-
21. Data: 2021-01-09 19:54:49
Temat: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 09.01.2021 o 14:59, _Master_ pisze:
> Człowiek poleciał na Marsa w 30%
>
> albo wiatropylna siksa zaszła w ciąże w 30%
Gratulcje. Nie myślałem, że komuś uda się wpleść temat aborcji w
dyskusję o emisyjności elektryków;) Zgłoś się do oficera prowadzącego po
order z kartofla.
--
Shrek
-
22. Data: 2021-01-09 20:25:04
Temat: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
Od: _Master_ <M...@...pl>
Takie czasy.
Wiatropylne siksy wyłażą z lodówek i domagają się swoich PRAW.
A z zamrażalnika wyłazi ekofaszysta i drze ryja BEZEMISYJNE
-
23. Data: 2021-01-09 21:47:56
Temat: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 08.01.2021 o 22:58, Jacek Maciejewski pisze:
> W Polsce obecnie? W 30% Z tendencją wzrostową.
A te 30% to z czego się wzięło?
-
24. Data: 2021-01-09 22:21:15
Temat: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2021-01-09 10:33, Jacek Maciejewski wrote:
> Dnia Sat, 9 Jan 2021 10:21:14 +0100, _Master_ napisał(a):
>
>> Po polsku należałoby użyć słowa MAŁOEMISYJNY
>
> To też by było wprowadzanie w błąd. Jeśli w przyszłości emisyjne źródła
> energii będą stanowiły np. 3% to wtedy EV też nazwiesz "małoemisyjnym"?
> A po drugie, to kwestia przyjętej konwencji. Przyjęto nazywając
> samochody uwzględniać tylko emisję lokalną. Ma to swoje uzasadnienie,
> ponieważ przeniesienie emisji z śródmieścia do elektrowni zawodowej
> daleko poza miastem,
Ale elektrociepłownie nie są daleko poza miastem tylko co najwyżej poza
śródmieściem.
> na dodatek wyposażonej w filtrowanie spalin
Samochody też są wyposażone w filtrowanie spalin.
> powoduje istotną poprawę warunków oddychania w miastach.
To raczej taka narracja. Nie potwierdzają tego obserwacje.
-
25. Data: 2021-01-09 22:32:54
Temat: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
Dnia Sat, 9 Jan 2021 21:47:56 +0100, nadir napisał(a):
> W dniu 08.01.2021 o 22:58, Jacek Maciejewski pisze:
>
>> W Polsce obecnie? W 30% Z tendencją wzrostową.
>
> A te 30% to z czego się wzięło?
Jakieś 20% z OZE za 2020 a 10% z tytułu przewagi EV+ elektrownia węglowa
nad spaliniak+ropa. Ciekawe że nie pytasz o tendencję wzrostową :)
--
Jacek
-I hate haters-
-
26. Data: 2021-01-10 00:46:20
Temat: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 09.01.2021 o 22:32, Jacek Maciejewski pisze:
> Jakieś 20% z OZE za 2020
W 2019 było to trochę ponad 10%, jakoś tak średnio wierzę, że w
przeciągu roku ta ilość się podwoiła. Masz jakieś dane?
> a 10% z tytułu przewagi EV+ elektrownia węglowa
> nad spaliniak+ropa.
Aha, to czemu nie od razu 40-50%?
> Ciekawe że nie pytasz o tendencję wzrostową :)
To że wzrasta udział OZE w produkcji energii, to dla mnie żadna nowość,
ale i tak jeszcze długo będziemy mieli większość energii z węgla.
-
27. Data: 2021-01-10 08:04:42
Temat: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 09-01-2021 o 14:23, ToMasz pisze:
> W dniu 09.01.2021 o 10:33, Jacek Maciejewski pisze:
>> Dnia Sat, 9 Jan 2021 10:21:14 +0100, _Master_ napisał(a):
>>
>>> Po polsku należałoby użyć słowa MAŁOEMISYJNY
>>
>> To też by było wprowadzanie w błąd. Jeśli w przyszłości
> jeśli.
>
> Dzisiaj 9 stycznia, w Polsce, ile procent energii słonecznej trafi do
> silnika elektrycznego Tesli? mnie niż 1%?
Znowu pierdzielenie elektrohejtera.
Auta nie kupuje się na 1 dzień, a jeśli tak bardzo Cię interesuje jeden,
wyrwany z kalendarza, to weź 27.12.2020 i się rozpisuj o procentach....
-
28. Data: 2021-01-10 09:57:12
Temat: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello ToMasz,
Saturday, January 9, 2021, 2:23:14 PM, you wrote:
>>> Po polsku należałoby użyć słowa MAŁOEMISYJNY
>> To też by było wprowadzanie w błąd. Jeśli w przyszłości
> jeśli.
> Dzisiaj 9 stycznia, w Polsce, ile procent energii słonecznej trafi do
> silnika elektrycznego Tesli? mnie niż 1%? pozostałe 99%, musi być
> wytworzone z węgla lub innych paliw kopalnych. niestety to wytworzenie
> ma sprawność na poziomie silnika diesla.
Byłoby to prawdą, gdyby silnik diesla pracował stale w optymalnych
warunkach. W odróżnieniu od elektrowni, tak jednak nie jest i w
rzeczywistych warunkach silnikowi diesla bardzo dużo brakuje do
osiągnięcia tej sprawności.
[...]
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
29. Data: 2021-01-10 11:11:31
Temat: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 10.01.2021 o 09:57, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Byłoby to prawdą, gdyby silnik diesla pracował stale w optymalnych
> warunkach. W odróżnieniu od elektrowni, tak jednak nie jest i w
> rzeczywistych warunkach silnikowi diesla bardzo dużo brakuje do
> osiągnięcia tej sprawności.
Sprawność odpowiada _mniej_wiecej_ emisji CO2 - w polsce 1kWh z gniazdka
odpowiada mniej więcej kilogramowi CO2 z komina. Plus VAT, bo sprawność
ładowarki, akusów i silnika też nie jest 100%. Daje to jakieś 250g CO2
na kilometr dla tesli. Ile "daje" przeciętny dizel?
--
Shrek
-
30. Data: 2021-01-10 11:29:00
Temat: Re: Uwaga idzie nowe - bateria magnezowa!!!
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 10.01.2021 o 11:11, Shrek pisze:
> Sprawność odpowiada _mniej_wiecej_ emisji CO2 - w polsce 1kWh z gniazdka
> odpowiada mniej więcej kilogramowi CO2 z komina. Plus VAT, bo sprawność
> ładowarki, akusów i silnika też nie jest 100%. Daje to jakieś 250g CO2
> na kilometr dla tesli. Ile "daje" przeciętny dizel?
Aż sprawdziłem najbardziej typowy januszowóz - pasek 2.0 w tedeiku.
146g/km. Pomnóżmy razy 1,5, bo wiadomo, że niemiaszki kłamią w danych
katalogowych... wciąż lepiej niż tesla;)
--
Shrek