eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyVARTA czy CENTRA?Re: VARTA czy CENTRA?
  • X-Received: by 10.140.51.102 with SMTP id t93mr33176qga.8.1413290135083; Tue, 14 Oct
    2014 05:35:35 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.51.102 with SMTP id t93mr33176qga.8.1413290135083; Tue, 14 Oct
    2014 05:35:35 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    uq10no10495553igb.0!news-out.google.com!i10ni84qaf.0!nntp.google.com!dc16no2768
    057qab.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 14 Oct 2014 05:35:35 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <1...@g...com>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.138.118;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 188.33.138.118
    References: <543c334b$0$16536$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@g...com>
    <2...@g...com>
    <1...@g...com>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <1...@g...com>
    Subject: Re: VARTA czy CENTRA?
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Tue, 14 Oct 2014 12:35:35 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2546959
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 14 października 2014 09:38:17 UTC+2 użytkownik Przemek napisał:
    > Nie pisałem nic o targaniu akumulatora tam i z powrotem do auta. Raz na jakiś czas
    można skorzystać z czyjegoś garażu lub podwórka. Ale jak ktoś lubi dźwigać...
    >
    > Porządny prostownik ma kontrolę ładowania i ładuje małym prądem, a po naładowaniu
    przechodzi w tryb podtrzymania. I wcale nie kosztuje majątku. Każdy akumulator lepiej
    znosi użytkowanie i przechowywanie, kiedy jest naładowany. Podstawą jest ładowanie
    małym prądem, jak ktoś ładuje jakimś badziewiem, to pretensje może mieć tylko do
    siebie. Oczywiście sprawny układ ładowania w samochodzie to też podstawowa zasada
    długowieczności akumulatora.

    Bzdura. Większość ludzi posiadających samochody nie ma dostępu do garażu. Z trzech
    prawd objawionych to że doładowywanie małym prądem jest gówno prawdą. Przy ładowaniu
    nie można przekroczyć napięcia granicznego wynoszącego niecałe 15V. Prąd jest
    nieistotny. Przy sprawnym akumulatorze i prądzie 0,2A jeśli nie ma kontroli napięcia
    napięcie na klemach bez problemów dojdzie do 16-17V. Takie wysokie napięcie zabija
    każdy akumulator samochodowy. Żeby ie było niejasności. Mam dwa samochody. Jednym
    jeżdżę tyle co napisałem. czyli bardzo mało i jest wszystko ok bez żadnych
    dodatkowych ładowań. Drugi to Master, taka mala ciężarówka. On jest do zadań
    specjalnych i jak zrobi w miesiącu 20 kilometrów to się cieszę bo mam duży nawis
    inflacyjny. I w nim akumulator ładuję. Mam możliwość puszczenia przewodu z okna i go
    co jakiś czas podłączam. Jak ciepło to co miesiąc jak zimna to czasami wcale go nie
    odpinam od prostownika. Prostownik pilnuje czy na akumulatorze jest nie więcej niż
    14,5V. I cały czas włącza i wyłącza napięcie żeby tyle było. Prostownik mam zrobiony
    z trochę przerobionej ładowarki do wiertarki akumulatorowej. Do akumulatora chyba 94
    Ah używam ładowarki co w szczycie da 1,5A i nie więcej niż 14,5V.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: