eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › W bateriach się dzieje.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 121

  • 31. Data: 2021-02-20 17:29:47
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2021-02-20 o 16:23, Shrek pisze:
    >
    > Już się wypowiedzieli

    Czyli jakaś brukselska biurwa? ;-)


  • 32. Data: 2021-02-20 17:56:44
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2021 o 17:29, _Master_ pisze:

    >> Już się wypowiedzieli
    >
    > Czyli jakaś brukselska biurwa? ;-)


    A gdzie tam. Nasze rodzime pisowskie kurwy:P

    --
    Shrek


  • 33. Data: 2021-02-20 18:03:10
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Feb 2021 16:28:03 +0100, Shrek napisał(a):

    > To wcale nie podobna, mondrzdejsze o tym nie wspominać:P Musisz po
    > prostu spojrzeć z szerszej perspektywy porzucić graniczenia i liczyć
    > jakby mogło być, a nie przyziemnie porównywć wielkości fizuyczne. Tak to
    > na zawsze zostaniesz hejterem elektryków:P

    Może załóż kabaret? Masz zadatki :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-


  • 34. Data: 2021-02-20 18:31:13
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2021 o 15:36, Jacek Maciejewski pisze:

    > Założyłeś że dziś kupiony EV będzie przez 20 lat jeździł w dzisiejszych
    > warunkach energetycznych. I zapewne zrobiłeś parę błędów w doborze
    > danych ale tego mi się nie chce śledzić.

    Zapewne tak było:P

    > Niedawno np. Shrek przyjął
    > 240g/km dla elektryka

    Chyba 200 ale nie sprawdzę - tak czy inaczej samochód na węgiel
    produkuje wiecej co2 niż nowoczesny samochód na benzynę (o ropie nie
    wspominająć).

    > Pamiętałeś np. o tym że nawet w Polsce i w 2020 w miksie
    > energetycznym było 30% bezwęglowego prądu?

    Masz tu dane: Dzień akurat zostawiłem wyjąstkowo niekorzystny, ale
    szukaj sobie tych 30 procent w inne dni. Przy okazji idać jakie gówno
    dostajemy z fotowoltaiki;)

    https://rynek-energii-elektrycznej.cire.pl/st,33,541
    ,me,0,0,0,0,0,struktura-i-produkcja-energii-elektryc
    znej-w-polsce.html?Day=9&Month=02&Year=2021&button=p
    oka%BF

    Tak sobie klikam w różne dni i nijak 30% nie wypada. Pewnie nienawistnie
    klikam:P

    --
    Shrek


  • 35. Data: 2021-02-20 18:34:57
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2021 o 18:03, Jacek Maciejewski pisze:

    > Może załóż kabaret? Masz zadatki :)

    Ty idź na księdza:P

    --
    Shrek


  • 36. Data: 2021-02-20 18:37:00
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Feb 2021 18:31:13 +0100, Shrek napisał(a):

    > Chyba 200 ale nie sprawdzę - tak czy inaczej samochód na węgiel
    > produkuje wiecej co2 niż nowoczesny samochód na benzynę (o ropie nie
    > wspominająć).

    Zwłaszcza kiedy jeździ na całkowicie bezwęglowym prądzie :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-


  • 37. Data: 2021-02-20 18:47:58
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.02.2021 o 18:37, Jacek Maciejewski pisze:

    >> Chyba 200 ale nie sprawdzę - tak czy inaczej samochód na węgiel
    >> produkuje wiecej co2 niż nowoczesny samochód na benzynę (o ropie nie
    >> wspominająć).
    >
    > Zwłaszcza kiedy jeździ na całkowicie bezwęglowym prądzie :)

    Wtedy rzeczywiście emituje mniej, bo zwykle stoi:P Na razie tesle są na
    wengiel i tego nie zmienisz. W momencie gdy będziesz ładował w nocy i na
    noc będzie można wyłączyć całość elektrowni konwencjonalnych to możesz
    mówić, że jeżdzisz na zieloną energię. Do czasu jak nawet w nocy
    produkcja opiera się o węgiel bo oze jest cały czas za mało, to każde
    dodatkowe obciążenie jest w 100$ na węgiel.

    --
    Shrek


  • 38. Data: 2021-02-20 19:27:25
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-20 o 15:08, JDX pisze:

    >> coraz wiecej elektryków dojedzie ze śląska nad Bałtyk. tylko gdzie się
    >> naładują na miejscu? Albo inaczej, kto zapłaci za kable, ładowarki,
    >> infrastrukturę, która bęzie używana przez 2 miesiące w roku?
    > Gdzieś czytałem (nie chce mi się szukać gdzie), że większość kierowców w
    > Polsce robi "prywatnymi" autami poniżej 30 km dziennie. Jeśli jesteś
    > jednym z takich, to całkiem możliwe, że bardziej musiałbyś się martwić o
    > stan naładowania baterii w smartfonie, a nie w aucie. :-)

    Statystycznie.
    W praktyce nawet ci którzy robią 20km dziennie kilka razy do roku
    robią kilkaset. I drogi elektryk który kilka razy do roku trzeba
    zastąpić jeszcze droższym autem z wynajmu po prostu się nie opłaca.


    Pozdrawiam


  • 39. Data: 2021-02-20 20:41:35
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2021-02-20 o 19:27, RadoslawF pisze:
    > W dniu 2021-02-20 o 15:08, JDX pisze:
    >
    >>> coraz wiecej elektryków dojedzie ze śląska nad Bałtyk. tylko gdzie się
    >>> naładują na miejscu? Albo inaczej, kto zapłaci za kable, ładowarki,
    >>> infrastrukturę, która bęzie używana przez 2 miesiące w roku?
    >> Gdzieś czytałem (nie chce mi się szukać gdzie), że większość kierowców w
    >> Polsce robi "prywatnymi" autami poniżej 30 km dziennie. Jeśli jesteś
    >> jednym z takich, to całkiem możliwe, że bardziej musiałbyś się martwić o
    >> stan naładowania baterii w smartfonie, a nie w aucie. :-)
    >
    > Statystycznie.
    > W praktyce nawet ci którzy robią 20km dziennie kilka razy do roku
    > robią kilkaset. I drogi elektryk który kilka razy do roku trzeba
    > zastąpić jeszcze droższym autem z wynajmu po prostu się nie opłaca.

    Ale dlaczego trzeba zastąpić?
    Przecież można zaplanować. Ostatnio tu się kolega
    jeden chwalił, że jechał 480km i ładował raptem 4 godziny.


  • 40. Data: 2021-02-20 21:11:42
    Temat: Re: W bateriach się dzieje.
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-20 o 20:41, cef pisze:

    >>>> coraz wiecej elektryków dojedzie ze śląska nad Bałtyk. tylko gdzie się
    >>>> naładują na miejscu? Albo inaczej, kto zapłaci za kable, ładowarki,
    >>>> infrastrukturę, która bęzie używana przez 2 miesiące w roku?
    >>> Gdzieś czytałem (nie chce mi się szukać gdzie), że większość kierowców w
    >>> Polsce robi "prywatnymi" autami poniżej 30 km dziennie. Jeśli jesteś
    >>> jednym z takich, to całkiem możliwe, że bardziej musiałbyś się martwić o
    >>> stan naładowania baterii w smartfonie, a nie w aucie. :-)
    >>
    >> Statystycznie.
    >> W praktyce nawet ci którzy robią 20km dziennie kilka razy do roku
    >> robią kilkaset. I drogi elektryk który kilka razy do roku trzeba
    >> zastąpić jeszcze droższym autem z wynajmu po prostu się nie opłaca.
    >
    > Ale dlaczego trzeba zastąpić?
    > Przecież można zaplanować. Ostatnio tu się kolega
    > jeden chwalił, że jechał 480km i ładował raptem 4 godziny.

    Jak ktoś jest kawalerem nie ma dzieci i małżonki to może
    sobie planować podróż pięciogodzinną na dziesięć godzin.
    Ludzie z rodzinami nie mają czasu na takie fanaberie.


    Pozdrawiam

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 10 ... 13


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: