  • 1. Data: 2014-08-17 20:34:36
    Temat: Virtual ground
    Od: l...@g...com

    Jest uklad:
    http://i240.photobucket.com/albums/ff10/doulos24/myp
    su.jpg

    TDA20XX 12V dzieli na 2x6V co dalej zasila inne opampy
    napieciem symetrycznym, jeszcze nie wiem jakie to
    beda opampy, bede testowal rozne. Moge spodziewac sie ich
    uszkodzenia?

    Napiecie "V+" - 0 i 0 - "V-" po wlaczeniu zasilania powinno
    narastac wzglednie rownomiernie miedzy soba czy czegos
    nie wiem?

  • 2. Data: 2014-08-17 20:42:58
    Temat: Re: Virtual ground
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    >Jest uklad:
    >http://i240.photobucket.com/albums/ff10/doulos24/my
    psu.jpg

    >TDA20XX 12V dzieli na 2x6V co dalej zasila inne opampy

    Rozumiem ze ma byc uzyty zamiast 741 na rysunku.

> [...]
    >Napiecie "V+" - 0 i 0 - "V-" po wlaczeniu zasilania powinno
    >narastac wzglednie rownomiernie miedzy soba czy czegos

    Przy wlaczeniu dziwne rzeczy sie tam moga dziac, ale to raczej do
    niskiego napiecia, potem sie zacznie stabilizacja.

    No i opampy ... chyba nie ma takiego, do ktorego mase podlaczasz tzn
    od zasilania. Czyli w zasadzie jest im wszystko jedno czy to +/-6, czy
    +12/-0.
    Ale owszem, masa bywa podlaczona na wejscie, a na wejsciu dopuszczalny
    jest jakis zakres napiec, niekoniecznie pelny.
    Tylko ze 12V to chyba kazdy dopuszcza, przy +/-18 to bym radzil
    sprawdzic.

    J.

  • 3. Data: 2014-08-17 20:58:32
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    pisze tak:

    > TDA20XX 12V dzieli na 2x6V

    a co to? (bo jestem po piwie i taktowanie mi spadło :)

    --
    Piotr

  • 4. Data: 2014-08-17 21:31:39
    Od: RR <m...@w...pl>

    W dniu 17.08.2014 o 20:34, l...@g...com pisze:
    > Jest uklad:
    > http://i240.photobucket.com/albums/ff10/doulos24/myp
    su.jpg

    > TDA20XX 12V dzieli na 2x6V co dalej zasila inne opampy

    A to jakiś specjalny scalak do wirtualnej masy?
    Bo jak opamp zwykły/mocy, to tak bardzo obciążony pojemnościowo
    bez specjalnych zabiegów może się wzbudzać, cudować.
    Może też dostawać w krzemowy tyłek przy włączaniu zasilania.

    > napieciem symetrycznym, jeszcze nie wiem jakie to
    > beda opampy, bede testowal rozne. Moge spodziewac sie ich
    > uszkodzenia?

    A musisz tam mieć symetryczne zasilanie? Nie lepiej polaryzacje
    wejść na 1/2 U zasilania zrobić? Jak musisz, to nie pytałem.

    --
    rry

  • 5. Data: 2014-08-17 21:41:12
    Od: l...@g...com

    użytkownik J.F. napisał:

    > Rozumiem ze ma byc uzyty zamiast 741 na rysunku.

    Jakis tda2003 czy cos o podobnym pradzie.

  • 6. Data: 2014-08-17 21:42:24
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2014-08-17 20:34, l...@g...com pisze:
> [...]
    >
    > Napiecie "V+" - 0 i 0 - "V-" po wlaczeniu zasilania powinno
    > narastac wzglednie rownomiernie miedzy soba czy czegos

    No to już najważniejsze masz napisane - pytanie do czego Ci tam masa
    potrzebna, bo może wystarczy zbocznikować elektrolity rezystorami?
    Zachowanie opampa poniżej pewnych napięć jest nieprzewidywalne, po
    dodaniu zwarcia wyjścia dla AC to już w ogóle. Jak już musisz mieć mocną
    (prądową) masę, to zrób sam układ wzmacniacza prądowego na
    tranzystorach, będziesz dokładnie wiedział czego się spodziewać.

    W narysowanym układzie można ewentualnie dać szeregowo rezystory na obu
    liniach zasilania tuż przed elektrolitami, o ile da się jakieś sensowne
    wartości dobrać, ale to i tak nie spowoduje, że po włączeniu zasilania
    będzie na pewno dobrze.

    Albo też dać niewielki rezystor szeregowy na wyjściu wtórnika, z tym
    samym zastrzeżeniem, że po włączeniu to może być różnie.

    Pozdrawiam

    DD

  • 7. Data: 2014-08-17 21:43:05
    Od: l...@g...com

    W dniu niedziela, 17 sierpnia 2014 20:58:32 UTC+2 użytkownik PiteR napisał:
> [...]

    Rodzina wzmacniaczy audio TDA.
    TDA2050 ma jedne z najlepszych parametrow audio,
    ale tu nie o audio biega.

  • 8. Data: 2014-08-17 21:50:45
    Od: l...@g...com

    użytkownik RR napisał:

    > A musisz tam mieć symetryczne zasilanie? Nie lepiej polaryzacje
    >
    > wejść na 1/2 U zasilania zrobić? Jak musisz, to nie pytałem.

    Chytry plan przewiduje dokladnie to co w watku o telewizorach
    czyli zasilanie z zewnetrzego zasilacza:) Nowoczesnie, choc
    jestem drobnym "dłubaczem" i papierkologia mnie nie dotyczy
    chce zasilic to z zasilacza impulsowego zamiast trafa 230AV.

    Opampy te ktore mnie interesuja sa zasilane symetrycznie od 2x5V
    w gore, niemiec i chinol zasilaja je 5V2. Jak mam gotowe
    zasilacze 12V i podziele napiecie /2 to wiecej
    mi nie potrzeba.

  • 9. Data: 2014-08-17 21:59:26
    Od: l...@g...com

    użytkownik Dariusz Dorochowicz napisał:

    > Albo też dać niewielki rezystor szeregowy na wyjściu wtórnika, z tym
    >
    > samym zastrzeżeniem, że po włączeniu to może być różnie.

    Myslalem o transilach rownolegle do elektrolitow, widze w tme 6V1
    i 6,45 tyle, ze to przewlekane, od biedy moglyby byc.
    Te kilka tysiecznych sekundy po wlaczeniu zasilania i nie wiadomo
    jakiego stanu tda20XX powinien chyba dac rade.

  • 10. Data: 2014-08-17 22:14:03
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2014-08-17 21:59, l...@g...com pisze:

> [...]
    > Te kilka tysiecznych sekundy po wlaczeniu zasilania i nie wiadomo
    > jakiego stanu tda20XX powinien chyba dac rade.

    Najważniejsze pytanie: jakiego prądu DC na masie się spodziewasz? AC
    załatwią elektrolity z równolegle dołączonymi rezystorami i ewentualnie
    jakimiś ceramicznymi. Więcej tylko jak albo spory prąd DC, albo
    elektrolity będą miały za małą impedancję (ale wtedy ceramiczne), albo
    masz naprawdę wolne przebiegi.

    Pozdrawiam

    DD