  • 11. Data: 2005-05-11 20:21:22
    Temat: Re: Vectranet - transfery na papierze a transfery rzeczywiste
    Od: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl>

    [ciach]

    > oj tak naprawde to vectranet nic ci nie gwarantuje. w umowie masz jasno
    > napisane ze transfer do 256Kbit. ciezko bedzie rozmowa z isp ;]
    >
    > pozdro.

    "do 256kbps" - czy 0kbps wobec tego spelnia tez ten warunek? Jezeli tak,
    coz "jaja jak berety" jak to niektorzy mawiaja...

  • 12. Data: 2005-05-11 20:32:06
    Od: kamil kapturkiewicz <h...@S...wp.pl>

    aknoT wrote:

    > [ciach]

    > "do 256kbps" - czy 0kbps wobec tego spelnia tez ten warunek? Jezeli tak,
    > coz "jaja jak berety" jak to niektorzy mawiaja...

    tak jak mowisz. nie ma tam mowy o gwarancji pasma. w neostradzie tez
    masz "do"

    pomecz isp, doloza pare Mbitow pewnie, jak im zaczna uciekac klienci.

    pozdro.

  • 13. Data: 2005-05-11 20:43:29
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    aknoT wrote:

    > No coz, wpadam w kompleksy i palam zazdroscia zmieniajac kolor swojej
    > fizjonomii na buraczany - jutro na biureczku w biurze obslugi klienta
    > skarga/reklamacja w papierowej (brr) formie i poczatek batalii z tym ISP
    > (a moze raczej ISB - od... Blocker)

    Obawiam się, że masz marne szanse, podobnie jak tysiące innych, co kupują za
    tanie pieniądze rozmaite łącza bez gwarancji przepływności, bez SLA, a
    wymagają pozomu obsługi na równi z płacącymi ciężkie pieniądze za łącza
    operatorskie najwyższej klasy. Zatem klient kupując łącze za 50-100 zł
    otrzymuje dokładnie to, za co zapłacił, czyli powiniem mieć świadomość braku
    jakichkolwiek gwarancji przepływności, ograniczonego dostępu do supportu czy
    wreszcie niezbyt szybkiego usuwania awarii czy natknięcia się na problemy
    związane z "kreatywnym zarządzaniem" pasmem. Takie są prawa masówki -
    dedykowane rozwiązania w dowolnej dziedzinie zawsze kosztują więcej.

    --
    TOM
    AS33868 MAN Administrator

  • 14. Data: 2005-05-11 20:47:45
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    aknoT wrote:

    > BTW testy na numion.com i continuum.com.pl daja mi do zrozumienia, ze ktos
    > rozmyslnie zalozyl shaper o podejrzanie okraglym limicie, powyzej ktorego
    > ruch jest dlawiony.

    Akurat te testy można sobie w ... wsadzić. Była o tym obszerna dyskusja na
    networkingu.

  • 15. Data: 2005-05-11 20:55:17
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    Szymon Komendera wrote:

    > Do testów przepustowości wybrałeś nieodpowiedni serwis. Test prędkości
    > stron na numion.com na pewno nie pokaże Ci przepustowości Twojego łącza,
    > znajdź lepiej szybki serwer i pobierz coś:
    > http://noc.gts.pl

    Panowie, powoli. Sprawdzenie parametrów łącza powinno odbyć się do jakiegoś
    serwera stojącego w sieci danego prowajdera - przecież nikt przy zdrowych
    zmysłach nie zagwarantuje transferów na poziomie kontraktu łącza z
    _dowolnego_ serwera poza własną siecią! Po wyjściu z własnej sieci może się
    bowiem zdarzyć niemal wszystko, na co prowajder może mieć taki-sobie wpływ,
    nawet przy najlepszych chęciach.

  • 16. Data: 2005-05-11 21:17:28
    Od: Romuald Szcześniak <r...@m...pl>

    Wed, 11 May 2005 21:15:14 +0200, *aknoT* wrote:

    > Zachecam wszystkich uzytkownikow VectraNET-u do przetestowania, za co
    > placa.

    jestem u nich od ponad roku i jeszcze nigdy nie miałem niższego transferu
    niż ten za który płacę. pakiet eV_mini - dawniej 64 kb/s, nasępnie 96 kb/s,
    a obecnie 128 kb/s i 256 kb/s przez proxy (w sumie 384 kb/s - realnie da
    się tyle wyciągnąć).

    w sumie zależy to zapewne o lokalnych warunków/admina, ponieważ działają u
    nas cztery sieci (w tym jedna radiowa) - czyli nie ma to jak zbawienny wpływ
    konkurencji :)

    PS. to napisałem Ja, Jarząbek ;)

    --
    RomekSz ____________________ http://sqadaq.tk/ ________________ ICQ 38248653
    Hey, waiter! I want a NEW SHIRT and a PONY TAIL with lemon sauce!

  • 17. Data: 2005-05-12 06:46:31
    Od: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl>

    Dnia Wed, 11 May 2005 22:55:17 +0200, Tomasz Śląski napisał(a):
    [ciach]
> [...]
    > bowiem zdarzyć niemal wszystko, na co prowajder może mieć taki-sobie wpływ,

    Zaraz zaraz... Nie bojcie sie mnie uswiadomic, jezeli zle zrozumialem.
    Prowider COKOLWIEK Sp. z o.o. ma siec w topologii 100BaseT, jednego hosta z
    paroma wirtualkami np. www.cokolwieknet.pl, router.cokolwieknet.pl itp
    podlaczony do ethernetu i do np. SDI. Provider COKOLWIEK jest wiec
    ograniczony w tym co podaje jedynie przepustowoscia lokalnego ethernetu
    (?), bo takiz jest dostep do serwerow w sieci providera.

  • 18. Data: 2005-05-12 09:22:10
    Od: "Kokosz" <q...@p...onet.pl>

    > Zamowilem sobie u nich usluge dostepu do Internetu przez siec kablowa - na
    > fakturze stoi *do 256kbps*, a tymczasem transfery (przy maksymalnym
    > dociazeniu lacza wszystkim czym sie da) wygladaja tak, jak na ponizszych
    > obrazkach (gorna granica - 32kB/s <=> 256kbps):

    W Sieradzu Vectra dziala bez zarzutu (nie liczac wylaczen sieci na okolo
    godzine/tydzien)
    256 które mam to realne 256;] - transfery z www 30-32kb, na DC tez mozna
    tyle osiagnac choc przecietnie mam "tylko" ca. 25kb

  • 19. Data: 2005-05-12 10:38:42
    Od: aknoT <a...@u...elb.vectranet.pl>

    [ciach]

> [...]
    > 256 które mam to realne 256;] - transfery z www 30-32kb, na DC tez mozna
    > tyle osiagnac choc przecietnie mam "tylko" ca. 25kb

    Wobect tego czuje sie jeszcze bardziej poszkodowany - czyli "kreatywny
    podzial pasma" nie jest domena wszystkich nitek vectranetu.
    A moze po prostu admin sie uwzial na wymagajacego klienta, co przy braku
    konkurenscji z prawdziwego zdarzenia moze mu ujsc plazem...

  • 20. Data: 2005-05-12 13:57:29
    Od: "Pink" <P...@W...op.pl>

    Użytkownik "kamil kapturkiewicz" <h...@S...wp.pl> napisał w wiadomości

    > tak jak mowisz. nie ma tam mowy o gwarancji pasma. w neostradzie tez
    > masz "do"

    Tyle tylko, że w Neostradzie nie ma większych problemów z całkowitym
    wysyceniem łącza.

    Pink