-
X-Received: by 10.140.51.102 with SMTP id t93mr33176qga.8.1413290135083; Tue, 14 Oct
2014 05:35:35 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.51.102 with SMTP id t93mr33176qga.8.1413290135083; Tue, 14 Oct
2014 05:35:35 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
uq10no10495553igb.0!news-out.google.com!i10ni84qaf.0!nntp.google.com!dc16no2768
057qab.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 14 Oct 2014 05:35:35 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <1...@g...com>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.138.118;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 188.33.138.118
References: <543c334b$0$16536$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<2...@g...com>
<1...@g...com>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <1...@g...com>
Subject: Re: VARTA czy CENTRA?
From: k...@g...com
Injection-Date: Tue, 14 Oct 2014 12:35:35 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546959
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 14 października 2014 09:38:17 UTC+2 użytkownik Przemek napisał:
> Nie pisałem nic o targaniu akumulatora tam i z powrotem do auta. Raz na jakiś czas
można skorzystać z czyjegoś garażu lub podwórka. Ale jak ktoś lubi dźwigać...
>
> Porządny prostownik ma kontrolę ładowania i ładuje małym prądem, a po naładowaniu
przechodzi w tryb podtrzymania. I wcale nie kosztuje majątku. Każdy akumulator lepiej
znosi użytkowanie i przechowywanie, kiedy jest naładowany. Podstawą jest ładowanie
małym prądem, jak ktoś ładuje jakimś badziewiem, to pretensje może mieć tylko do
siebie. Oczywiście sprawny układ ładowania w samochodzie to też podstawowa zasada
długowieczności akumulatora.
Bzdura. Większość ludzi posiadających samochody nie ma dostępu do garażu. Z trzech
prawd objawionych to że doładowywanie małym prądem jest gówno prawdą. Przy ładowaniu
nie można przekroczyć napięcia granicznego wynoszącego niecałe 15V. Prąd jest
nieistotny. Przy sprawnym akumulatorze i prądzie 0,2A jeśli nie ma kontroli napięcia
napięcie na klemach bez problemów dojdzie do 16-17V. Takie wysokie napięcie zabija
każdy akumulator samochodowy. Żeby ie było niejasności. Mam dwa samochody. Jednym
jeżdżę tyle co napisałem. czyli bardzo mało i jest wszystko ok bez żadnych
dodatkowych ładowań. Drugi to Master, taka mala ciężarówka. On jest do zadań
specjalnych i jak zrobi w miesiącu 20 kilometrów to się cieszę bo mam duży nawis
inflacyjny. I w nim akumulator ładuję. Mam możliwość puszczenia przewodu z okna i go
co jakiś czas podłączam. Jak ciepło to co miesiąc jak zimna to czasami wcale go nie
odpinam od prostownika. Prostownik pilnuje czy na akumulatorze jest nie więcej niż
14,5V. I cały czas włącza i wyłącza napięcie żeby tyle było. Prostownik mam zrobiony
z trochę przerobionej ładowarki do wiertarki akumulatorowej. Do akumulatora chyba 94
Ah używam ładowarki co w szczycie da 1,5A i nie więcej niż 14,5V.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.10.14 20:34 John Kołalsky
- 15.10.14 00:01 Wiwo
- 15.10.14 09:05 xxx
- 15.10.14 15:05 Trybun
- 15.10.14 15:36 neelix
- 15.10.14 16:40 Dawid
- 15.10.14 17:13 k...@g...com
- 15.10.14 19:07 J.F.
- 15.10.14 19:24 k...@g...com
- 15.10.14 19:30 Czesław Wiśniak
- 15.10.14 19:31 John Kołalsky
- 15.10.14 19:38 Wiwo
- 15.10.14 19:38 k...@g...com
- 15.10.14 19:53 J.F.
- 15.10.14 21:11 Wiwo
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=