  • 41. Data: 2011-12-18 21:32:58
    Temat: Re: Uwaga pirat, a prawo do filmowania
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Sunday, December 18, 2011, 9:21:51 PM, you wrote:

    > mylisz się...
    > jako tło to mogę twoje zdjecie (jako element wiuęszego obrazu) bez twojej
    > zgody nawet opublikować.

    Tak, kwa nać!, niby w jakim kontekście my tu piszemy? Chodzi o
    publikację własnie.

    > Nie ma paragrafu zakazującego filmowania w miejscach publicznych.

    Nie ma.

    > problemem może być gdyby fotograf lub filmowiec był natarczywy.

    Taż piszę - przy braku mojego protestu. Jesli protestuję przeciw
    filmowaniu, to uporczywe filmowanie juz narusza moją prywatność.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 42. Data: 2011-12-18 21:44:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    DoQ wrote:

    > Istotnie to znaczy jak? Jak wejdą za pacjentem do sracza, czy
    > wystarczy koszenie trawnika przed domem?

    myślę że wystarczy łażenie i nie reagowanie na prośby o nie fotografowanie
    lub nie filmowanie.

  • 43. Data: 2011-12-18 21:49:41
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "TM" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >

    > w miejscu publicznym może Cie filmować kto chce bez Twojej zgody.

    czyli jak mnie zatrzyma tvn turbo z policją, to również mogę włączyć kamerę
    i nagrywać całe zdarzenie?

  • 44. Data: 2011-12-18 21:53:28
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On 18 Dec 2011 16:55:35 GMT, to <t...@x...abc> wrote:

    >Tego tematu pewnie nikomu wystarczająco zdeterminowanemu nie chciało się
    >jeszcze przetrenować i tyle.

    Masz szansę być pierwszy. Powodzenia.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 45. Data: 2011-12-18 22:06:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 18 Dec 2011 14:52:56 +0100, TM wrote:

    > Witam,
    >
    > Bardzo często policjanci reagujący na wykroczenie drogowe w programie "Uwaga
    > Pirat" twierdzą, że TVN filmuje zgodnie z prawem.

    Moim zdaniem jest to jakoś tam zgodnę z literą prawa - reportaż filmuje
    pracę policji i do tego mają prawo.
    Flimowani kierowcy są zgodnie z jakoś tam utartymi standardami
    "zanonimizowani" - zniekształcenia głosu i obrazu rzekomo niemożliwiające
    rozpoznanie.

    Mi się tu nie podoba coś innego - że policja, za państwowe pieniądze,
    urządza komercyjny cyrk dla komercyjnej telewizji.
    Tak naprawdę policja realizuje im w ten sposób wartościowy z telewizyjnego
    punktu widzenia materiał.

    Moim zdaniem analogiczna sytuacje była kiedyś z firmą LoJack, która za
    darmo wyposażyła policjne radiowozy w systemy lokalizacji skradzionych
    pojazdów wyposażonych w ich lokalizator. No i słusznie że ktoś to pogonił,
    bo zarówno w przypadku TVN jak i LoJack, policja, za państwowe pieniądze
    nabija w ten sposób zyski komercyjnym podmiotom.

  • 46. Data: 2011-12-18 22:11:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-18 21:49, vvvvvv pisze:
    > Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > czyli jak mnie zatrzyma tvn turbo z policją, to również mogę włączyć
    > kamerę i nagrywać całe zdarzenie?

    Tak.

  • 47. Data: 2011-12-18 22:14:37
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-12-18 21:44, Marek Dyjor pisze:

    > myślę że wystarczy łażenie i nie reagowanie na prośby o nie
    > fotografowanie lub nie filmowanie.

    Obawiam się, że nic z tego. Filmowana jest praca policji, stąd też
    wizerunek osób "kręconych" "przy okazji" jest chroniony.

  • 48. Data: 2011-12-18 22:26:55
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Artur Maśląg

    > Obawiam się, że nic z tego. Filmowana jest praca policji, stąd też
    > wizerunek osób "kręconych" "przy okazji" jest chroniony.

    Dokładnie tak samo filmowani są policjanci, jak zatrzymani. Przy czym
    policjanci się na to zgodzili, a zatrzymanych nikt o zgodę nie pyta, co
    więcej, często są filmowani pomimo wyraźnej odmowy. Nic tutaj nie jest
    "przy okazji". Nie bredź i nie demagogizuj, jak to masz w zwyczaju.

  • 49. Data: 2011-12-18 22:29:08
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2011-12-18 19:27, to wrote:
    > begin DoQ

    > Zwróć uwagę na to co podkreśliłem. Wystarczy, że narusza moją prywatność,
    > nie musi wzbudzać poczucia zagrożenia. A jeśli dziennikarz będzie
    > kontynuował nagrywanie mimo wyraźnych protestów, to myślę, że można takie
    > działanie uznać za uporczywe.

    I zrecznie pomijasz slowo "istotnie" :)

    Ciezko bedzie udowodnic, ze to istotnie bylo "istotnie".

    --
    mk4

  • 50. Data: 2011-12-18 22:42:34
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

> [...]
    > więcej, często są filmowani pomimo wyraźnej odmowy. Nic tutaj nie jest
    > "przy okazji". Nie bredź i nie demagogizuj, jak to masz w zwyczaju.

    Pytanie jest jeszcze czy film moze byc w jakis sposob wykorzystany przez
    stacje TV lub osoby w niej pracujace przed znieksztalceniem wizji i glosu. W
    koncu sporo ludzi ma dostep do oryginalu.

    sz.