    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Virgin Mobile
    Date: Thu, 15 May 2014 17:15:04 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" ll0pnd$1e2$...@n...news.atman.pl

    > Przed tygodniem obiecali mi wysłanie dokumentów
    > następnego dnia -- do dziś nie ma tych dokumentów.

    Odebrałem, podpisałem, zaraz odeślę. :)

    Nie zawiniła Poczta, nie zawiniła Dziewica,
    zawiniłem ja, myśląc, iż otrzymałem list
    z sądu pracy dotyczący karty parkingowej.

    Polskie państwo ma pieniądze na:

    () parę pedagogów
    () parę orzeczników (marnej jakości)
    () sądy (w tym: prawników, personel
    pomocniczy taki jak sprzątaczki
    i inne osoby związane z sadami)

    ale nie ma pieniędzy na wydanie mi karty parkingowej,
    dzięki której będę mógł parkować tuż pod drzwiami
    hipermarketów, na sklepowych parkingach przygotowanych
    ludziom takim, jak ja.

    Polskie państwo ma pieniądze na:

    () badania rezonansem magnetycznym
    () operacje chirurgiczne kręgosłupa
    (dosłownie diabelnie! niebezpieczne!
    i zdecydowanie kontrowersyjne)

    ale nie ma pieniędzy na oglądanie wyników badań -- orzecznicy
    nawet okiem nie rzucili na wyniki badań przeprowadzonych
    rezonansem magnetycznym.

    -=-

    Z odebraniem listu nie śpieszyłem się, jako że ostatnio
    źle czuję się a uważałem, iż wyznaczenia daty rozprawy
    nie przesunę odebraniem (czy nieodebraniem) listu. Nie
    spodziewałem się otrzymania tak szybko listu od Dziewicy.

    -=-

    Kto mi powiedział (i kiedy? -- w jakich okolicznościach?)
    o przysługiwaniu mi karty parkingowej? Ano powiedziała mi
    specjalistka medycyny pracy w czasie OBOWIĄZKOWEJ prelekcji,
    która miała miejsce w czasie mego pobytu w szpitalu uzdrowiskowym
    (w sanatorium) zorganizowanym przez ZUS i opłaconym przez NFZ.

    Czy prelekcja dotyczyła mnie? Może była ,,uniwersalna''?
    Może znalazłem się tam przypadkowo?

    Na samym początku tej prelekcji wyjaśniono nam, że prelekcja
    dotyczy każdego, kto w swej karcie zabiegowej ma tę prelekcję
    jako obowiązkową. Każdy z nas przeszedł selekcję wielopoziomową:

    -- najpierw lekarz sporządził wniosek do ZUS, uznając zasadność
    leczenia sanatoryjnego, czyli także uznając uszkodzenie kręgosłupa

    -- następnie orzecznik ZUS wyeliminował wnioski wg niego niewłaściwe,
    kierując do sanatorium tylko te osoby, które mają stosowne
    uszkodzenia kręgosłupa

    -- aż wreszcie lekarze w sanatorium dokonali ostatecznej selekcji
    i segregacji [odpadów]

    Aby było jaśniej -- za kartę płacę ja, za miejsce parkingowe
    płaci sklep... Płaci sklep, płaci Urząd Miasta itd., ale mnie
    najmocniej interesują te miejsca, które są opłacane przez sklepy.
    Mnie -- te, ale innych być może interesują także inne miejsca.
    Aby było jasne -- tak chory jak ja może chodzić, jeździć rowerem,
    ale nie może dźwigać ciężarów (czasami i parę kilogramów to już
    za dużo) nie może biegać (trząść się) i nie może siedzieć. Ja
    do tego nie mogę pochylać głowy. Jeżdżenie samochodem w poszukiwaniu
    wolnego miejsca dla kogoś, kto z trudem wytrzymuje siedzenie,
    a z większym trudem siedzenie i trzęsienie, jest raczej smutne...

    Gdy składałem wniosek -- powiedziono mi, abym przygotował
    fotografię do karty, którą gdzieś (nie pamiętam już gdzie)
    miałem zanieść, aby taką kartę otrzymać. :) W czasie tego
    składania, zanim powiedziono mi o fotografii, zapoznano
    się pobieżnie z wynikami (czy raczej -- z opisami) moich
    badań przeprowadzonych rezonansem magnetycznym.

    -=-

    I jeszcze jedno. Co to znaczy -- nie mogę siedzieć,
    nie mogę biga, nie mogę pochylać głowy...

    Kto z Was może przebywać w pomieszczeniu, w którym
    panuje temperatura sięgająca 120 stopni Celsjusza?
    Nikt? Kłamcy!! Oszuści!! Symulanci!!! Możecie bez
    trudu włożyć rękę do piekarnika, w którym jest nie
    120 stopni Celsjusza, ale 250 stopni Celsjusza...

    Pytanie -- jak długo możecie wytrzymać w tej temperaturze?...
    Mogę pochylić głowę, ale nie mogę mieć pochylonej przez
    minutę czy dłużej. 15 sekund -- to raczej nieprzekraczalna
    ,,dawka''.

    Jak piszę? Zwykle -- leżąc na łóżku.

    Nieco podobne wygląda siedzenie na krześle czy
    fotelu -- mogę usiąść, ale nie mogę tak siedzieć
    paru godzin bez przerwy.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'