  • Data: 2010-12-11 11:49:20
    Temat: Re: Vectra CDTI - 2006r - warto?
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "TheStachoo"

    > Jak pisałem wyżej Passat nie jest i nigdy nie był moim ideałem.
    > Z A4 (B5) mam doczynienia często, ~10latek, nie mniej samochód sam w
    > sobie bardzo przyjemny i zarówno jakość wykonania jak i szeroko
    > rozumiane wrażenia z jazdy stoją na wysokim poziomie.
    > Właśnie wróciłem z dwudniowej wycieczki ową Vectrą (~2kkm) i powiem
    > bez kozery, że moje serce (dotychczas skute lodem) nieco się
    > rozmroziło ;).
    > Generalnie z zalet mogę wymienić silnik, naprawdę super i pod względem
    > osiągów i spalania. Przestrzeń również bardzo OK.
> [...]

    Stare Passaty były ok, w nowych dobijające jest zawieszenie, mało, że
    niezbyt trwałe, to jeszcze diablo drogie w naprawach - duży plus dla
    Passata przynajmniej w wersji kombi za zagospodarowanie miejsca, choć
    uważam, że VC kombi i tak jest pod tym względem lepiej dopracowana, A4
    niestety w tej kategorii jest daleko w tyle. Co do prowadzenia, zgadzam
    się z Tobą - Vectra nie jest mistrzem szybkiego pokonywania ostrych
    zakrętów i rzeczywiście w ekstremalnych przypadkach może dać o sobie
    znać podsterowność, na tym tle rzeczywiście najlepiej wypada np. Mondeo,
    później A4 (quatro - taki miałem przyjemność jeździć) i Passat -
    oczywiście to moje subiektywne odczucia - chciałbym tylko abyś zrozumiał
    jakiego rzędu sa to róznice - gdzie np, A4 wjedziesz w zakręt 90 stopni
    z szybkością 90km/h na granicy przyczepności, to Vectra "zerwie" przód
    przy ok 85km/h - tyle, że nikt normalny nie jedzie w takim zakręcie
    więcej jak 50km/h - rozumiesz o co mi chodzi? Zapas jest jeszcze spory.
    Silniki Fiata w Oplach sprawują się nadzwyczaj dobrze, ja mam ten
    słabszy 120 KM, nie jest demonem przyśpieszeń ale odwdzięcza się kultura
    pracy i wręcz żenującym zużyciem paliwa - w trasie potrafi spaść poniżej
    5 litrów/100km - średnią w dzisiejszych warunkach mam 6,2l/100km - przy
    przebiegu 190kkm nie bierze zauważalnie oleju, a jedyna rzecz jaka
    została wymieniona w całym okresie eksploatacji to termostat. jesli
    będziesz się decydował na zakup VC z przebiegiem jaki opisałeś zwróć
    uwagę na tarcze, amortyzatory tył i tzw "banany" - przy takim przebiegu
    prawdopodobnie będą wymagały wymiany.
    Teraz naważniejsze - cena - VC są w stosunku do konkurencji sporo tańsze
    a oferują to samo a nieraz nawet więcej.

    Pozdrówki