bo z tej strony budynku mam słaby sygnał tv.

    ????
    I chcesz coś odebrać na antenie kierunkowej?
    Tak się nie da - kierunkowa MUSI być wycelowana prawie dokładnie w nadajnik.

    Z siatką jest lepiej pod tym względem, ale i tak dobrze nie będzie nigdy.

  • 45. Data: 2012-11-09 19:58:48
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości grup

    > czyli odwrotnie niż radziliśmy.

    Niekoniecznie, może tv da się przestawić w tryb RGB.

  • 46. Data: 2012-11-09 20:48:29
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Krycha_net napisał:
    > wyjście wideo RGB

    No to powinno ładnie działać, o ile TV ma wejście RGB. Ale nawet jeśli
    nie ma, powinno być ładnie kolorowo.

    > Podłączyłam do SCART'a moje wideo - i obraz wodziany przez wideo ma
    > kolory dobre,

    Może jednak tej Wiwie coś dolega.

    > Raczej wyszło na to, że jeden z TV był "szybszy" od drugiego.

    Tak właśnie jest.
    Kiedyś w żartach mówiono, że opóźnienie wynikające z przetwarzania
    cyfrowego jest tak duże, że odbiorca "analogowy" w trakcie meczu
    zadzwoni do kolegi że jest gol, a ten jeszcze nie będzie go widział ;-)

    Co ciekawe, kiedyś porównywałem odbiór analogowy naziemny z cyfrowym
    naziemnym i satelitarnym. Paradoksalnie najpóźniej był cyfrowy naziemny,
    mimo że w przypadku TV satelitarnej sygnał musi przebyć dużo dalszą drogę.

  • 47. Data: 2012-11-09 20:49:35
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Krycha_net napisał:
    > Wzmacniacz musi jednak być, bo z tej strony budynku mam słaby sygnał tv.

    Może też być tak, że przy wyłączonym zasilaniu wzmacniacz w ogóle nie
    pracuje i dodatkowo tłumi sygnał, o ile w ogóle go przepuszcza.

  • 48. Data: 2012-11-09 20:51:17
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Niekoniecznie, może tv da się przestawić w tryb RGB.

    AFAIR TV sam rozpoznaje CVBS i RGB i nie wymaga to interwencji
    użytkownika, w przeciwieństwie np. do S-Video.

  • 49. Data: 2012-11-09 21:02:32
    Od: Krycha_net <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-11-09 19:58, Cavallino pisze:

> [...]
    > nadajnik.
    >
    > Z siatką jest lepiej pod tym względem, ale i tak dobrze nie będzie nigdy.

    Z tej strony budynku, gdzie jest pokój, w którym odbieram TV z wiwą,
    na balkonie mam antenę siatkową ze wzmacniaczem i ta antena bez
    wzmacniacza nie odbiera sygnału.

    Antenę inną, kierunkową, testowałam po drugiej stronie budynku, gdzie
    antenę kierowałam na silny sygnał z Chrzelic (odległość 30 km.)
    I ta antena gorzej odbierała niż taka bez wzmacniacza - dwa wąsy.

    Krycha.

  • 50. Data: 2012-11-09 21:40:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartłomiej Zieliński" <B...@p...pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:k7jmrl$mbh$...@p...pl...

    > AFAIR TV sam rozpoznaje CVBS i RGB i nie wymaga to interwencji
    > użytkownika, w przeciwieństwie np. do S-Video.

    Ale może mieć dwa wejścia Scart, a RGB obsługiwać tylko na jednym.