-
Date: Sat, 02 Mar 2013 22:46:31 +0100
From: "v...@i...pl" <v...@i...pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130215
Thunderbird/17.0.3
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Uwaga pirat - HID Xenon
References: <51213c2c$0$1230$65785112@news.neostrada.pl><5121480e$1@news.home.net.pl>
<kfrhbh$mal$2@news.icpnet.pl><51214935$1@news.home.net.pl>
<kfrj7p$dqb$1@mx1.internetia.pl><1er6iwqddc06t$.1scfona8799nj.dlg@40tude.
net>
<kfrvia$v1$1@dont-email.me><kfsj7t$ua6$1@usenet.news.interia.pl><1fofjcac
k1cqv.rapzzeue3m90$.dlg@40tude.net>
<kg0uda$rah$1@news.icpnet.pl><kgaals$a95$1@news.icpnet.pl>
<kggoso$8o4$7@dont-email.me>
<512be9fc$0$26686$65785112@news.neostrada.pl>
<512c832d$1@news.home.net.pl> <kgr3v6$922$1@news.icpnet.pl>
<513118db$1@news.home.net.pl> <kgsd01$v64$1@news.icpnet.pl>
<5131c290$1@news.home.net.pl>
<1ljbibpn3ybye.d79u4rr0cckq$.dlg@40tude.net>
<5131fac6$1@news.home.net.pl> <9...@4...net>
<51326d62$1@news.home.net.pl>
In-Reply-To: <51326d62$1@news.home.net.pl>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: avast! (VPS 130302-0, 2013-03-02), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
NNTP-Posting-Host: 212.85.112.42
Message-ID: <51327337$1@news.home.net.pl>
X-Trace: news.home.net.pl 1362260791 212.85.112.42 (2 Mar 2013 22:46:31 +0100)
Organization: home.pl news server
Lines: 120
X-Authenticated-User: p...@l...pl
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!217.153.128.51.MISMATCH!nf1.ip
artners.pl!ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2484793
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-03-02 22:21, R2r pisze:
> W dniu 2013-03-02 21:28, J.F. pisze:
>>> Bzdura. Gdyby nie było to byś ich nie widział. A tymczasem widać je i to
>>> najczęściej aż nadto...
>>
>> na drodze ? Ja nie widuje, albo nie potrafie rozpoznac.
> Nie widzisz czy reflektor świeci, czy nie?
>
Nie sprowadzaj sprawy do poziomu absurdu. Dobrze wiesz o co chodzi
przedpiscy.
>>> Zbliżoną. I tylko. Co nie znaczy taką samą.
>>
>> Tolerancja dla zarnika tez jakas jest.
>>
> Jakaś. Poszukaj odpowiednich dokumentów to się dowiesz jaka. I jak to
> się ma do różnic, o których mówimy.
>
Do wszystkiego jest.
>> Masz lampe ktora daje ogolem ok 2x wiecej swiatla, a luminancje ma 3x
>> wieksza. Wniosek ? Powierzchnia swiecaca 1.5x mniejsza :-)
> LOL. Jeszcze przed chwilą twierdziłeś, że geometria niemal identyczna a
> tu nagle powierzchnia różni się o 150%?
>
>>> Światło z reflektorów halogenowych wyposażonych w lampy wyładowcze
>>> (ksenon dla halogenów) nie jest na takie samo jak światło z reflektorów
>>> ksenonowych (np. D2S). Gdyby było - nie byłoby problemów
>>
>> Zrozumialem ze "bedzie zblizona". A to juz duzo :-)
>>
> Właśnie o to chodzi, że to zbyt mało. :-)
>
>>> Nie ma to jak wszędzie wietrzyć spisek... :-)
>> Hella tez ma powod zeby zarobic na dwoch :-)
>> A przy ich skali produkcji mysle ze wiecej zarobia wmawiajac klientom
>> ze to
>> musi byc drogie niz oszczedzajac na projekcie :-)
> j.w.
> Ale przecież skoro reflektor H7 spełnia wymogi homologacyjne z ze
> źródłem H7-HID to masz szansę na niezły biznes...
> Dlaczego nikt takiego biznesu nie robi? Bo to jednak nie spełnia tych
> wymogów.
>
Bo kto inny robi biznes sprzedajac to samo 10x drozej i pilnuje swojego
garnuszka?
>> Zreszta w ich przypadku kombinowanie moze nie miec sensu - adapter to
>> dodatkowy koszt, a formy czy matryce do nowego projektu sie zamortyzuja.
> Jaja sobie robisz. Reflektor od H7 do niego źródło H7-ksenon i do
> badania bo to przecież spełnia wymagania. Żadnego dodatkowego kosztu...
>
Okej, wykladasz kase na produkcje i badania homologacyjne i zaczynamy
krecic biznes. Ja chce tylko 10% zysku. Wchodzisz?
>> No czytales - oznaczenie musi byc na szybie, jak sa dwa, to dodatkowo na
>> innym elemencie, Hella nie bedzie zainteresowana, to producent samochodow
>> sam kombinowac nie moze ..
> Ale problem leży jedynie w tym żeby spełniało wymagania. A oprócz Helli
> są jeszcze inni producenci oświetlenia.
>
Ilu ich jest w Europie? Bo mi przychodzi do glowy dwoch: Hella i Valeo.
>> W cenie czy w koszcie ? Bo "sprzedaz wiazana" producenta cieszy,
>> napali sie klient na ksenony, a da zarobic pare tys wiecej :-)
> W cenie. Trochę trudniej będzie w przypadku samochodów niższej klasy,
> ale to kwestia (być może jeszcze trochę odległego) czasu.
>
Przy dzisiejszej masowej produkcji to koszt jest zaden - dlaczego
producenci nie robia biznesu i nie wkladaja xenonow do tanich modeli?
Przeceiz przyciagneli by tym potencjalnych klientow! Panda z Xenonami!
Spark z xenonami!
...bo by nie zarobili na bajce, ze to musi byc drogie i nalezy tylko do
luksusu.
>>> Pamiętam z dawnych czasów (przygody mojego ojca, których byłem
>>> bezpośrednim świadkiem), że resor przedni od Fiata 125 wyglądał
>>> identycznie jak resor od Zastawy. Nawet bez problemu dał się założyć.
>>> Ale Zastawę na tych resorach trudno było utrzymać na drodze. Wyglądały
>>> tak samo, ale kto by mierzył ich właściwości.
>>
>> No, tak prawde mowiac to nie spodziewam sie zeby uzyto jakiejs
>> diametralnie
>> innej stali. Wiec moze nie wygladaly tak samo, tylko ktos nie wiedzial na
>> co zwrocic uwage.
> Eee, no przecież mówię, że wyglądały tak samo. Teraz sugerujesz, że
> skoro inaczej działały to musiały być inne tylko ktoś nie zauważył? A
> reflektory to są takie same, choć inaczej działają? No super... :-/
>
Akurat wygląd w przypadku optyki ma znaczenie, w mechanice juz nie
bardzo - co widac na zalaczonym przez ciebie przykladzie.
>> Ale to przeciez podobne auta, wiec podejrzewam ze i parametry resorow
>> podobne. moze ktos cos sp* przy montazu, albo nie zauwazyl jakiegos
>> drobnego ale istotnego szczegolu.
> Taa... podobne auta. Tak jak podobne żarówki. :-)
> Nikt niczego nie spartolił, zamontowane były dobrze. Problem zniknął po
> wymianie na oryginały. A tamte też dobrze działały później w F125
> znajomego.
>
>> Tylko ze Arbiter fotki pokazuje, i to calkiem przyzwoicie wyglada.
> Już powiedziałem - fotki i ich wygląd to rzecz gustu. Mnie tam się nie
> podobają. :-P
>
Tu nie o gust chodzi, tylko o poprawny ksztalt, na komputerze da sie
zmierzyc z jakims przyblizeniem stosunek jasnosci obszarow ciemnych do
jasnych. Porownamy. Boisz sie?
--
venioo
Następne wpisy z tego wątku
- 02.03.13 23:00 Artur Maśląg
- 02.03.13 23:06 Artur Maśląg
- 02.03.13 23:06 v...@i...pl
- 02.03.13 23:08 R2r
- 02.03.13 23:09 R2r
- 02.03.13 23:14 RoMan Mandziejewicz
- 02.03.13 23:23 v...@i...pl
- 02.03.13 23:25 R2r
- 03.03.13 01:39 J.F.
- 03.03.13 10:02 R2r
- 03.03.13 10:38 Robert Rędziak
- 03.03.13 10:39 Robert Rędziak
- 03.03.13 11:05 nazgul
- 03.03.13 11:43 R2r
- 03.03.13 11:51 R2r
Najnowsze wątki z tej grupy
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
Najnowsze wątki
- 2025-01-06 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-06 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-06 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-06 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-06 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-06 śnieg
- 2025-01-05 Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- 2025-01-05 Rozkręcają się
- 2025-01-04 pozew za naprawę sprzętu na youtube
- 2025-01-04 gasik
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=