eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyVARTA czy CENTRA? › Re: VARTA czy CENTRA?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: VARTA czy CENTRA?
    Date: Sat, 25 Oct 2014 23:21:46 +0200
    Organization: private
    Lines: 48
    Sender: r...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <6...@p...pl.invalid>
    References: <543c334b$0$16536$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <2...@g...com>
    <1...@g...com>
    <1...@g...com>
    <g...@n...chmurka.net>
    <9...@p...pl.invalid>
    <k...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: acjy137.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1414272107 2232 83.10.74.137 (25 Oct 2014 21:21:47 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 25 Oct 2014 21:21:47 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3 (Normal)
    In-Reply-To: <k...@4...net>
    X-Comment-To: J.F.
    X-Newsreader: MyGate/2.6.0.171 (http://barin.com.ua/soft/mygate/)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547951
    [ ukryj nagłówki ]

    Hello J.F.,

    Saturday, October 25, 2014, 9:32:09 PM, you wrote:

    >>>> wynoszącego niecałe 15V. Prąd jest nieistotny.
    >>> A producenci podaja maksymalny prad ladowania ot tak...
    >> Ale maksymalny prąd podają tylko dla hermetycznych maleństw
    >> montowanych w motocyklach. Na akumulatorze samochodowym jeszcze nie
    >> spotkałem opisu prądu ładowania.
    > Mogles nie spotkac, bo "wszyscy wiedza jak sie laduje". 0.1C.

    Alternator też to wie? A gdzie to wyczytał?

    > Swoja droga ciekaw jestem ile w tym prawdy, ze taki prad najlepszy.
    > Obecnie, a nie w technice sprzed 100 lat.
    > Ale zobacz to
    > http://www.optimabatteries.com/download_file/view/80
    1/446/

    > Recommended Charging Information:
    > Alternator: 13.3 to 15.0 volts

    I brak prądu ładowania...

    > Battery Charger (Constant Voltage): 13.8 to 15.0 volts; 10 amps
    > maximum; 6-12 hours approximate
    > Float Charge: 13.2 to 13.8 volts; 1 amp maximum; (indefinite time at
    > lower voltages)
    > Rapid Recharge(Constant voltage charger): Maximum voltage 15.6 volts.
    > No current limit as long as battery temperature remains below 125°F
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    > (51.7°C). Charge until current drops below 1 amp.
    > I tabelka ze 100A moze naladowac 44Ah w ok 35 minut :-)

    Widzisz?

    >> A moc współczesnych alternatorów w
    >> osobówkach przekracza 1kW, w większych samochodach jest już tylko
    >> więcej.
    > Tylko napiecie rzedu 14V, i mysle ze duzo nie poplynie.

    Ale tym bardziej brak ograniczenia.

    --
    Best regards,
    RoMan
    PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
    Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: