  • 1. Data: 2011-11-05 19:25:58
    Temat: W dzisiejszej Uwadze TVN o 19:45...
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    ...bedzie o eco-drivingu ;) Ciekawe co tam nagadaja.

  • 2. Data: 2011-11-05 20:00:08
    Temat: Re: W dzisiejszej Uwadze TVN o 19:45...
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 05.11.2011 19:25, neoniusz pisze:
    > ...bedzie o eco-drivingu ;) Ciekawe co tam nagadaja.

    No i nic ciekawego nowego nie powiedzieli. Pojawila sie za to nowa
    zajebista teoria - porada zeby wylaczac silnik na swiatlach. Jak to
    ludzie zaczna stosowac to chyba jebca dostane... Nawet teraz nie umieja
    plynnie ruszyc przy zielonym, a co dopiero wtedy.

  • 3. Data: 2011-11-05 20:15:19
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaczna stosowac to chyba jebca dostane... Nawet teraz nie umieja plynnie
    > ruszyc przy zielonym, a co dopiero wtedy.

    Chyba bardziej chodzi o zastosowane w nowych autach Start-Stop.
    W sumie niezauważalnie to działało w połaczeniu z DSG, ale mnie denerwowało
    w nowym Pasku i wyłaczałem to. Poza tym Paryskie korki i zastanawiałem się
    po którym start-stopie padnie akumulator.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2011-11-05 21:42:23
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 05.11.2011 20:15, Irokez pisze:

> [...]
    > denerwowało w nowym Pasku i wyłaczałem to. Poza tym Paryskie korki i
    > zastanawiałem się po którym start-stopie padnie akumulator.

    Nie chodzilo im o start-stop, tylko o reczne wylaczanie silnika na
    swiatlach - nawet "redaktur" robil test ecodrivingu i tak wlasnie jechal
    zwykla skodzina. "Bo nowoczesne auta odpalaja w sekunde i warto gasic
    silnik".

  • 5. Data: 2011-11-05 22:52:09
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    neoniusz <n...@j...org> napisał(a):

> [...]
    > swiatlach - nawet "redaktur" robil test ecodrivingu i tak wlasnie jechal
    > zwykla skodzina. "Bo nowoczesne auta odpalaja w sekunde i warto gasic
    W`samochodach co tego nie mają fabrycznie nie zarobisz na rozruszniki.

  • 6. Data: 2011-11-05 22:56:42
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > W`samochodach co tego nie mają fabrycznie nie zarobisz na rozruszniki.

    pewnie Cie mocno zdziwie, ale wiele samochodów z systemem start&stop mają
    ... dokładnie te same rozruszniki co te bez tego systemu.
    W większości różnią sie .. akumulatorami AGM vs. ołowiowe. Koniec różnic

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 7. Data: 2011-11-05 23:04:49
    Od: "aro333" <a...@w...pl>

    Ja po poprzednim pierwszym użytkowniku zaplacilem teraz za jego ecodriving
    930 zyla.Niestety 1,9TDI i ecodriving to jakies nieporozumienie. No chyba
    ze przed 100kkm sie owali auto to wtedy nastepca doplaci to co ty
    zaoszczedziles. Nie trzymajcie niskich obrotów przy wiekszych biegach, bo
    turbinki a raczej ich kierowniczki w tych silnikach daja dupy zapiekajac
    sie.

  • 8. Data: 2011-11-05 23:12:34
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Sat, 5 Nov 2011 23:04:49 +0100, aro333 napisał(a):

    > zaoszczedziles. Nie trzymajcie niskich obrotów przy wiekszych biegach, bo
    > turbinki a raczej ich kierowniczki w tych silnikach daja dupy zapiekajac
    > sie.

    Odwieczny problem ludzi którzy nie odróżniają pojęć "utrzymywać niskie
    obroty" od "nie używać wysokich obrotów"

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Najlepszy samochód na zimę? Golf TDI

  • 9. Data: 2011-11-06 13:22:56
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Odwieczny problem ludzi którzy nie odróżniają pojęć "utrzymywać niskie
    > obroty" od "nie używać wysokich obrotów"

    inaczej bym to ujął, ale pewnie myslimy o tym samym.

    Z kierowniczkami i ecodrivingiem nie ma problemu.
    Kierowniczki zapiekają sie prędzej czy później tak czy inaczej, ale można
    śmiało zrobić i 200kkm i nie mieć problemu.
    Cały myk polega na tym, zeby dać im szanse sie poruszać.
    Przegonić auto od czasu do czasu, przyspieszać dynamicznie a krótko... i
    wcale nie trzeba do tego TDIka kręcić wyżej niż 3kRPM, a zwykle 2,5kRPM
    wystarcza, chyba, ze akurat sytuacja tego wymaga.
    Chcialem zauważyć, ze ecodriving wcale nie wiąże sie z powolną jazdą, bo
    cech poruszania sie takim stylem jest zdecydowanie więcej, a większość z
    nich wymaga myslenia, a nie bezmyślnego utrzymywania możliwie niskich
    obrotów silnika.