eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyVARTA czy CENTRA? › Re: VARTA czy CENTRA?
  • X-Received: by 10.140.22.239 with SMTP id 102mr279008qgn.1.1414274402963; Sat, 25 Oct
    2014 15:00:02 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.22.239 with SMTP id 102mr279008qgn.1.1414274402963; Sat, 25 Oct
    2014 15:00:02 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin1!goblin3!goblin.stu.neva.ru!i.newsfeed.yosemite.net!newsfeed.yo
    semite.net!news.glorb.com!uq10no17598326igb.0!news-out.google.com!u5ni12qab.1!n
    ntp.google.com!u7no145921qaz.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegrou
    ps.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 25 Oct 2014 15:00:02 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <k...@4...net>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.183.146;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 188.33.183.146
    References: <543c334b$0$16536$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <2...@g...com>
    <1...@g...com>
    <1...@g...com>
    <g...@n...chmurka.net>
    <9...@p...pl.invalid>
    <k...@4...net>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <7...@g...com>
    Subject: Re: VARTA czy CENTRA?
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Sat, 25 Oct 2014 22:00:02 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547954
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu sobota, 25 października 2014 21:32:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sat, 25 Oct 2014 19:02:27 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > >> k...@g...com wrote:
    > >>> wynoszącego niecałe 15V. Prąd jest nieistotny.
    > >> A producenci podaja maksymalny prad ladowania ot tak...
    > >
    > > Ale maksymalny prąd podają tylko dla hermetycznych maleństw
    > > montowanych w motocyklach. Na akumulatorze samochodowym jeszcze nie
    > > spotkałem opisu prądu ładowania.
    >
    > Mogles nie spotkac, bo "wszyscy wiedza jak sie laduje". 0.1C.
    > Swoja droga ciekaw jestem ile w tym prawdy, ze taki prad najlepszy.
    > Obecnie, a nie w technice sprzed 100 lat.
    >
    > Ale zobacz to
    > http://www.optimabatteries.com/download_file/view/80
    1/446/
    >
    > Recommended Charging Information:
    > Alternator: 13.3 to 15.0 volts
    > Battery Charger (Constant Voltage): 13.8 to 15.0 volts; 10 amps
    > maximum; 6-12 hours approximate
    > Float Charge: 13.2 to 13.8 volts; 1 amp maximum; (indefinite time at
    > lower voltages)
    >
    > Rapid Recharge(Constant voltage charger): Maximum voltage 15.6 volts.
    > No current limit as long as battery temperature remains below 125°F
    > (51.7°C). Charge until current drops below 1 amp.
    >
    > I tabelka ze 100A moze naladowac 44Ah w ok 35 minut :-)
    >
    > > A moc współczesnych alternatorów w
    > > osobówkach przekracza 1kW, w większych samochodach jest już tylko
    > > więcej.
    >
    > Tylko napiecie rzedu 14V, i mysle ze duzo nie poplynie.
    >
    > J.

    Da się policzyć ile popłynie. W realu akumulator mocno zmęczony kręceniem jak zapali
    to przez moment przy współczesnych alternatorach popłynie 40-60A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: