  • Data: 2010-02-08 19:59:58
    Temat: Re: Vista x64 na dwóch dyskach?
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michał pisze:
    > Przeniosłem plik wymiany na pierwszą partycję tego drugiego dysku ale
    > nadal to nie chodzi tak jakbym chciał. Szczerze mówiąc nie odczyłem
    > różnicy.

    I nic dziwnego, bo przy takim RAMie plik wymiany będzie uży-
    wany bardzo oszczędnie i raczej "w tle". Do "thrashingu" nie
    będzie dochodziło, poza sytuacjami ekstremalnymi.

    > Co zrobić by poprawić wydajność przy uruchamianiu programów, żeby

    Stosować oszczędniejsze programy.

    > szybciej ładowały się strony z localhosta (tworzę dość skomplikowane
    > serwisy), czyli wydajność bazy MySQL. Żeby szybciej otwierać grafikę i

    MySQL jest dobre do prostych baz danych z kilkuset rekordami.
    Ja na problemy z jego wydajnością natknąłem się już przy ta-
    beli z dwoma tysiącami rekordów i zapytaniu z jednym scale-
    niem z zapytaniem zagnieżdżonym. Jestem w trakcie migracji
    do PostgreSQLa ;)

    > żeby płynniej chodził przy przeglądaniu jednej strony na 5ciu
    > przeglądarkach.

    To raczej nie zależy od dysków.

    Poza tym to, o czym piszesz, nie wydaje się szczególnie skom-
    plikowane. Niemały serwis WWW uruchamiam na Duronie 1000 MHz
    z 768 MiB pamięci, a web-mastering (nie profesjonalny, przy-
    znaję, ale też nie totalną amatorszczyznę) robiłem długo na
    jednordzeniowym Athlonie XP. Dziwne, że masz takie problemy
    z wydajnością na całkiem porządnym, wydawałoby się, kompute-
    rze.

    > Czy dałaby mi coś wymiana procesora na takiego z nieobciętym cache, np
    > E7300?

    Raczej nie.

    > Co jeszcze innego można zrobić?

    *Zbadać* gdzie jest wąskie gardło. Masz perfmon.msc w syste-
    mie, możesz dokładnie sprawdzić, czy RAM jest mocno obciążo-
    ny, czy kolejki operacji dyskowych są długie, czy liczba wąt-
    ków nie jest za wysoka...

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |