  • 11. Data: 2012-07-11 20:58:30
    Temat: Re: W NYC ucza przedszkolakow C++
    Od: PK <k...@n...pl>

    On 2012-07-11, Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl> wrote:
    > Moje _6_ letnie dziecko co prawda zna już większość literek, ale nie,
    > programowanie to jeszcze nie teraz :-). Elementy programowania zaczynają
    > się w 3 klasie podstawówki i to trochę za wcześnie. W 5 klasie uczy się
    > Logo (program Logomocja - straszna antyedukacyjna porażka, nie wiem

    Logo jest chyba najlepszym językiem do nauki programowania dzieci.
    Kiedy ja się go uczyłem (15 lat temu) byliśmy szczerze wciągnięci
    w rysowanie trój?ątów Sierpińskiego itp. Dziś dzieci mają tak
    zaawansowane gry w komórkach, że pewnie czują się zażenowani Logo,
    ale od czegoś trzeba zacząć.

    Zresztą do zeszłego tygodnia myślałem, że to taki totalnie nieprzydatny
    język, który nie przypomina niczego, co robi się w życiu.
    Ale tydzień temu zacząłem się bawić HTML5. Polecam zerknąc w metody
    w canvas.

    pozdrawiam,
    PK

  • 12. Data: 2012-07-11 23:42:31
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    PK <k...@n...pl> wrote:

> [...]
    > język, który nie przypomina niczego, co robi się w życiu.
    > Ale tydzień temu zacząłem się bawić HTML5. Polecam zerknąc w metody
    ... co nieprzydatne?;-) Jezyki funkcyjen co rusz sie pojawiaja
    i w roznych miejscach: scala, erlang, python (ma nalecialosci)
    itp;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 13. Data: 2012-07-11 23:52:30
    Od: Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl>

    On 2012-07-11 20:58, PK wrote:

    > Logo jest chyba najlepszym językiem do nauki programowania dzieci.

    Alice: Teaching Programming through 3D Animation and Storytelling
    http://www.alice.org/
    http://www.alice.org/kelleher/storytelling/index.htm
    http://www.cmu.edu/corporate/news/2007/features/alic
    e.shtml

    --
    MB

  • 14. Data: 2012-07-12 08:52:51
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Adam Przybyla" <a...@r...pl> napisał:

    > Jezyki funkcyjen co rusz sie pojawiaja python (ma nalecialosci)

    I tam.
    Python ma tyle wspolnego z jezykami funkcyjnymi ze ma .. fukcje ;)
    No dobra.. Pewne nalecialosci sa, ale _stan_ w Pythonie wlasciwie
    nie do ominiecia.

    AK

  • 15. Data: 2012-07-12 09:05:57
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 12 Jul 2012 08:52:51 +0200, AK napisal:

    > I tam.
    > Python ma tyle wspolnego z jezykami funkcyjnymi ze ma .. fukcje ;)
    > No dobra.. Pewne nalecialosci sa, ale _stan_ w Pythonie wlasciwie nie do
    > ominiecia.

    Weź zanim coś palniesz to się doucz, Python ma lambda. Sprawdź na
    wikipedii, co to oznacza...

    Edek

  • 16. Data: 2012-07-12 09:37:15
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Edek Pienkowski" <e...@g...com> napisał:

    > Weź zanim coś palniesz to się doucz, Python ma lambda. Sprawdź na
    > wikipedii, co to oznacza...

    Edziu, Chlopczyku, lambda to _skladniowy skrot_ do def jeno :).

    Owszem , od jakiegos czasu lambda Pythonowa ma conieco wspolnego
    z prawdziwa closure (bo i zwykle funkcje pythonowe maja) ale naprawde
    daleko temu do prawdziwej "funkcyjnosci".

    "Robienie" z Pythona jezyka funkcyjnego poza tym, ze jest smieszne
    to jeszcze przynosi mu wiecej szkody niz wyimaginowanych korzysci.

    AK

  • 17. Data: 2012-07-12 11:23:10
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Thursday, July 12, 2012 8:05:57 AM UTC+1, Edek Pienkowski wrote:
    > Dnia Thu, 12 Jul 2012 08:52:51 +0200, AK napisal:
    >
    > &gt; Użytkownik &quot;Adam Przybyla&quot; &lt;a...@r...pl&gt; napisał:
    > &gt;
    > &gt;&gt; Jezyki funkcyjen co rusz sie pojawiaja python (ma nalecialosci)
    > &gt;
    > &gt; I tam.
    > &gt; Python ma tyle wspolnego z jezykami funkcyjnymi ze ma .. fukcje ;)
    > &gt; No dobra.. Pewne nalecialosci sa, ale _stan_ w Pythonie wlasciwie nie do
    > &gt; ominiecia.
    >
    > Weź zanim coś palniesz to się doucz, Python ma lambda. Sprawdź na
> [...]

    C++ tez ma lambda, z tego nie wynika ze C++ jest jezykiem funkcyjnym.

    RW

  • 18. Data: 2012-07-12 12:02:56
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Powinno uczyć się również:
    - budowy silnika wysokoprężnego,
    - naprawy wiertarki udarowej,
    - robienia koronek,
    - metod połowu dorsza,
    - i inne takie.

    Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

  • 19. Data: 2012-07-12 12:23:45
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com>

    Dnia Thu, 12 Jul 2012 12:02:56 +0200, Jacek napisal:

    > Powinno uczyć się również:
> [...]

    W XIV w n.e. podobno krążył taki dowcip, że mnich Wacław
    to już w wieku 10 lat umiał pisać i czytać.

    Edek

  • 20. Data: 2012-07-12 14:11:02
    Od: " M.M." <m...@g...pl>

    Edek Pienkowski <e...@g...com> napisał(a):

    > W XIV w n.e. podobno krążył taki dowcip, że mnich Wacław
    > to już w wieku 10 lat umiał pisać i czytać.

    Zgadzam się całkowicie że od wczesnej młodości powinno się
    uczyć jakiegoś programowania, ale niekoniecznie zaraz konkretnego
    języka programowania.