  • Data: 2020-08-19 13:58:50
    Temat: Re: Varicap
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19/08/2020 13:40, Piotr Gałka wrote:
    > Cały czas myślisz o zastosowaniach, gdzie wynikiem jest jakaś liczba, do
    > której można doliczyć odpowiednią poprawkę.
    > Ale jeśli celem jest uzyskanie przebiegu o konkretnej częstotliwości,

    Hmmm dalej nie widzę problemu. Mam jakieś stabilne źródło f, czy to
    nadajnik radiowy czy satelitę, a nawet pulsar.

    Widzę że moje źrodło f rozjechało się troszę. Robie wiec ++ albo -- na
    zmiennej określającej kompensację. Mogę też zrobić jakieś predykcje
    liniwe (ba, a czemu nie nieliniowe) i od razu zrobic += 40. Innymi słowy
    mogę na poziomie software gonic dowolny wzorzec równie skutecznie co na
    poziomie analogowym. Zaryzykuje nawet że skuteczniej, bo mogę robić
    aproksymacje, kompensować temperaturowo, na przykład, wiedząc że za
    chwile będzie cieplej a nie jak już jest.

    > Nawet cyfrową kompensację sondy oscyloskopu można sobie wyobrazić
    > (zapewne musiałby być FFT, odpowiednia kompensacja składowych i
    > odtworzenie przebiegu ze składowych), ale czy byłoby to dobre
    > rozwiązanie...

    Dlatego ciekawe jestem do czego to można naprawdę wyorzystać. Argument
    że do korekcji własnego źrodła f jest taki sobie - można to robić po
    stronie softwarem prawdopodobnie skuteczniej. Są jakieś zalety
    kompensacji po stronie genratora (poza ładniejszym przebiegiem)?

    Możliwe że jak bym miał zrobić generator nadawczy gdzie chodzi o mały
    szum, wtedy DDS faktycznie jest kiepski (choć po filtracji?). Ale czy
    tam się nie uzywa jakiś ciekawszych metod przestrajania l/c (np. stałym
    poem magnetycznym cewki, czy mechanicznie okładzinami c)? Bo tutaj te
    1024 to też jakoś mizernie i w dodatku nieliniwo :/

    Jak przestrajali nadajnik 227/225kHz? Ponoć był stabilizowany ze źródła
    atamowego (?), ale czy przestrajanie było mechaniczne?

    Kompensacja sondy - no to fajne, ale zupełnie z ciekawości: da się to
    zrobić podczas pomiarów? Mierzę coś nieprostokątnego, np. szum i sonda
    samoczynnie się kompensuje? Czy bardziej nie ma wyjścia, trzeba podpiąc
    pod znany sygnał i dopiero kompensować? To by dało radę zrobić
    automatycznie.