  • Data: 2011-12-20 08:19:16
    Temat: Re: Uwaga pirat, a prawo do filmowania
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-20 08:04, J.F. pisze:

    > Nie wiem w jakim dokladnie kontekscie to pisal,

    Napisałem chyba dość dokładnie jaki był kontekst, a ja to sobie
    wymyślił to już problem jego węża.

    > ale az tak bardzo nie
    > sklamal. Granice w wielu krajach byly juz dosc symboliczne, bywali znudzeni
    > celnicy machajacy reka, byly przejscia dla obywateli EU jedynie z wyrywkowa
    > kontrola, Polacy niby nie byli uprawnieni, ale na czole nikt nie ma
    > wypisanego a jezykow moze nie znac :-)

    Dobrze, dobrze - nie było mowy o podróżowaniu po Europie, tylko
    o wyjeździe z Polski.

    > Schengen wprowadzano stopniowo - 1985, 1990, 1995 ..

    Ja wiem jak wyglądała sytuacja po drugiej stronie naszej granicy.

    > Tym niemniej zeby z Polski wyjechac paszport trzeba bylo miec, a to dopiero
    > po 1989 bez problemow dawali.

    Otóż to, ale jak to napisałeś:
    <cite>
    Ale dziecko ma swiete prawo o tym nie wiedziec.
    Bylo w Czechach, Chorwacji, Francji, Austrii i nikt o paszporcie nie mowil.
    </cite>
    Tylko pytanie - od kiedy nie mówił, skoro paszporty dla dzieci były
    powszechne (bądź wpis do paszportu), a DO nie? Jaki odsetek
    wyjeżdżających dzieci w 2004 roku (od tego momentu paszport już nie
    był obowiązkowy w EU) posiadał DO? A jak to wygląda dziś?
    Zdaje się, że te paszporty nadal będą dość powszechne...