  • 601. Data: 2010-10-03 19:37:25
    Temat: Re: W Polsce królują złomy
    Od: Mario <c...@o...pl>

    > Jedno z drugim się łączy.
    > Gdyby porządnie egzekwować stan techniczny, to sprowadzanie złomów
    > byłoby nieopłacalne i żadne ograniczenia zewnętrzne nie byłyby potrzebne.
    > I tak byłoby najlepiej.

    I tu się zgadzam :-). Jednak zauważ że nie każde autko sprowadzane TERAZ
    to złom.

    pozdrawiam
    mario

  • 602. Data: 2010-10-03 20:25:37
    Temat: Re: W Polsce króluj? z?omy
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 03 Oct 2010 15:03:01 +0200, venioo wrote:
    >Nie chodzi ile konkretnie w tym przypadku, tylko o to, ze Cavallino
    >twierdzi, ze tam wszystko jest drozsze i ogolnie bieda taka jak u nas i
    >jest do d...

    A mnie sie tam wydaje ze ekonomia jest jedna, i efekt jest taki ze
    przecietny czlowiek robi, robi, i g* z tego ma.
    Bo jakby mial za duzo, to by mu sie robic nie chcialo :-)

    Oczywiscie w ramach tego g* moze byc wlasny 500m domek, ale jak tu
    pisza - domki w Niemczech drogie, stoi sporo blokow i mieszkania sa
    tam tez male.
    Moze byc nowe luksusowe auto, ale sprzedaja sie tez tanie marki i male
    samochodziki, a w podtekscie - naprawa starego za duzo kosztuje wiec
    _trzeba_ kupic nowe.
    Moga byc wczasy w Chinach czy na Majorce - i znow w podtekscie - bo na
    niemieckim Baltyku wcale nie jest tanio, moga byc narty w Alpach, ale
    tam juz i Polacy jezdza.
    Moze byc wyjazd co drugi weekend gdzies w teren. Moze byc jacht - ale
    to raczej w Szwecji, bo w Niemczech mniej popularne.

    Moga byc w koncu wysokie podatki ktore owocuja spokojna i ciekawa
    emerytura ..

    >Wczoraj jak o 15 do nich zajechalem, to sie zastanawiali, czy ze mna
    >jeszcze jedna wypic, bo od rana juz kazde z nich wypilo po 5...
    >... po czym wypili ze mna 6 :) i nie filizaneczke, tylko szklanke.

    No ale co w tym dziwnego, ja wypijam chyba ze szesc herbat dziennie.
    A jesli z jednej torebki parze dwie to nie z oszczednosci, tylko na
    wszelki wypadek dla zdrowia.

    >Ostatnio kupili wlasnie, bo byl w promocji za jedyne 700EUR :)
    >Przeceniony z 1200... Kawa rewelacja, ale przy ich spozyciu to nieal
    >niezbednik ;)

    Mozna pic rozpuszczalna, mozna sobie kupic ekspres za 7 euro - ale to
    juz nie to :-)

    Tak czy inaczej - kawa to nie jest jakis wyznacznik luksusu.
    Co najwyzej biedy, jesli kogos naprawde nie stac :-)

    >trzy LCD _dzialajace_ ;)

    Jakbym potrzebowal, to mialbym 3 lcd dzialajace, to juz nie jest takie
    drogie. Ale nie potrzebuje :-P

    >No wlasnie - u nas to jest nadal jako luksus

    A u nich zbedny wydatek - 20 programow, moze na jednym cos godnego
    obejrzenia :-P

    >Na ostatniej imprezie 27 osob - kazda wypila przynajmniej 5 piw, zjadla
    >2 daniowy obiad i do tego deser i pozniej rozne przekaski. 1 piwo w
    >lokalu 3EUR - 135 piw=405EUR, nie wiem ile reszta wyszla.

    No ale sam widzisz - ich stan na to zeby wydac 500 euro za jeden
    wieczor. Ale to tylko 2000zl, nie wszyscy, ale sa w Polsce ludzie,
    ktorych na taki wydatek raz do roku stac, i to calkiem niemalo.
    Tylko niekoniecznie jest taki zwyczaj.

    Sprzedaja sie jednak i fotoaparaty po 2000zl, i rowery, i narty, i
    telewizory plazmowe sie dawniej sprzedawaly za znacznie wyzsza cene.

    > Mimo ze jak na polskie warunki zarabiam z zona calkiem dobrze (powyzej
    >sredniej krajowej), to niestety nie stac mnie na 2 takie imprezy w
    >roku... A co maja powiedziec ludzie zarabiajacy jeszcze mniej?

    A jaka jest srednia krajowa w Niemczech ? Najlepiej juz po
    opodatkowaniu.

    >Oczywiscie, jeszcze pokaz mi gdzie organizacja takiej imprezy kosztuje
    >tyle co kieszonkowe, albo kto rozdaje takie kieszonkowe zeby starczylo,
    >to poprosze zeby mnie adoptowal.

    Nie mowie przeciez ze za miesieczne, ale skad mlodziez ma wziasc na
    taka impreze jak nie od rodzicow ? Widac niektorych stac na to zeby im
    domu nie zdemolowali :-)
    Zreszta polacza imprezy i juz taniej wychodzi ..

    >Wujek z ciocia - starzy NRDowcy, dane z Berlin byly wschodni.

    Ale chyba jednak lepiej sytuowani. Z tego bylego NRD ludzie uciekaja i
    Niemcy uwazaja to za problem. Do tego doszlo ze im nieruchomosci
    tanieja :-)

    >Moja babcia to moze co najwyzej z wycieczka parafialna do Lichenia za
    >10pln sobie pozwolic ;)

    Ale parafia organizuje i moze miec rozrywke.
    A teraz spytaj ciotki ile u niej kosztuja wycieczki z parafi :-P
    Albo ile musi minimum przeznaczyc jakby chciala jakis naprawde duzy
    kosciol zobaczyc.

    J.

  • 603. Data: 2010-10-03 20:43:05
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message

    > http://www.selgros.com.pl/katalog/karta.php?producti
    d=281101&idhosta=2924
    No, jak Ty nie odrozniasz Radamera od Mazdamera...

    --
    Axel

  • 604. Data: 2010-10-03 20:49:55
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    > Użytkownik "Axel" <a...@o...niespamuj.pl> napisał w wiadomości

    No to znaczy, ze nie _kosztuje_, a _bywa_ po 10-12...
    Na zachodzie tez sa promocje - rowniez na sery...
    W Carrefourze w Paryzu kupowalem dobry ser twardy z dziurami pakowany po pol
    kilo za 3 euro. Bez promocji.

    market-spozywczy/gazetka-promocyjna/katcrf20100929/

    > Akurat teraz jest taki badziew za 11 zł, kiedy indziej bywa Morski.

    > Skąs ten pomysł?
    > To jest normalna cena serów, ale w promocji - inaczej w CF nie kupuję.

    To, ze Ty nie kupujesz drozej, to nie znaczy, ze nie kosztuje drozej.

    > BTW: dzisiaj byłem w Selgrosie, za 15 zł można było wybierać w serach,
    > nawet Radamer w platerkach tyle kosztował.
    Ceny w promocji nie oddaja poziomu cen. Do niedawna Radamer w Makro
    kosztowal 17 zl/kg w duzych kawalkach. Teraz juz powyzej 20.

    --
    Axel

  • 605. Data: 2010-10-03 21:00:08
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To, ze Ty nie kupujesz drozej, to nie znaczy, ze nie kosztuje drozej.

    Ale to już wybór tego kogoś jest.
    Jak ktoś lubi przepłacać, to już nie mój problem.
    W Niemczech sera za 3 Eur nigdy nie widziałem.

    We Francji owszem, ale to inna bajka.
    Tam zawsze znakomicie żyłem na zestawie camembert+świeża bagietka,
    kosztowało to taniej niż śniadanie w Etapie, a bylo nieporównywalnie
    bardziej zjadliwe. ;-)

    > Ceny w promocji nie oddaja poziomu cen.

    A jednak, skoro ceny i wybór w promocjach utrzymują się w podobnych
    granicach, to raczej inne też.
    Bo rzecz nie dotyczy konkretnego sera czy marki, to się zmienia.

    Ale z jednym masz rację - pisząc Radamer nie mówię o konkretnym serze, czy
    mleczarni, chodzi o jego typ.
    Nawet nie wiem czy to jakaś marka własna, bo nie bardzo lubię akurat tego
    typu sery.
    Wolę albo miękkie, śmietanowe, albo odwrotnie - śmierdziele, najlepiej kozie
    ze skórką (praktycznie nie spotykane w Polsce, poza zagrodowymi).

  • 606. Data: 2010-10-03 21:01:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Mario" <c...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    >Zdejmij klapki z oczu bo nie wierzę, że jesteś tak ograniczony.

    Z pyskowaniem udaj się do tatusia, pasek będzie miał robotę.
    PLONK

  • 607. Data: 2010-10-03 23:01:47
    Temat: Re: W Polsce królują z?omy
    Od: "Axel" <a...@o...niespamuj.pl>

    > Na akcyzie moze byc spora - ale wydaje mi sie ze jest u nas 3zl/litr.

    > Pisales o francuskim winie we francuskim sklepie - wyobrazam sobie ze
    > koszt transportu do PL jest sporo wiekszy :-) Wlasnie na sikaczu to
    > widzac najlepiej, bo samo wino u producenta malo kosztuje.

    Pisalem tez o cenach hiszpanskiego wina w Niemczech i PL.

    > Z Hiszpanii do Poznania nie jest duzo dalej niz do Berlina, ale juz np
    > Monachium lezy sporo blizej niz Warszawa. Porownaj ceny bulgarskiego
    > wina w Polsce i w Hiszpani :-)
    >
    > No dobra, poinformowalem sie - pi razy drzwi 1.20 euro/kilometr za
    > cala naczepe. Z Hiszpanii wjdzie ~70 gr za flaszke (plus VAT)

    Niech bedzie zlotowka. To i tak nic w porownaniu z roznica w cenie

    > Nie o to chodzilo, chodzilo o to ze jesli odejmiemy podatek,
    > transport, butelkowanie - to sie nagle moze okazac ze wino po 20 zl
    > moze u zrodla kosztowac dwa razy wiecej niz to po 15zl. Czyli drobna
    > roznica, a wino dwa razy lepsze :-)

    W Hiszpanii tez sa podatki - wiec jesli juz to odejmuj roznice w podatkach.
    Jakie butelkowanie? W Hiszpanii tez sprzedaja w butelkach..

    > No ale tak patrze .. http://www.freixenet.de/magic-shop/ oferuje tylko
    > Reserva Real po 20euro za flaszke, a w Polsce .. 84.60
    > http://vinexus.pl/szampan/hiszpania/freixenet-reserv
    a-real.html

    Pierwszy z brzegu przyklad z netu:

    cena w Hiszpanii:
    http://www.vinotecalamarina.es/tiendadevinos/index.p
    hp?route=product/product&product_id=68
    (drogo, ale nie chce mi sie szukac dluzej)

    cena w Niemczech:
    http://www.doit24.de/?p=artdetails&Artikel=94514866&
    ref=108368&affmt=2&affmn=3

    cena w PL:
    http://www.vinotecalamarina.es/tiendadevinos/index.p
    hp?route=product/product&product_id=68

    ponad polowe drozej.

    > kupuje dzinsy po 600zl i narzeka na drogie zycie :-)

    Na dzinsy po 600zl mnie nie stac.

    > Tak czy inaczej ani konkretna marka ciuchow, ani wina, ani sera to nie
    > jest dobry wskaznik do porownania.

    Markowe ciuchy w PL sa niezrozumiale drogie. Nie dotyczy to pojedynczej
    marki, ale praktycznie wszystkich zachodnich marek.

    --
    Axel

  • 608. Data: 2010-10-03 23:35:23
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 3 Oct 2010 23:01:47 +0200, Axel wrote:

    >Pisalem tez o cenach hiszpanskiego wina w Niemczech i PL.

    Ale tu sie odnioslem do francuskiego we Francji :-)

    >W Hiszpanii tez sa podatki - wiec jesli juz to odejmuj roznice w podatkach.
    >Jakie butelkowanie? W Hiszpanii tez sprzedaja w butelkach..

    W Hiszpanii ta zasada tez obowiazuje - w najtanszych winach jakosc
    moze mocno zalezec od ceny :-)

    >Pierwszy z brzegu przyklad z netu:
> [...]

    Chyba nie ten link.
    Ale zobacz ile w Hiszpanii kosztuja polskie jablka :-)

    >Markowe ciuchy w PL sa niezrozumiale drogie. Nie dotyczy to pojedynczej
    >marki, ale praktycznie wszystkich zachodnich marek.

    Nie tylko ciuchy - czesto marki sie u nas cenia.
    Ale to takze nasza wina - czemu je tak drogo kupujemy ?

    J.

  • 609. Data: 2010-10-04 07:50:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 01.10.2010 22:47, venioo pisze:

    > Generalnie to akurat gouda mi smakuje, cena tez jest dla mnie
    > akceptowalna, moge jeszcze kupic "morski" za 16pln/kg, ale smak juz nie
    > ten :| Cos jakby namiastka sera.

    Jak chcesz prawdziwej namiastki sera, to poszukaj czegoś pod tytułem
    "Analog" ;)

    Wygląd ma, konsystencję ma - zwłaszcza jak się topi. Ale smak... cóż,
    zbliżony do dobrej tektury ;)

  • 610. Data: 2010-10-04 07:55:11
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.10.2010 11:24, Cavallino pisze:

    > http://www.carrefour.pl/page/pl/tanie-promocje/hiper
    market-spozywczy/gazetka-promocyjna/katcrf20100929/

    > Asdamer w promocji za 15,99, jakiś badziew nie trzymający norm - 11.

    Primo: była mowa o Goudzie i Morskim. A ty podpierasz się _promocyjnymi_
    cenami fałszowanego Masdamera i na dodatek tym gównem Analogiem, teraz
    występującym pod nazwą "żółty holenderski".

    Secundo: pruszkowskich sklepów nie widzę na liście promocji...