  • Data: 2013-06-16 09:25:38
    Temat: Re: WD 500GB 7mm - wyłączanie talerzy co chwila
    Od: wozniak grzegorz <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Yerine Ictimai wrote:

    > To niestety nic nie daje, i to po dokladnym zastosowaniu w/g
    > wskazowek. Programik ten startowany z DOS i aplikowany z opcjami np. /
    > S30 pokazuje, ze owszem i zmienil timer na wartosc = 30 sekund, ale po
    > ponownym boot dalej sie wylacza po 3-ch sekundach (tak jak ma
    > defoltowo). Tak wiec ustawienie trwa do czasu kolejnego boot.
    >
    > To samo chyba mozna zrobic przy pomocy linuksowego "hdparm -S 6 /dev/
    > sda", czyz nie?
    > i tak samo ow parametr obowiazuje jedynie do momentu reboot.
    >
    > Przepraszam, ale WTF??????!!!

    W laptopie mam:
    Model Family: Western Digital Scorpio Blue Serial ATA family
    Device Model: WDC WD1600BEVS-08RST2

    Który nonstop parkował głowice, próbowałem zarówno wyłaczania
    APM spod hdparm jak i wdidle3 z paramtrem /S (ten nawet chyba nie
    ustawiał tego parametru tylko się wykładał), głowice jak parkowały tak
    parkowały wydajać denerwujący dźwięk.
    Obecnie ilość parkowaniań wynosi:
    193 Load_Cycle_Count 0x0032 001 001 000 Old_age
    Always - 980310

    I nie zmienia się dzięki:
    ---cut here---
    #!/bin/bash
    cd /tmp/
    max_size=`sfdisk -s /dev/sda`
    [ ! -d "anty_idle" ] && mkdir "anty_idle"
    cd "anty_idle"
    file=$(head -c 100 /dev/urandom |tr -cd '[:alnum:]')
    while true ; do
    start=$RANDOM
    for (( ; $start <= $max_size ; start=$((start+RANDOM)) )) ; do
    dd if=/dev/sda of=$file bs=512 count=1 skip=$start
    2> /dev/null
    sleep 1
    done
    echo "Finished FOR"
    done
    --- cut here---

    odpalonym w rc.local:
    /root/anty_idle &

    Skrypt powoduje oczywiście co sekundę mignięcie diody pracy dysku, ale jest
    to mniej denerwujące niż ciągłe "pykanie" głowic.

    Grzegorz Woźniak
    xmpp:skinek_at_jabster_pl