-
Data: 2023-11-01 07:27:07
Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
Od: ddddddddddd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 31/10/2023 07:11, Cavallino wrote:
> W dniu 30-10-2023 o 21:33, ddddddddddd pisze:
>> On 30/10/2023 08:10, Cavallino wrote:
>>> W dniu 30-10-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
>>>> On 30/10/2023 05:42, Cavallino wrote:
>>>>> W dniu 29-10-2023 o 13:19, ddddddddddd pisze:
>>>>>
>>>>>>> Czyli pomysł czysto teoretyczny, bo ładowarka DC kosztuje
>>>>>>> kilkaset tysięcy zł, a taka z V2G pewnie jeszcze więcej.
>>>>>>
>>>>>> ostatnio na ebay'u widziałem ładowarkę V2G za ?700, jeden z
>>>>>> dostawców pradu daje nowe za ?1500 (to już dużo, ale polować na
>>>>>> tańszą można)
>>>>>
>>>>> Ale z dwustronnym Chademo?
>>>>
>>>> tak, tutaj była niedawno za ?900:
>>>> https://tiny.pl/cl9st
>>>
>>> O wynalazkach na UK musisz pytać w UK, a nie na polskich grupach.
>>
>> myślałem, że to standard międzynarodowy
>
> Nie.
> Leaf został z tyłu i na żadne międzynarodowe std się nie łapie.
> W Europie obowiązuje złącze CCS, ale protokół nie ma VG2.
>
>>> A potem możesz sobie z tym gniazdkiem robić co chcesz, podłączyć dom
>>> przedłużaczem, czy co tam sobie życzysz.
>>
>> ale ty piszesz o type2, a Leaf ma Chademo, które w przeciwieństwie do
>> type2 ma ładowarki 2-kierunkowe
>
> Zgadza się.
> Ale poza UK nikt się już nim nie interesuje.
> Temat jest zamknięty.
>
>
>
>>
>>>
>>> Ale żeby podłączyć auto do ładowania, musisz przejściówkę fizycznie >
>>> wyjąć i w zamian zasilić auto z wtyczki type 2.
>>
>> to bez sensu
>
> Zależy w jakim celu.
> To raczej jest przeznaczone na wyjazdy, ale awaryjnie można użyć.
> Na codzień, bez sensu.
>
>> pewnie steruje tym ładowarka - tak jak w przypadku typ2 ładowarka
>> wykrywa rezystor na kablu i podaje zasilanie
>
> W przypadku typ2, steruje tym evse, a ładowarka to jest zabudowana w
> samochodzie.
>
>> przeglądam, niestety użytkowników jest bardzo mało
>
> Sam widzisz.
> Ja bym w takie wynalazki nawet 1 zł nie angażował.
> Za rok albo dwa umrze śmiercią naturalną i zostaniesz bez wsparcia.
>
> Poza Nissanem i Leafem nikt już Chademo nie stosuje.
> Nawet Nissan w Arriya dał CCS.
dobrze wiedzieć - póki co temat odpuszczam, elektryk będzie miał dla
mnie sens dopiero wtedy, kiedy nie będzie innej drogi ucieczki z
wyższego progu podatkowego niż auto na firmę (bo elektryki są tutaj w
ten sposób promowane niższym podatkiem od użyczenia prywatnego).
Wcześniej miałby sens tylko jeśli mógłym go użyć jako domowy magazyn energii
--
Pozdrawiam
Lukasz
Następne wpisy z tego wątku
- 01.11.23 08:06 Cavallino
- 02.11.23 07:28 ddddddddddd
- 02.11.23 07:38 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
Najnowsze wątki
- 2025-01-15 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-15 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-15 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2025-01-15 Warszawa => Programista .NET (C#/.NET) <=
- 2025-01-15 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-15 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2025-01-15 serce boli
- 2025-01-14 Seicento vs Szydło, comes back :)
- 2025-01-14 CFM (airflow) AMD Wraitha
- 2025-01-14 16. Raport Totaliztyczny: Sprzedawanie zaszyfrowanych filmów na płytach Blu-Ray bez kluczy deszyfrujących
- 2025-01-13 15. Raport Totaliztyczny: Średniowiecze Po,Zniszczeniu AmigaOS i Plan9
- 2025-01-14 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-14 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2025-01-14 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2025-01-14 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=