  • 101. Data: 2013-02-18 23:14:47
    Temat: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
    Od: Krzysztof 45 <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2013-02-18 22:50, v...@i...pl pisze:
> [...]
    > te niehomologowane swiatla do zdarzenia drogowego. Cos jak z przypadkiem
    > "pijany zawsze winny", jednak orzecznictwo w takich sprawach nie jest
    > jednolite. Gdzies czytalem o takim przypadku, ze facet kierowal "pod
    > wplywem" i byl uczestnikiem zdarzenia drogowego. Przypisali mu wine z
    > automatu jakoby, jednak sad wzial pod uwage opinie bieglego, ktora
    > mowila, iz "bycie pod wplywem" nie mialo zadnego znaczenia dla
    > okolicznosci zdarzenia. Oczywiscie facet zostal uniewinniony ze
    > sprawstwa, ale dostal domiar za jazde po spozyciu (to juz chyba w trybie

    OK. Ale jeszcze po za wypadkiem i winą lub jej brakiem, są kilizje i
    nadzieja na tłuste odszkodowanie które przy wnikliwym oku rzeczoznawcy
    może nie zostać wypłacone.
    --
    Krzysiek
    http://www.zmieleni.pl/

  • 102. Data: 2013-02-18 23:22:35
    Od: tá´Ź

    J.F. wrote:

    > Ale przeciez ksenony "swieca lepiej", to ta wiazka nawet fabrycznych
    > jest mocniejsza.

    No nie jest, bo jest mniej skupiona. Duża jej część idzie na oświetlanie
    pobocza. Xenony oświetlają przede wszystkim większy obszar, a nie mocniej.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 103. Data: 2013-02-18 23:34:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 18 Feb 2013 22:22:35 GMT, tᴏ napisał(a):

    > No nie jest, bo jest mniej skupiona. Duża jej część idzie na oświetlanie
    > pobocza. Xenony oświetlają przede wszystkim większy obszar, a nie mocniej.

    Moze i masz racje, ale to by chyba zle wygladalo w reklamach :-)

    J.

  • 104. Data: 2013-02-18 23:34:55
    Od: tá´Ź

    Tomasz Pyra wrote:

    > Pewnie coś się znajdzie w okolicach Inspekcji Handlowej czy innego UOKiK
    > za produkt niewłaściwie oznakowany, czy wprowadzający konsumenta w błąd.

    Ale kto mówi o sprzedaży?

    > No chyba że sam sobie wygrawerujesz, to już pewnie nic.

    No właśnie. :>

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 105. Data: 2013-02-18 23:39:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 22:33:39 +0100, v...@i...pl napisał(a):

    > Choooy tam, producent napisal ze ma, to ma! ;) Policjant nie ma w oku
    > miarki, zeby stwierdzic ze jest wiecej, a nawet jesli, to chyba nie ma
    > uprawnien do podwazania waznosci homologacji :)

    Palnik D2S ma 3200 lm :-(

    D2R dali czy co ?

    J.

  • 106. Data: 2013-02-18 23:39:50
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 18.02.2013 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:

    > Oczywiście możesz pisać skargi na policjanta.
    > Ale nawet jeśli założymy że policjant zabierając Ci dowód naruszył co się
    > tylko dało i na tej podstawie nawet wywalą go z roboty, to mimo wszystko
    > nie widzę możliwości żebyś dostał swój DR bez udania się do urzędu gminy z
    > zaświadczeniem z SKP.
    >
    > Czyli nie jest to żadna opcja odwoławcza - najwyżej odwetowa :)

    Dałoby się normalniej, tylko po co? Kwestia definicji, co sprawia że pojazd
    nie może dalej po drodze, a co można naprawić jurto, jak się dojedzie.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 107. Data: 2013-02-18 23:40:01
    Od: tá´Ź

    Liwiusz wrote:

    > Ale argumentem za niekaralnością nie jest "bo każde literki mogę sobie
    > wygrawerować", tylko "nie ma przepisu karzącego za fałszowanie
    > homologacji".

    Literki na reflektorze to jest homologacja?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 108. Data: 2013-02-18 23:43:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 22:28:02 +0100, Iglo napisał(a):
    > U mnie psiuka na za każdym razem, nawet jak lampy zgaszone. Zestaw dysz
    > wyjeżdża ze zderzaka na wysokość środka lampy i pod duzym ciśnieniem, na
    > pewno większym niż na szybę hehe, pryska lampę. Coś oczyści, nie ma siły.
    > Ale żeby było dobrze to wycieraczki jeszcze na to powinny być.

    na ksenonach to sie nie znam, ale w scierce ford cos sp*, i zwykle
    reflektory strasznie lapaly bloto. Tam by pomogl i sam spryskiwacz.

    J.

  • 109. Data: 2013-02-18 23:46:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-18 23:40, t? pisze:

    > Literki na reflektorze to jest homologacja?

    Nie chodzi o to, "czy jest", tylko "czy się próbuje użyć". Xero stówki
    też nie jest pieniądzem, ale spróbuj zapłacić :)

    --
    Liwiusz

  • 110. Data: 2013-02-18 23:47:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 22:22:31 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > A to już nie jest że "wszystko można podrobić", w tym przypadku tu już
    > wszystko dawno jest podrobione - no chyba że są to nawet prawdziwe
    > homologacje, może to wcale nie tak trudno dostać? Może wysyłasz deklarację
    > i dostajesz? Nie wiem...

    Badania homologacyjne sa.
    Parametrow duzo, to i badania drogie - stawiam tak na rzedu 10tys euro.
    Ale jak sie rozlozy choc na 10 tys sztuk ...

    J.