-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-
stuttgart.de!news.belwue.de!news.osn.de!diablo2.news.osn.de!195.114.241.69.MISM
ATCH!feeder.news-service.com!postnews.google.com!k25g2000prh.googlegroups.com!n
ot-for-mail
From: JD <j...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: W pełni elektryczny samochód od Nissana
Date: Sat, 29 May 2010 04:09:52 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 24
Message-ID: <b...@k...googlegroups.com>
References: <c1.01.3LD7cy$IZi@mike.oldfield.org.pl>
<a...@2...googlegroups.com>
<e...@4...com>
<e...@1...googlegroups.com>
<c1.01.3LKvHb$Iaq@mike.oldfield.org.pl>
<a...@4...googlegroups.com>
<7...@4...com>
<0...@u...googlegroups.com>
<g...@4...com>
NNTP-Posting-Host: 210.230.131.28
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1275131392 21486 127.0.0.1 (29 May 2010 11:09:52 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Sat, 29 May 2010 11:09:52 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: k25g2000prh.googlegroups.com; posting-host=210.230.131.28;
posting-account=ykyDQQoAAAAhPsUszGEocnuymGSS-tMU
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.3a4webm)
Gecko/20100518 MozillaDeveloperPreview/3.7a4webm,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284608
[ ukryj nagłówki ]On May 29, 6:59 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
>
> Ale niedoskonalosci nie sa do pominiecia - straty w miedzi i w
> falowniku sa.
No nie sa, ale juz nie chcialem komplikowac sprawy. Przypuszczam, ze
falownik ma swoje "ulubione" napiecie wyjsciowe, przy ktorym osiaga
maksymalna sprawnosc. Jesli pominac odpornosc izolacji na przebicie
(wiem, nie mozna jej pominac) ;-) to zarowno sprawnosc jak i moc
maksymalna (obroty maksymalne) zaleza glownie od falownika.
> Przy stalym pradzie na uwzojeniu silnika wychodzi na to ze dosc stale
> sa. No i mozesz zejsc z obrotami do zera - moment jest, prad plynie,
> mocy na wale nie ma, a licznik sie kreci ..
Racja. Kazdy rzeczywisty silnik przy predkosci 0 ma sprawnosc 0. Ale
sprawnosc to nie wszystko, wazne jest tez ile tej energii i przez jaki
czas jest tracone (bo to decyduje o koncowym bilansie). W zatrzymanym
silniku synchronicznym napiecie jest minimalne -> mala moc strat. Do
tego silnik pracuje w tych warunkach przez ulamek czasu, wiec
calkowity wydatek energetyczny jest pewnie pomijalny w zestawieniu z
innymi stratami.
JD
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.10 22:28 Adam Płaszczyca
- 29.05.10 22:28 Adam Płaszczyca
- 30.05.10 05:13 JD
- 30.05.10 10:25 J.F.
- 30.05.10 10:31 J.F.
- 30.05.10 12:31 Adam Płaszczyca
- 30.05.10 13:51 Adam Płaszczyca
- 30.05.10 16:53 J.F.
- 31.05.10 01:02 Adam Płaszczyca
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
Najnowsze wątki
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer
- 2025-02-19 Lista afer PIS
- 2025-02-19 Ogrodzenie dla krów szkockich "Highland"
- 2025-02-19 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-19 Gdańsk => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-19 Białystok => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-19 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-19 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-19 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-02-19 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-19 Chrzanów => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie f
- 2025-02-19 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-19 Nigdy
- 2025-02-19 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=