  • 11. Data: 2014-08-17 23:04:39
    Temat: Re: Virtual ground
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-17 21:50, l...@g...com pisze:

    > Chytry plan przewiduje dokladnie to co w watku o telewizorach
    > czyli zasilanie z zewnetrzego zasilacza:) Nowoczesnie, choc
    > jestem drobnym "dłubaczem" i papierkologia mnie nie dotyczy
    > chce zasilic to z zasilacza impulsowego zamiast trafa 230AV.
    >
    > Opampy te ktore mnie interesuja sa zasilane symetrycznie od 2x5V
    > w gore, niemiec i chinol zasilaja je 5V2. Jak mam gotowe
    > zasilacze 12V i podziele napiecie /2 to wiecej
    > mi nie potrzeba.

    To nie dziel im napięcia bo nad tym nie zapanujesz, tylko zrób wirtualną
    masę
    czyli dzielnik napięcia na pół i bufor z opampa, wtedy wszystko równo
    pójdzie ci do góry i nie przekroczysz zakresu -V,0 i 0,+V
    tylko uważaj na kondesatory muszą być małe bo zrobią ci opóźnienie,
    szczególnie przy wyłączaniu mogą ci namieszać.

    --
    Pozdr

    Janusz_K