  • 11. Data: 2010-12-07 10:29:36
    Temat: Re: Vectra CDTI - 2006r - warto?
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "MariuszM" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:idkqtu$pf3$1@news.onet.pl...

    > Moim zdaniem wszystko zależy od ceny, jeżeli zdecydowanie niższa od
    > średniej rynkowej to może warto.
    > Niemniej jednak ja widzę dwa minusy:
    > - nie jesteś przekonany do tego auta. Zastanów się, czy warto kupować
    > samochód, który już po kupnie nie da Ci żadnej radości i satysfakcji? Masz
    > taki mus z tym Focusem?
    > - przebieg 200kkm. Źródło potencjalnych problemów i wydatków. Samochód
    > swoje już odpracował. Zmieniając auto na nowsze warto brać pod uwagę
    > również stopień zużycia.

    200 tys w trasie mniej zyzywa auto niz 100 po mieście. Zarówno silnik
    zawiszenie, tapicerka, skrzynia, wszystko chyba z wyjątkiem łożysk kół
    zużywa się mniej.

  • 12. Data: 2010-12-07 15:07:46
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > 200 tys w trasie mniej zyzywa auto niz 100 po mieście. Zarówno silnik
    > zawiszenie, tapicerka, skrzynia, wszystko chyba z wyjątkiem łożysk kół
    > zużywa się mniej.

    A skad wiesz gdzie jezdzil? wychodzi 40 tys na rok, imho to duzy przebieg.

    Dysiek

  • 13. Data: 2010-12-07 16:19:10
    Od: krzysiek82 <g...@m...pl>

    W dniu 2010-12-06 20:01, TheStachoo pisze:
> [...]
    > Generalnie samochód nie rzuca mnie na kolana, ale jest z pewnego źródła
    > i za atrakcyjne pieniądze (auto firmowe dyrektora - wymiana floty).

    auto bardzo fajne, a silnik fiata w tym wypadku multijet to bardzo dobra
    jednostka napędowa. Problemem może być ząbkowanie opon i częste
    rozregulowanie geometrii zawieszenie (te nasze drogi) odnośnie
    zawieszenia to opinia diagnosty z aso opla. Odnośnie silnika przy tym
    przebiegu jeszcze nic nie powinno się stać, zależy jak ktoś jeździł.
    Warto jednak uwzględnić w budżecie wymianę dwumasy oraz sprzęgła czy też
    np turbiny która w tym wypadku tania nie jest zmienna geometria (w sumie
    nie powinno się tego regenerować) Wtryski trwałe, pompy mega trwałe, dół
    silnika także, a 16 zaworowa głowica to poezja w czasie jazdy.

    --
    krzysiek82

  • 14. Data: 2010-12-07 20:51:58
    Od: TheStachoo <...@...3>

    Witam,

> [...]
    > - nie jesteś przekonany do tego auta. Zastanów się, czy warto kupować
    > samochód, który już po kupnie nie da Ci żadnej radości i satysfakcji?

    Nie mam, właśnie dlatego mnie jestem przekonany.

    > - przebieg 200kkm. Źródło potencjalnych problemów i wydatków. Samochód
    > swoje już odpracował. Zmieniając auto na nowsze warto brać pod uwagę
    > również stopień zużycia.

    Auto jeździło głownie po trasach. Miasta raczej nie zaznało, pozatym
    nikt na nim nie oszczędzał (w sensie wydatków, nie pałowania) - tutaj
    nie mam obaw, jednak ma to być samochód na parę lat, a że sam robie z
    30kkm rocznie to się troche przyszłości obawiam.

    --
    TheStachoo

  • 15. Data: 2010-12-07 23:50:39
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "TheStachoo"

> [...]
    > nie mam obaw, jednak ma to być samochód na parę lat, a że sam robie z
    > 30kkm rocznie to się troche przyszłości obawiam.

    Kup VW bezpośrednio od stareńkiego niemca, przebieg nie więcej jak 98
    000 przy roczniku 2006, koniecznie w dizlu TDI, ksionżka serwisowa do
    samego końca wszystkie przeglondy, na silniku grama kurzu - bendziesz
    napewno zadowolony

  • 16. Data: 2010-12-08 09:29:34
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > przy roczniku 2006, koniecznie w dizlu TDI, ksionżka serwisowa do samego
    > końca wszystkie przeglondy, na silniku grama kurzu - bendziesz napewno

    tyle, ze takie podprogowe informacje zwykle nie docierają do kupujących
    samochody.
    Zaczynają sie tym interesować dopiero jak pojawia sie jakiś problem.

    Czasem szkoda czasu na uświadamianie ludzi..

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 17. Data: 2010-12-08 16:02:26
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)"

    > tyle, ze takie podprogowe informacje zwykle nie docierają do
    > kupujących samochody.
    > Zaczynają sie tym interesować dopiero jak pojawia sie jakiś problem.
    >
    > Czasem szkoda czasu na uświadamianie ludzi..

    Eh Kuba szkoda słów, ma gość fajne autko i nie chce, no cóż jego wybór,
    a napisałem to tylko dlatego, że znajomy kupił mazdę 626 w stanie w/g
    mojego opisu i dzisiaj płacze, rozleciało się sprzęgło, skrzynia biegów
    padnie lada chwila, łozyska w kołach do wymiany, tarcze...a miało być
    tak pięknie 90 000 przebiegu, po zderzeniu z agrestem.

  • 18. Data: 2010-12-08 16:25:15
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > a miało być tak pięknie 90 000 przebiegu, po zderzeniu z agrestem.

    Bo ludzie generalnie kupują auta od dupy strony.
    Wyznacznikiem pierwszym jest cena. Im tańszy tym lepszy. Później przbieg im
    mniejszy tym lepszy.
    Następny w kolejce jest wygląd zewnętrzny - im bardziej sąsiad będzie
    zazdroscił, bo sie swieci jak psu jajca tym lepiej.
    Na koncu mamy stan techniczny, ktory zwykle ocenia pan Kaziu, co całe życie
    jeździ jednym samochodem i "sie zna" (choć to ostatnio zaczyna sie zmieniac
    i ludzie szukają kogoś, kto naprawde sie zna)

    Generalnie nie ma sensu wnikac. Jak ktoś lubi pozory i mieć na liczniku
    <100tys km bo to sprawi, ze będzie mu lżej na sercu, cóż - jego sprawa ;-)

    ps. z tymi przebiegami też bywa już lepiej, bo kiedyś bylo nie do pomyslenia
    sprzedać 3 letnie auto z przebiegiem wyższym niż 110tys km, a teraz pojawia
    sie coraz więcej przebiegów rzędu 150-200tys km.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

  • 19. Data: 2010-12-08 16:26:51
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Przemysław Czaja

    > Mianowicie ZA TE PIENIĄDZE czego można spodziewać się więcej i jakie to
    > wartości czy luksusy prezentują konkurenci, których nie znalazłeś w VC?

    To jest główna wada Vectry C:
    http://www.youtube.com/watch?v=yy4kPODqv58

    --
    ignorance is bliss

  • 20. Data: 2010-12-08 17:21:37
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>

    Użytkownik "to"

    > To jest główna wada Vectry C:
    > http://www.youtube.com/watch?v=yy4kPODqv58

    Ty tak poważnie, czy żartujesz?
    Zawieszenie może nie jest idealne, ale to nie jest sportowe auto!!! do
    tego zajebiście miarodajny test... nagły skręt kierownicą, ostry zakręt
    i gaz do dechy. Czego tu się dziwić przy przednim napędzie i sporej
    mocy? Miałem kilka aut, które lepiej trzymały się drogi, ale zapewniam,
    że aby zrobić coś takiego w czasie normalnej jazdy VC trzeba już
    zatracić wszelki zdrowy rozsądek w prowadzeniu pojazdu