-
X-Received: by 10.140.94.242 with SMTP id g105mr297161qge.0.1414275664050; Sat, 25
Oct 2014 15:21:04 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.94.242 with SMTP id g105mr297161qge.0.1414275664050; Sat, 25
Oct 2014 15:21:04 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
uq10no17605459igb.0!news-out.google.com!u5ni12qab.1!nntp.google.com!u7no148777q
az.1!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Sat, 25 Oct 2014 15:21:03 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <544c1da6$0$18093$65785112@news.neostrada.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=188.33.183.146;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 188.33.183.146
References: <543c334b$0$16536$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<2...@g...com>
<1...@g...com>
<1...@g...com>
<g...@n...chmurka.net>
<m...@4...net>
<m22ba5$cge$1@node2.news.atman.pl>
<a...@g...com>
<544ae5fd$1$18078$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@p...pl.invalid>
<544c1da6$0$18093$65785112@news.neostrada.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <6...@g...com>
Subject: Re: VARTA
From: k...@g...com
Injection-Date: Sat, 25 Oct 2014 22:21:04 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547957
[ ukryj nagłówki ]W dniu niedziela, 26 października 2014 00:01:12 UTC+2 użytkownik Witolko napisał:
> Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w wiadomości
news:1186061315.20141025190408@pik-net.pl.invalid...
> > Hello Witolko,
> > Saturday, October 25, 2014, 1:50:39 AM, you wrote:
> >
> >>> Akumulatorowi rozruchowemu nie szkodzi prąd tylko napięcie.
> >> A co, nie znasz prawa Ohma ?
> >
> > Rozpatrywanie prawa Ohma w odniesieniu do elementów nieliniowych jest
> > ryzykowne.
>
> Prawo Ohma jest słuszne zawsze. Tu nie występuje czas.
>
> >> Jeżeli szkodzi napięcie to automatycznie szkodzi również prąd.
> >
> > Nie ma tu nic automagicznego. Akumulator nie rezystor - napięcie
> > akumulatora nie jest proporcjonalne do prądu ładowania.
> > RoMan
>
> Jest proporcjonalne, nie jest liniowe, ale to nie ma znaczenia.
> Jeżeli napięcie szkodzi, to prąd płynący
> przy tym napięciu musi również szkodzić.
Zgadza się. Szkodzi za wysokie napięcie. Jeśli będziesz miał źródło napięciowe 14,5V
mogące dostarczyć 50A i podłączysz do niego rozładowany ale nie uszkodzony
akumulator. To w pierwszej chwili popłynie prąd ograniczony wydajnością źródła i
rezystancją wewnętrzną akumulatora. Prąd w takim przypadku będzie zbliżony do 50A
Takie ładowanie nie uszkodzi akumulatora i nie będzie miało wpływu na jego żywotność
w samochodzie, bo tak jest ładowany akumulator w samochodzie. Jest ładowany ze źródła
napięciowego o dużej wydajności prądowej. Jeśli jednak samochodowy akumulator
rozruchowy zaczniesz ładować ze źródła napięciowego 15,5V i to źródło będzie miało
obciążalność pół ampera. To po przekroczeniu na zaciskach akumulatora jakiegoś
magicznego napięcia w okolicach 15V to pól amperem jeśli ładowanie będzie
dostatecznie długo trwało zniszczy akumulator. To długo trwało to nie musi być 50
godzin na raz a 10 razy po 5 50 razy po godzinie itd.
Następne wpisy z tego wątku
- 26.10.14 00:32 k...@g...com
- 26.10.14 00:52 J.F.
- 26.10.14 01:13 Witolko
- 26.10.14 01:14 Witolko
- 26.10.14 01:37 Witolko
- 26.10.14 02:47 J.F.
- 26.10.14 02:51 k...@g...com
- 26.10.14 14:52 Witolko
- 26.10.14 14:52 Witolko
- 26.10.14 15:07 k...@g...com
- 27.10.14 08:01 J.F.
- 27.10.14 17:37 Trybun
- 27.10.14 17:37 Trybun
- 27.10.14 18:35 Michał Baszyński
- 27.10.14 18:37 Michał Baszyński
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzień bez ICE
- Spalinówki płoną doszczętnie
- Pojemność akumulatora
- Elektryk8i dalej płoną.
- Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- Znieczulica w narodzie
- Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
- Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Complete Performance and Health Optimization
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
Najnowsze wątki
- 2024-07-17 Lublin => Full Stack Java Developer <=
- 2024-07-17 Lublin => Java Full Stack Developer (+Angular) <=
- 2024-07-17 Turek => IT Project Manager (experience with C#) <=
- 2024-07-17 Warszawa => Mobile React Native Developer <=
- 2024-07-05 eSIM na czym polega
- 2024-07-15 Roaming poza unią
- 2024-07-16 Jak tanio dzwonic do Wielkiej Brytani?
- 2024-07-16 Dzień bez ICE
- 2024-07-15 Spalinówki płoną doszczętnie
- 2024-07-15 Pojemność akumulatora
- 2024-07-15 Elektryk8i dalej płoną.
- 2024-07-15 Motodziennik #284 NOWY MG HS z hybrydą oraz wraca FORD CAPRI (jako SUV)
- 2024-07-14 [FILM] SAMOCHODY ELEKTRYCZNE DO WIELKIE ŚCIEMA? TYLKO FAKTY!
- 2024-07-14 Znieczulica w narodzie
- 2024-07-13 Protect Your PC with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual