-
Data: 2010-12-11 11:49:20
Temat: Re: Vectra CDTI - 2006r - warto?
Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]
Użytkownik "TheStachoo"
> Jak pisałem wyżej Passat nie jest i nigdy nie był moim ideałem.
> Z A4 (B5) mam doczynienia często, ~10latek, nie mniej samochód sam w
> sobie bardzo przyjemny i zarówno jakość wykonania jak i szeroko
> rozumiane wrażenia z jazdy stoją na wysokim poziomie.
> Właśnie wróciłem z dwudniowej wycieczki ową Vectrą (~2kkm) i powiem
> bez kozery, że moje serce (dotychczas skute lodem) nieco się
> rozmroziło ;).
> Generalnie z zalet mogę wymienić silnik, naprawdę super i pod względem
> osiągów i spalania. Przestrzeń również bardzo OK.
> Wady to niestety trochę tandetne wykończenia i kiepski (w porównaniu z
> fordem) układ kierowniczy - zdecydowanie brakuje mu precyzji.
Stare Passaty były ok, w nowych dobijające jest zawieszenie, mało, że
niezbyt trwałe, to jeszcze diablo drogie w naprawach - duży plus dla
Passata przynajmniej w wersji kombi za zagospodarowanie miejsca, choć
uważam, że VC kombi i tak jest pod tym względem lepiej dopracowana, A4
niestety w tej kategorii jest daleko w tyle. Co do prowadzenia, zgadzam
się z Tobą - Vectra nie jest mistrzem szybkiego pokonywania ostrych
zakrętów i rzeczywiście w ekstremalnych przypadkach może dać o sobie
znać podsterowność, na tym tle rzeczywiście najlepiej wypada np. Mondeo,
później A4 (quatro - taki miałem przyjemność jeździć) i Passat -
oczywiście to moje subiektywne odczucia - chciałbym tylko abyś zrozumiał
jakiego rzędu sa to róznice - gdzie np, A4 wjedziesz w zakręt 90 stopni
z szybkością 90km/h na granicy przyczepności, to Vectra "zerwie" przód
przy ok 85km/h - tyle, że nikt normalny nie jedzie w takim zakręcie
więcej jak 50km/h - rozumiesz o co mi chodzi? Zapas jest jeszcze spory.
Silniki Fiata w Oplach sprawują się nadzwyczaj dobrze, ja mam ten
słabszy 120 KM, nie jest demonem przyśpieszeń ale odwdzięcza się kultura
pracy i wręcz żenującym zużyciem paliwa - w trasie potrafi spaść poniżej
5 litrów/100km - średnią w dzisiejszych warunkach mam 6,2l/100km - przy
przebiegu 190kkm nie bierze zauważalnie oleju, a jedyna rzecz jaka
została wymieniona w całym okresie eksploatacji to termostat. jesli
będziesz się decydował na zakup VC z przebiegiem jaki opisałeś zwróć
uwagę na tarcze, amortyzatory tył i tzw "banany" - przy takim przebiegu
prawdopodobnie będą wymagały wymiany.
Teraz naważniejsze - cena - VC są w stosunku do konkurencji sporo tańsze
a oferują to samo a nieraz nawet więcej.
Pozdrówki
Następne wpisy z tego wątku
- 13.12.10 06:39 to
- 13.12.10 10:07 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
Najnowsze wątki
- 2024-10-06 Prawdziwy ekologiczny samochód
- 2024-10-05 Stało się...
- 2024-10-05 skodeczka up
- 2024-10-04 Wieszanie się przy aktywnym SMP
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Developer React Native <=
- 2024-10-05 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior Software Engineer (C, Java) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-10-05 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior C Software Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-05 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-10-05 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (modele predykcyjne) <=
- 2024-10-05 Warszawa => ADMINISTRATOR SYSTEMÓW IT <=
- 2024-10-04 Katowice => Data Scientist <=