eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyV2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarkaRe: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
  • Data: 2023-11-01 07:27:07
    Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 31/10/2023 07:11, Cavallino wrote:
    > W dniu 30-10-2023 o 21:33, ddddddddddd pisze:
    >> On 30/10/2023 08:10, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 30-10-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
    >>>> On 30/10/2023 05:42, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 29-10-2023 o 13:19, ddddddddddd pisze:
    >>>>>
    >>>>>>> Czyli pomysł czysto teoretyczny, bo ładowarka DC kosztuje
    >>>>>>> kilkaset tysięcy zł, a taka z V2G pewnie jeszcze więcej.
    >>>>>>
    >>>>>> ostatnio na ebay'u widziałem ładowarkę V2G za ?700, jeden z
    >>>>>> dostawców pradu daje nowe za ?1500 (to już dużo, ale polować na
    >>>>>> tańszą można)
    >>>>>
    >>>>> Ale z dwustronnym Chademo?
    >>>>
    >>>> tak, tutaj była niedawno za ?900:
    >>>> https://tiny.pl/cl9st
    >>>
    >>> O wynalazkach na UK musisz pytać w UK, a nie na polskich grupach.
    >>
    >> myślałem, że to standard międzynarodowy
    >
    > Nie.
    > Leaf został z tyłu i na żadne międzynarodowe std się nie łapie.
    > W Europie obowiązuje złącze CCS, ale protokół nie ma VG2.
    >
    >>> A potem możesz sobie z tym gniazdkiem robić co chcesz, podłączyć dom
    >>> przedłużaczem, czy co tam sobie życzysz.
    >>
    >> ale ty piszesz o type2, a Leaf ma Chademo, które w przeciwieństwie do
    >> type2 ma ładowarki 2-kierunkowe
    >
    > Zgadza się.
    > Ale poza UK nikt się już nim nie interesuje.
    > Temat jest zamknięty.
    >
    >
    >
    >>
    >>>
    >>> Ale żeby podłączyć auto do ładowania, musisz przejściówkę fizycznie >
    >>> wyjąć i w zamian zasilić auto z wtyczki type 2.
    >>
    >> to bez sensu
    >
    > Zależy w jakim celu.
    > To raczej jest przeznaczone na wyjazdy, ale awaryjnie można użyć.
    > Na codzień, bez sensu.
    >
    >> pewnie steruje tym ładowarka - tak jak w przypadku typ2 ładowarka
    >> wykrywa rezystor na kablu i podaje zasilanie
    >
    > W przypadku typ2, steruje tym evse, a ładowarka to jest zabudowana w
    > samochodzie.
    >
    >> przeglądam, niestety użytkowników jest bardzo mało
    >
    > Sam widzisz.
    > Ja bym w takie wynalazki nawet 1 zł nie angażował.
    > Za rok albo dwa umrze śmiercią naturalną i zostaniesz bez wsparcia.
    >
    > Poza Nissanem i Leafem nikt już Chademo nie stosuje.
    > Nawet Nissan w Arriya dał CCS.

    dobrze wiedzieć - póki co temat odpuszczam, elektryk będzie miał dla
    mnie sens dopiero wtedy, kiedy nie będzie innej drogi ucieczki z
    wyższego progu podatkowego niż auto na firmę (bo elektryki są tutaj w
    ten sposób promowane niższym podatkiem od użyczenia prywatnego).
    Wcześniej miałby sens tylko jeśli mógłym go użyć jako domowy magazyn energii

    --
    Pozdrawiam
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: