    From: Maciej Bebenek <m...@b...org>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Vectra ciag dalszy - badziew nad badziewy
    Date: Sat, 18 Jun 2011 10:38:46 +0000 (UTC)

    Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl> wrote:

    > Chyba nie masz świadomości czego wymaga łącze operatorskie. Najprościej:
    > masz problem z masowym łączem (neostrady i inne) - dzwonisz na callcenter
    > (20 minut muzyczki, bo na 1000 klientów tam jest pół pani) do osoby która
    > jest (proszę wybaczyć za określenie) 'tania' i umie tylko zanotować Twój
    > problem w systemie i go dać do obsługi na 2 dzień jak jakiś technik
    > zajmie się problemem z Twoim łączem - w odpowiedniej kolejce.

    Tylko nikt w tym wątku nie pisał o łączu operatora im, a biznesowym, to
    jedno.

    Drugie - i wiem to z własnej praktyki - 90% ofert "biznesowych" w niczym
    nie różni się od oferty istniejącej, lub takiej, która może być
    skonstruowana dla łącz konsumenckich. A to magiczne " stałe IP" najczęściej
    jest zmiennym, tylko odpowiednio konfigurowalnym w serwerze DHCP, prawda? A
    w DOCSicu łatwiej ( i taniej) jest przypisać klientowi łącze stałe niż
    dynamiczne. Czy to znaczy, ze dla łącz dynamicznych powinna być pobierana
    dodatkowa opłata? :-P

    > W łączu operatorskim od razu łączysz się z technikiem siedzącym tam
    > (na zmianę 24/7) i on niezwłocznie analizuje Twój problem i w miarę
    > możliwości go rozwiązuje - ma do tego odpowiednią wiedze i uprawnienia
    > administracyjne i wie o czym opowiadasz.

    To tez obecnie jest tiylko teoria, ale ja naprawdę nie o tym :)

    > Chyba nie uważasz że obie oferty ktoś zamierza sprzedawać w tej samej
    > cenie?

    Jedno, czego zaznalem ostatnimy czasy, to neostrada vs DSL tepisany.
    Kosztował chyba 3 razy drożej, działał. A było to w czasach, kiedy neo
    padały jak muchy, a i z laczami w świat bywało różnie.
    Obecnie te dwie usługi różnią się tym, ze w neo jest bogatsza oferta. No i
    ceną oczywiście.

    Jeszcze raz zaznaczam, ze nie pisze o dedykowanych stał ach, z własną
    radiolinią i przepustowoscią podawaną w setkach Mbps.