eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyW UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - EurostatRe: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy - Eurostat
    From: W <...@...kom>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: W UE najwięcej ekologicznych samochodów (na mieszkańca) mają Polacy
    - Eurostat
    Date: Thu, 31 Aug 2023 19:43:44 +0200
    <ubp0nf$hpi$1$nadir@news.chmurka.net> <ubpsca$7cim$2@news.icm.edu.pl>
    <ubr6of$np2$1$nadir@news.chmurka.net> <ubt676$ce9m$7@news.icm.edu.pl>
    <ubti0d$3ps$2$nadir@news.chmurka.net> <ubtj3f$dd3r$2@news.icm.edu.pl>
    <ubtmlb$6ft$1$nadir@news.chmurka.net> <ubvb8a$g8sa$1@news.icm.edu.pl>
    <uc016h$kue$1$nadir@news.chmurka.net> <uc0hd7$i89s$3@news.icm.edu.pl>
    <uc0m6j$ib$1$nadir@news.chmurka.net> <uc2ap6$l6l3$2@news.icm.edu.pl>
    <uc2m5e$a87$1$nadir@news.chmurka.net> <uc2p06$ltbp$2@news.icm.edu.pl>
    <uc6dd0$s1bo$1@news.icm.edu.pl> <ucg6ek$1c7ra$1@news.icm.edu.pl>
    <uclqmr$1m95r$1@news.icm.edu.pl> <ucq7if$1tjeh$1@news.icm.edu.pl>

    W dniu 31.08.2023 o 16:19, io pisze:
    > ...>

    > Widać nie przyspieszasz tak, jak tym elektrykiem.

    taaaa

    > Otóż nie, siedzi właśnie w samochodach. Jak masz do przeciągnięcia 1,5
    > tony i napęd na przód to efekt jest taki jak na filmiku
    >
    > http://niusy.pl/@youtube.com/apn
    >
    > To jest porównanie jakiegoś podkręconego Twizy z RSem. Ale ile mogli to
    > Twizy podkręcić. A zobacz co się dzieje przy starcie z 300-konnym RS'em,
    > szybciej nie wystartuje.

    Ile mogli podkręcić? "Jedynie" do 100KM* chyba, że Twizy RS F1 to
    jeszcze coś więcej niż Twizy F1, wtedy może jeszcze więcej. Jak to
    porównywać ze zwykłą wersją?
    Tyle tylko, że tę moc ma przez 13 sekund (KERS), później wraca w pobliże
    serii - wystarczy na 2-3 takie starty :-)

    A Megane RS nawet jakby na samym starcie skiepścił, to najdalej po 6
    sekundach powinien być z przodu bo do 0-100 mają bardzo zbliżone czasy
    (chyba 5.7 vs 6), a potem Twizy F1 się kończy.

    > Teraz odnieś to sobie do zwykłego Twizy i zwykłej spalinówki na zwykłej
    > drodze. No nie jest tak, że każdej spalinówce odjeżdża, ale jakoś tak
    > nie czuje się, że ma zaledwie 17 koni.

    ok, nie upieram się, możesz mieć takie wrażenie (jak ja z tym szybkim
    spadkiem zasięgu w i3s), może być też efekt zaskoczenia - ludzie się
    gapią na Twizy, zamiast skupić się na drodze, światłach itp.
    Mi bardzo mało co odjeżdża bo po prostu lubię ruszać (bardzo) wydajnie,
    i np. jechać sobie z przodu sam (i pewnie też samochód nie rodzi ambicji
    u innych do "testowania", chyba, że kogoś właśnie wyprzedziłem), ale to
    jest właśnie głównie czynnik kierowcy. Ja nawet Fiatem Ducato (silnik
    jtd coś między 2.5 a 3.0) ruszałem raczej pierwszy (bardzo fajne
    przełączanie z I na II albo nawet z II jak choć minimalnie się turlał).
    No przy tym e-porschaku to czynnik kierowcy na nic się zdał, jakbym stał
    w miejscu (szczególnie, że ja w słabym, ciężkim FWD na śliskim). On tak
    naprawdę, to jakiejś audicy chciał pokazać, jak startuje (stali obok
    siebie na światłach, ja dojechałem i stanąłem za Porsche), czułem co się
    święci, byłem czujny, nawet pierwszy ruszyłem, ale... jak już znalazłem
    przyczepność na II, to porschak był ze 30 metrów z przodu i szybko się
    oddalał :-)))
    Niezależnie od tego wszystkiego, próbując zobiektywizować swój punkt
    widzenia, jak patrzę jak przyrasta prędkość w klasycznym Twizy, to mam
    problem z wyobrażeniem sobie, że większość kierowców tak wolno się rozpędza.