-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!p
ostnews.google.com!e34g2000pra.googlegroups.com!not-for-mail
From: JD <j...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Date: Sat, 29 May 2010 20:13:42 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 40
Message-ID: <8...@e...googlegroups.com>
References: <a...@e...googlegroups.com>
<h...@p...onet.pl>
<c...@1...googlegroups.com>
<c1.01.3L9wxn$IZE@mike.oldfield.org.pl>
<2...@r...googlegroups.com>
<1...@t...googlegroups.com>
<c1.01.3LD7cy$IZi@mike.oldfield.org.pl>
<a...@2...googlegroups.com>
<e...@4...com>
<e...@1...googlegroups.com>
<c1.01.3LKvHb$Iaq@mike.oldfield.org.pl>
<a...@4...googlegroups.com>
<c1.01.3LNwdc$IcZ@mike.oldfield.org.pl>
NNTP-Posting-Host: 131.113.39.14
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1275189223 20797 127.0.0.1 (30 May 2010 03:13:43 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sun, 30 May 2010 03:13:43 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: e34g2000pra.googlegroups.com; posting-host=131.113.39.14;
posting-account=ykyDQQoAAAAhPsUszGEocnuymGSS-tMU
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.3a4webm)
Gecko/20100518 MozillaDeveloperPreview/3.7a4webm,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284738
[ ukryj nagłówki ]On May 30, 5:28 am, Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
wrote:
>
> > Optymalnie sterujac silnikiem mozesz z niego wycisnac staly *moment*.
> > A to daje liniowa moc w funkcji obrotow.
>
> Nie, moc. Ba, silnik szeregowy to nawet naturalnie.
Nie, moment.
Charakterystyke mocy i momentu podaje sie dla maksymalnego
wysterowania, inaczej mogloby Ci wyjsc, ze silnik ma np. moc ujemna.
Przypuszczam (nie znam sie na tym), ze silniki spalinowe tez testuje
sie na maksymalnym otwarciu przepustnicy.
> > Silnik szeregowy, owszem, daje stala moc ale trudno to nazwac
> > optymalnym sterowaniem - przy niskich obrotach bierze prad zwarciowy,
>
> To jest optymalna charekterystyka trakcyjna, a nie sterowanie.
To co chcemy (stala moc) a to co mamy (staly moment) to dwie rozne
rzeczy. I tu wracamy do poczatku - w pojazdach, w ktorych chcemy
uzyskac dobre przyspieszenie przy 20km/h, predkosc max >130km/h i
dobra sprawnosc w calym zakresie, potrzebna jest skrzynia biegow (albo
dwa specjalizowane silniki).
> > przy wyzszych prad spada aymptotycznie do zera (a wraz z nim moment).
> > W jednym zakresie rdzen i uzwojenia sa przeciazone, w drugim -
> > niewykorzystane.
>
> I co z tego? Za to na starcie masz wielkiego kopa.
Maksymalny "kop" jest taki sam jak w silniku synchronicznym - taki na
jaki pozwoli rdzen. Kazdy silnik da sie przesterowac ("silnik
szeregowy to nawet naturalnie") ale efekt jest zawsze ten sam - kupa
smrodu.
EOT, ta rozmowa zmierza do nikad.
JD
Następne wpisy z tego wątku
- 30.05.10 10:25 J.F.
- 30.05.10 10:31 J.F.
- 30.05.10 12:31 Adam Płaszczyca
- 30.05.10 13:51 Adam Płaszczyca
- 30.05.10 16:53 J.F.
- 31.05.10 01:02 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=