eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyV2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarkaRe: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
  • Data: 2023-10-30 21:33:34
    Temat: Re: V2G (tylko Leaf?) - jak działa ładowarka
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 30/10/2023 08:10, Cavallino wrote:
    > W dniu 30-10-2023 o 07:27, ddddddddddd pisze:
    >> On 30/10/2023 05:42, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 29-10-2023 o 13:19, ddddddddddd pisze:
    >>>
    >>>>> Czyli pomysł czysto teoretyczny, bo ładowarka DC kosztuje kilkaset
    >>>>> tysięcy zł, a taka z V2G pewnie jeszcze więcej.
    >>>>
    >>>> ostatnio na ebay'u widziałem ładowarkę V2G za ?700, jeden z
    >>>> dostawców pradu daje nowe za ?1500 (to już dużo, ale polować na
    >>>> tańszą można)
    >>>
    >>> Ale z dwustronnym Chademo?
    >>
    >> tak, tutaj była niedawno za ?900:
    >> https://tiny.pl/cl9st
    >
    > O wynalazkach na UK musisz pytać w UK, a nie na polskich grupach.

    myślałem, że to standard międzynarodowy i producentów ładowarek nie ma
    zbyt wielu


    >>> Autu bez różnicy skąd dostanie prąd.
    >>> Ale automatycznie nie będzie działać w tym przypadku i na ładowanie i
    >>> na oddawanie prądu.
    >>> Oddawanie wymaga włożenia do gniazda specjalnej przejściówki, więc
    >>> trzeba to ręcznie różnicować.
    >>
    >> co to znaczy? nie da się ustawić że w danych godzinach będzie oddawał
    >> prąd?
    >
    > To znaczy, że żeby oddawał musisz włożyć do gniazda CCS przejściówkę z
    > gniazdkiem 230v.
    > A potem możesz sobie z tym gniazdkiem robić co chcesz, podłączyć dom
    > przedłużaczem, czy co tam sobie życzysz.

    ale ty piszesz o type2, a Leaf ma Chademo, które w przeciwieństwie do
    type2 ma ładowarki 2-kierunkowe

    >
    > Ale żeby podłączyć auto do ładowania, musisz przejściówkę fizycznie > wyjąć i w
    zamian zasilić auto z wtyczki type 2.

    to bez sensu

    >>
    >>
    >> Rozważam to pod kątem dalszej przyszłości: przyjmując że i tak kiedyś
    >> będę zmieniał auto, mógłbym kupić kilkuletniego Leafa,
    >
    > Pisałem powyżej o Hyundai.
    >
    > Jak to chodzi w Leafie, nie mam pojęcia, ale nie sądzę żeby był w stanie
    > sterować oddawaniem prądu, znając jego przedpotopowy soft.

    pewnie steruje tym ładowarka - tak jak w przypadku typ2 ładowarka
    wykrywa rezystor na kablu i podaje zasilanie, tak pewnie w
    dwukierunkowym Chademo ładowarka podaje jakiś sygnał do auta aby
    oddawało prąd

    > Ale może wallbox będzie umiał.
    > Pytaj w UK, u nas tego się nie praktykuje,a Chademo wychodzi z użycia.
    >

    przeglądam, niestety użytkowników jest bardzo mało (program od strony
    dostawców prądu od kilku lat jest pilotażowy, więc wielu użytkowników
    nie ma, a do tego jak przy każdym urządzeniu - takich, którzy
    zastanawiają się jak to działa jest 1% - i ciężko tą jedną osobę znaleźć ;)

    Pewnie sobie to odpuszczę - a może do tego czasu przybędzie użytkowników
    i sprawa się rozjaśni


    --
    Pozdrawiam
    Lukasz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: