  • 51. Data: 2011-12-18 23:07:36
    Temat: Re: Uwaga pirat, a prawo do filmowania
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-18 21:42:34 +0000, "szufla" <b...@e...pl> said:

    > Pytanie jest jeszcze czy film moze byc w jakis sposob wykorzystany przez
    > stacje TV lub osoby w niej pracujace przed znieksztalceniem wizji i glosu. W
    > koncu sporo ludzi ma dostep do oryginalu.

    A jakie to ma znaczenie?
    Prawo ogranicza prawo do publikacji, nie do rejestrowania.
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 52. Data: 2011-12-18 23:09:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 18 Dec 2011 21:32:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Taż piszę - przy braku mojego protestu. Jesli protestuję przeciw
    > filmowaniu, to uporczywe filmowanie juz narusza moją prywatność.

    Ja tam mysle ze zgode uzyskuja, moze nawet pieniadze placa ("bedziesz pan
    mial na mandat"), albo ... podstawiaja wlasnych aktorow.

    J.

  • 53. Data: 2011-12-19 01:49:21
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-12-18 14:52, TM pisze:
> [...]
    > ekipa policyjna to wydaje mi się to OK, chociaż wystarczyłoby nagranie
    > przekroczenia przez kamerę samochodu policyjnego. Rozumiem, ze wykroczenia
    > należy karać mandatem, ale to filmowanie i pseudodydaktyczne komentarze
    > mogliby sobie darować. Do tego zdarza się to egzaminowanie: "czy wie pan za
    > co został zatrzymany?", niezgodne z procedurami policji.
    > Czy można odmówić wtedy opuszczenia pojazdu dopóki kamerzysta nie przestanie
    > filmować? Znajomi (pracodawcy) mogą rozpoznać kierowcę po innych elementach
    > niż te, które zostały zakamuflowane (głos, rejestracja).

    Cóż, jeśli mi się zdarzy, że mnie sfilmują - to powiem Panu
    policjantowi, że filmowanie jakiegokolwiek fragmentu mojej własności lub
    mojego wizerunku kosztuje 30 000 netto za minutę, jak chcą, to niech
    filmują, tylko niech powiedzą, komu mam za to fakturę wystawić.

  • 54. Data: 2011-12-19 08:33:52
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-18 22:26, to pisze:
    > Artur Maśląg

    > Dokładnie tak samo filmowani są policjanci, jak zatrzymani.

    Nie, nie są tak samo, a reszta jak zwykle.

    > Przy czym policjanci się na to zgodzili,

    Nieistotne.

  • 55. Data: 2011-12-19 08:48:11
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia 18 Dec 2011 18:19:40 GMT, to napisał(a):

    > begin DoQ

    > Art. 190a.§ 1. Kto przez uporczywe nękanie innej osoby lub osoby jej
    > najbliższej wzbudza u niej uzasadnione okolicznościami poczucie
    > zagrożenia lub istotnie narusza jej prywatność,
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Żeby to zrobić to najpierw musi być proces sądowy. Z tego co się orientuję
    to jeszcze nie ma sądów mobilnych, które podróżują w radiowozie z policją.

    Więc nagrać mogą a jak sąd orzeknie ich winę (a raczej Ty udowodnisz że to
    było naruszenie twojej prywatności) to wtedy będziesz zadowolony.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 56. Data: 2011-12-19 08:52:22
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-19 08:48, huri_khan pisze:

> [...]
    >
    > Więc nagrać mogą a jak sąd orzeknie ich winę (a raczej Ty udowodnisz że to
    > było naruszenie twojej prywatności) to wtedy będziesz zadowolony.

    Kilku już nawet groziło, a przecież to prawnicy byli ;)

  • 57. Data: 2011-12-19 09:20:13
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Kilku już nawet groziło, a przecież to prawnicy byli ;)

    Skad wiesz, ze nie bylo procesow, a jesli nie bylo to najwyrazniej jeszcze
    nikt nie doznal "uszczerbku", lub nie udowodnil ale to wszystko do czasu.
    W sprawie oplat na A4 tez dlugo nie dalo sie nikomu wygrac....... :)

    sz.

  • 58. Data: 2011-12-19 09:26:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 19-12-2011 01:49, BQB pisze:
> [...]
    > mojego wizerunku kosztuje 30 000 netto za minutę, jak chcą, to niech
    > filmują, tylko niech powiedzą, komu mam za to fakturę wystawić.

    Czytanie moich postów kosztuje 50000PLN/szt - kiedy przelejesz mi kasę?

    --
    Paweł

  • 59. Data: 2011-12-19 10:34:52
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-19 08:20:13 +0000, "szufla" <b...@e...pl> said:

    > Skad wiesz, ze nie bylo procesow,

    Bo prawnicy wiedzą, że przegrają, a "prawnicy" gdy poszli do prawnika,
    to dowiedzieli się, że przegrają.
    Dlatego nie ma procesów.

    > W sprawie oplat na A4 tez dlugo nie dalo sie nikomu wygrac....... :)

    I wciąż się nie udało - jeden człowiek, prawnik, namieszał trochę, ale
    niczego nie zmienił.

    --
    Bydlę

  • 60. Data: 2011-12-19 10:35:38
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-19 00:49:21 +0000, BQB <a...@a...spamowy.com.invalid> said:

> [...]
    > lub mojego wizerunku kosztuje 30 000 netto za minutę, jak chcą, to
    > niech filmują, tylko niech powiedzą, komu mam za to fakturę wystawić.

    Sobie.
    A teraz sio do lekcji: "czy prawo zabrania rejestrowania tego, co się widzi?".

    --
    Bydlę