  • 21. Data: 2009-06-26 00:45:15
    Temat: Re: [VHS] "Nie przewijaj na podglądzie"
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Oczywiście że tak jest. Dlatego po dłuższej pauzie i wciśnięciu play
    > film rusza na jakieś pół sekundy, po czym się zatrzymuje, bo czeka na
    > rozkręcenie płyty i wstrojenie lasera.

    W Twoim DVD czy w każdym, bo jak w każdym to sie mylisz, w moim dvd
    płyta obraca sie cały czas i nic sie nie zatrzymuje nawet po godzinie na
    pauzie.

    Swoja drogą łatwo przychodzą Ci słowa oczywiście i jestem pewny w
    sytuacjach w których trudno o wiedzę absolutną...

  • 22. Data: 2009-06-26 04:26:06
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    Tomasz Wójtowicz <S...@t...much.spam.com> wrote:

    > Zastanawia mnie taka popularna dawniej opinia, że kaset VHS nie należy
    > przewijać na podglądzie, bo to niszczy taśmę. Nie zgadzam się z tą
    > opinią z kilku powodów:

    Teoria swoje a praktyka swoje. Mam magnetowid, w którym przewijanie na
    podglądzie oraz odtwarzanie do tyłu (ma taką opcję, wtedy leci z normalną
    prędkością ale do tyłu) niszczy taśmę. Po jednokrotnym takim przewinięciu
    albo odtworzeniu są w tym miejscu zakłócenia.

    --
    http://www.gophi.pl/

  • 23. Data: 2009-06-26 11:02:21
    Od: "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll>

    Użytkownik "Desoft" <d...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Praktycznie przez całe życie magnetowidów przewijanie polegało na
    zdjęciu
    > taśmy z bębna.

    chyba niezupełnie całe. Pojawiły się w pewnym momencie wynalazki typu np.
    panasonic super-drive, które nie wciągały taśmy i nie był to jeszcze
    zmierzch ery magnetowidów. Pomysł miał tę zaletę dla producenta, że było
    taniej (prostsza mechanika) a dla klienta, że magnetowid szybciej
    reagował. Niestety, nie było to zbyt trwałe, kiepsko się naprawiało no i
    taśma była wywleczona przez dosłownie calusieńki czas.

    e.

  • 24. Data: 2009-06-26 12:31:42
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    Użytkownik "entroper" <e...@C...spamerom.p0czta.on3t.pll> napisał w
    wiadomości news:h229tk$qh4$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > zdjęciu
    >
    > chyba niezupełnie całe. Pojawiły się w pewnym momencie wynalazki typu np.
    > panasonic super-drive,

    To już pod koniec.
    Pierwszym magnetowidem do kupienia w Polsce był MTV10.

    --
    Desoft

  • 25. Data: 2009-06-26 12:32:04
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-25 23:57:31 +0200, "Sundayman" <s...@p...onet.pl> said:

    > Nie wyłącza się z całą pewnością. cały czas są odczytywane dane (dość
    > często serwisuję DVD).

    No to jeszcze z całą pewnością przydałoby się określić o jakich
    urządzeniach mowa. DVD odtwarzacz stacjonarny vs. DVD napęd w pece.
    Bo napęd w pece usypia pod dyktando OS-a.

    --
    DJ

  • 26. Data: 2009-06-26 12:51:23
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Desoft,

    Friday, June 26, 2009, 2:31:42 PM, you wrote:

    > To już pod koniec.
    > Pierwszym magnetowidem do kupienia w Polsce był MTV10.

    Czarno biały i szpulowy? Ale on przewijał bez zdejmowania taśmy z
    bębna z tego co pamiętam...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2009-06-26 14:54:03
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Czarno biały i szpulowy? Ale on przewijał bez zdejmowania taśmy z
    > bębna z tego co pamiętam...

    Hehe :-) Zgadza się. Nawlekanie taśmy na bęben odbywało się ręcznie
    podczas zakładania taśmy :-) Mam jeszcze takiego i chyba nawet na
    chodzie (o ile mu paski nie sparciały po latach). Fajny miał mechanizm
    stabilizacji i synchronizacji obrotów bębna. Silnik asynchroniczny
    żywcem z ZK-120T napędzał bęben za pośrednictwem paska. Przekładnia była
    tak dobrana, że "na luzie" bęben kręcił trochę za szybko. Na osi bębna
    oprócz koła pasowego był hamulec wiroprądowy. Aluminiowa tarcza chyba
    identyczna jak w ówczesnych licznikach en. el. w szczelinie
    elektromagnesu zasilanego prądem stałym z regulatora fazy.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 28. Data: 2009-06-26 19:29:17
    Od: "MaW" <m...@p...onet.nospam.pl>

> [...]
    > reagował. Niestety, nie było to zbyt trwałe, kiepsko się naprawiało no i
    > taśma była wywleczona przez dosłownie calusieńki czas.

    chyba nawet bardzo nie całe:) Magnetowid Sanyo VHR 7100 kupiony gdzies tak w
    1990 też przewijał przy wywleczonej taśmie (sprawdzone przy zdjetej
    obudowie). Zaleta: licznik przesuwu był wyskalowany w hh:mm:ss a nie w
    dziwnych jednostkach - jednak przy przewijaniu tasmy nienagranej nie działał
    bo niczego nie odczytywał z taśmy. Miał też funkcje "blank" - przewijania do
    początku nienagranego obszaru.

    MaW

  • 29. Data: 2009-06-26 20:20:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 26 Jun 2009 21:29:17 +0200, MaW wrote:
> [...]
    >1990 też przewijał przy wywleczonej taśmie (sprawdzone przy zdjetej
    >obudowie). Zaleta: licznik przesuwu był wyskalowany w hh:mm:ss a nie w

    Ale to chyba nie wymaga bebna, tylko malej stalej glowicy .. a chyba
    nawet tego nie trzeba - wydaje mi sie ze widzialem podobne magnetofony
    - czyzby ze stosunku predkosci dwoch rolek braly ?

    J.

  • 30. Data: 2009-06-26 21:33:49
    Temat: Re: [VHS] "Nie przewijaj na podgl?dzie"
    Od: Tomasz Szczesniak <t...@p...com.pl>

    Dnia Fri, 26 Jun 2009 22:20:09 +0200 na fali pl.misc.elektronika stacja
    J.F <j...@p...onet.pl> nadala:

    > Ale to chyba nie wymaga bebna, tylko malej stalej glowicy .. a chyba
    > nawet tego nie trzeba - wydaje mi sie ze widzialem podobne magnetofony
    > - czyzby ze stosunku predkosci dwoch rolek braly ?

    Ten licznik działa na zasadzie liczenia impuslów ze ścieżki kontrolnej
    (wzdłużnej, na krawędzi taśmy). Na zasadzie porównywania prędkości
    rolek działa ten pasek pokazywany na menu OSD przez niektóre magnetowidy.

    --
    Tomasz Szczesniak

    t...@s...pl
    FIDO: 2:480/127.134 HYDEPARK moderator