eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyW pełni elektryczny samochód od Nissana › Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
    ostnews.google.com!e34g2000pra.googlegroups.com!not-for-mail
    From: JD <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
    Date: Sat, 29 May 2010 20:13:42 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 40
    Message-ID: <8...@e...googlegroups.com>
    References: <a...@e...googlegroups.com>
    <h...@p...onet.pl>
    <c...@1...googlegroups.com>
    <c1.01.3L9wxn$IZE@mike.oldfield.org.pl>
    <2...@r...googlegroups.com>
    <1...@t...googlegroups.com>
    <c1.01.3LD7cy$IZi@mike.oldfield.org.pl>
    <a...@2...googlegroups.com>
    <e...@4...com>
    <e...@1...googlegroups.com>
    <c1.01.3LKvHb$Iaq@mike.oldfield.org.pl>
    <a...@4...googlegroups.com>
    <c1.01.3LNwdc$IcZ@mike.oldfield.org.pl>
    NNTP-Posting-Host: 131.113.39.14
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1275189223 20797 127.0.0.1 (30 May 2010 03:13:43 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Sun, 30 May 2010 03:13:43 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: e34g2000pra.googlegroups.com; posting-host=131.113.39.14;
    posting-account=ykyDQQoAAAAhPsUszGEocnuymGSS-tMU
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.3a4webm)
    Gecko/20100518 MozillaDeveloperPreview/3.7a4webm,gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284738
    [ ukryj nagłówki ]

    On May 30, 5:28 am, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
    wrote:
    >
    > > Optymalnie sterujac silnikiem mozesz z niego wycisnac staly *moment*.
    > > A to daje liniowa moc w funkcji obrotow.
    >
    > Nie, moc. Ba, silnik szeregowy to nawet naturalnie.

    Nie, moment.

    Charakterystyke mocy i momentu podaje sie dla maksymalnego
    wysterowania, inaczej mogloby Ci wyjsc, ze silnik ma np. moc ujemna.
    Przypuszczam (nie znam sie na tym), ze silniki spalinowe tez testuje
    sie na maksymalnym otwarciu przepustnicy.

    > > Silnik szeregowy, owszem, daje stala moc ale trudno to nazwac
    > > optymalnym sterowaniem - przy niskich obrotach bierze prad zwarciowy,
    >
    > To jest optymalna charekterystyka trakcyjna, a nie sterowanie.

    To co chcemy (stala moc) a to co mamy (staly moment) to dwie rozne
    rzeczy. I tu wracamy do poczatku - w pojazdach, w ktorych chcemy
    uzyskac dobre przyspieszenie przy 20km/h, predkosc max >130km/h i
    dobra sprawnosc w calym zakresie, potrzebna jest skrzynia biegow (albo
    dwa specjalizowane silniki).

    > > przy wyzszych prad spada aymptotycznie do zera (a wraz z nim moment).
    > > W jednym zakresie rdzen i uzwojenia sa przeciazone, w drugim -
    > > niewykorzystane.
    >
    > I co z tego? Za to na starcie masz wielkiego kopa.

    Maksymalny "kop" jest taki sam jak w silniku synchronicznym - taki na
    jaki pozwoli rdzen. Kazdy silnik da sie przesterowac ("silnik
    szeregowy to nawet naturalnie") ale efekt jest zawsze ten sam - kupa
    smrodu.

    EOT, ta rozmowa zmierza do nikad.

    JD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: