  • 11. Data: 2010-10-24 19:40:37
    Temat: Re: Uzytkowanie auta z turbo
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-10-24 18:53, Sylwester Łazar wrote:

    > Tak jak o każdy wóz.

    no to bardzo wykańczające auto z T podejście :)

    > Turbo daje 30 do 50 koni więcej pod maską.

    bardziej by tu pasowało 30-50% więcej mocy :)

  • 12. Data: 2010-10-24 19:44:26
    Od: megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2010-10-24 19:37, megrims pisze:

    > pełen laczek od razu :D

    A tak serio, to jak się rozgrzeje do końca. Benzyny Turbo nigdy nie
    miałem, tylko parę diesli. Miałem taką praktykę, że po mieście to
    w zasadzie nie ma co za bardzo studzić, bo i tak nie pałujesz silnika
    zbyt mocno. Ale jak w trasie tankuje, to nie gaszę silnika. Jak muszę
    zgasić i wiem o tym chwile wcześniej, to daje ogrzewanie i dmuchawę
    na maxa (trochę ostudzi to czynnik chłodzący) i tak z dobre 5 minut
    przed zgaszeniem. Najważniejsze: jak masz dobrze rozgrzaną turbinę
    trasą (np. jedziesz dystans większy niż 30 km na 80% prędkości
    maksymalnej) to zgaszenie silnika z taką rozgrzaną turbiną, może
    spowodować jej zniszczenie. Olej, który smaruje turbinę usmaży się
    i zmieni w 'asfalt' i przez przypadek turbo następnym razem może nie
    ruszyć.

    pozdro
    c63

  • 13. Data: 2010-10-24 21:18:03
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Sylwester Łazar wrote:
    > Jeżeli jest potrzeba jazdy samochodem z silnikiem wyposażonym w
    > turbosprężarkę z jeszcze wiekszymi osiągami-
    > doradzam zmianę samochodu.
    > Najlepiej na F1 :-)

    F1 nie mają turbo.

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 14. Data: 2010-10-24 21:20:53
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-24 21:18, nalesnik pisze:

    > F1 nie mają turbo.

    Kiedyś miały. Za czasów kiedy Senna ścigał się z Prostem.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 15. Data: 2010-10-24 21:24:54
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-10-24 19:44, megrims wrote:
    > Olej, który smaruje turbinę usmaży się
    > i zmieni w 'asfalt' i przez przypadek turbo następnym razem może nie
    > ruszyć.

    Wpadł już ktoś na to zeby pompa oleju była elektryczna?

  • 16. Data: 2010-10-24 21:37:45
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak wrote:

    > Kiedyś miały. Za czasów kiedy Senna ścigał się z Prostem.

    Dokładnie w `89r zabronili.
    Obecnie są 2.4L V8 (90°), ponoć przymierzają się do rzędowych czwórek
    1.5L z twin turbo;)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines

    --
    pozdr
    nalesnik

  • 17. Data: 2010-10-24 21:40:07
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2010-10-24 21:37, nalesnik pisze:

    > Dokładnie w `89r zabronili.
    > Obecnie są 2.4L V8 (90°), ponoć przymierzają się do rzędowych czwórek
    > 1.5L z twin turbo;)
    >
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_engines

    Downsizig w F1. Dobre, naprawdę dobre. :)

  • 18. Data: 2010-10-24 21:56:29
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sun, 24 Oct 2010 21:40:07 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak
    <e...@3...lp> wrote:

    > Downsizig w F1. Dobre, naprawdę dobre. :)

    BMW M12/13

    r.
    _____________

  • 19. Data: 2010-10-24 22:07:16
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > Wpadł już ktoś na to zeby pompa oleju była elektryczna?

    Kolejne obciążenie dla alternatora, a więc odebranie części mocy silnikowi.

  • 20. Data: 2010-10-24 22:18:17
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-10-24 19:31, DoQ pisze:

    > ATSD naprawiles silnik? Co bylo?
    >

    > Pozdrawiam
    > Paweł

    Tak poprzedni właściciel wspominał o tym że mu turbo padało i brał olej,
    turbo wstawił nowe ale o tym że przytarł silnik (turbina wypompowała
    olej) nie wspomniał, prawdę mówiąc mógł nie wiedzieć. Na chwilę obecną
    jest wszystko OK.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/item1199963969.html